Hrvatske cipelice gaze regijom

Autor: Biserka Ranogajec , 25. listopad 2011. u 22:00

Bambi je s proizvodnjom stvarao i svoju prodajnu mrežu, a danas u 30-ak trgovina ostvari oko 65 posto prodaje

U obućarskoj industriji je najviše tankoćutnosti, preciznosti i mašte potrebno za proizvodnju dječjih cipelica. Mnoštvo minijaturnih dijelova kože spojiti u jedinstvenu cjelinu nije nimalo lak posao, a mali potrošači zahtjevni su kao i odrasli i oni također prate trendove. A njihovim malim, nježnim stopalima potrebno je ugoditi još i više jer tek se razvijaju. Tako govori Ariana Pomper, direktorica jednog od najvećih proizvođača dječjih cipelica, Bambi iz Varaždina. Ariana i njezin brat Igor Skoko na čelu su tvrtke koju su osnovali njihovi roditelji, Tomislav i Blanka Skoko 1987. Posao nije krenuo slučajno jer Tomislav Skoko bio je dotada direktor varaždinske tvornice Viko, ali u vrijeme kad se socijalizam počeo otvarati prema privatnom poduzetništvu, odlučio je krenuti samostalno.

Crvene i plavi počeci
U početku obitelj je sama osmišljavala dizajn cipelica pa su se prvo prodavale samo crvene cipelice za djevojčice i plave za dječake, a zatim crne. Prve cipele Bambi proizvele su se u obiteljskoj kući, 1998. proizvodnja se sa već stotinjak zaposlenih nalazi na novoj lokaciji, a 2009. podiže se u Poduzetničkoj zoni Jalkovec suvremena tvornica u koju je investirano 26,6 milijuna kuna. Ove godine otvoren je novi pogon, šivaonica u Babincu, pograničnom mjestu uz hrvatsko-slovensku granicu gdje se radi vodonepropusan program Bambi-tex, namijenjen stranim tržištima, a ta je investicija vrijedna četiri milijuna kuna. U tvrtki Bambi ukupno je danas zaposleno 203 ljudi. Paralelno s proizvodnjom, Bambi je stvarao vlastitu prodajnu mrežu otvaranjem prodavaonice u Varaždinu 1998. Godine 2006. počinje ekspanzija i na tom polju, pa tako Bambi danas u svojih tridesetak trgovina prodaje oko 65% ukupne proizvodnje. Direktorica Pomper objašnjava:“Na taj korak odlučili smo se zbog potencijalnih problema s likvidnošću kod prodaje manjim obrtima i poduzećima. Širili smo se korak po korak, a da bismo uspjeli bio je potreban trud svih članova obitelji i zaposlenih. Prednost vlastite maloprodaje je što možemo osluškivati potrebe i želje kupaca i brže se prilagođavati”.

Hrvatski dječji brend
Igor i Ariana vrlo su se rano uključili u posao i sve je počelo spontano. Naučili su živjeti s mirisom kože, modelima, problematikom posla i samim tržištem. To jednostavno, govore, “uđe pod kožu”, a kasnije su se specijalizirali svaki na svoj djelokrug rada prema osobnim predispozicijama. Bambi je dobitnik niza zlatnih i srebrnih medalja za kvalitetu, Zlatne kune za najuspješnije trgovačko poduzeće u županiji kao i statusa Superbrands kojim je uvršten među vodeće tržišne marke u Hrvatskoj. Danas se s ponosom mogu pohvaliti da je Bambi postao najpoznatiji brand dječje obuće na hrvatskom tržištu. Odabir dječjih cipelica iznimno je važan za pravilan razvoj dječjih stopala pa se one izrađuju prema uputama ortopeda. “Oko 96 % djece rodi se sa zdravim stopalima, dok samo 40% odraslih ima zdrava stopala što je većinom i rezultat nošenja pogrešne obuće u djetinjstvu”, podučava Pomper i dodaje: “ Bambi svake sezone na tržište plasira 200-tinjak novih modela. Nastojimo pratiti modu, materijale, boje i znanstvena dostignuća i primjene novih tehnologija. Obuća pored maštovitog dizajna, mora biti izdržljiva, izrađena od materijala koji nisu štetni te funkcionalna. Zbog svega toga smo ispred drugih, imamo plasman na tržištu, a možemo se pohvaliti da je više od dva milijuna djece prohodalo u Bambi cipelicama. Osim toga izlažemo i na vodećim sajmovima u Europi, u Milanu, Duesseldorfu te Moskvi.”Bambi sa tridesetak vlastitih prodavaonica stvara pažljivo planiranu prostornu pokrivenost svih gradova Hrvatske. Obuća se prodaje i u Peko prodavaonicama, veleprodajnim kupcima te preko Bambi web shopa.

Proboj hrvatskog dizajna
U Srbiji i Sloveniji Bambi je nedavno otvorio tvrtke te dvije prodavaonice na frekventnim lokacijama u Beogradu i tri u Sloveniji. Do gradnje nove tvornice većinom su bili orijentirani na domaće tržište i tadašnji izvoz iznosio je tek 10 do 15 % ukupne proizvodnje. Međutim, uz ove dvije države sada izvoze i u Bosnu i Hercegovinu, zatim Švedsku, Njemačku, Rusiju, a u planu su još neka tržišta za koja su poslove dogovorili na sajmovima. Pomper tumači da je Bambi “ne spavajući na starim lovorikama kao jedini hrvatski dječji brand, napravio suradnju s hrvatskim dizajnerima te tržištu uz svoju osnovnu kolekciju, novi vodonepropusan program Bambi-tex, ponudio i mini kolekciju tunika s dizajnerskim dvojcem Shirty Bag i ljetnu kolekciju s Sabinom Sokač. Korak više napravio je kad je pod projektom Fashion.hr industrije, sklopio suradnju s talentiranim dizajnerom Jurajem Zigmanom za odjeću i s Ana Mariom Ricov za obuću”. Suradnje su ispale pun pogodak jer je prvi dio kolekcije Bambi by Zigman već rasprodan. Dizajnerske kolekcije koje su doživjele prave ovacije publike na reviji na Dove Fashion.hr-u, dokaz su da na hrvatskom tržištu usprkos krizi treba kvalitetan, visokostilizirani i drugačiji proizvod, uvjerili su se i u ovoj tvrtki.

Osim toga suradnjom dizajnera u proizvodnji odjeće, Bambi je proširio djelatnost i sve više postaje brand koji nudi total look. Kao i ostale tvrtke i Bambi je osjetio recesiju, a direktorica podsjeća da se velike investicije u gradnju tvornice i pogona te puno ulaganja u nova tržišta, nisu počela još upotpunosti vraćati. Inozemna tržišta se oporavljaju, a na domaćem problem su opća nelikvidnost i neplaćanje te propadanje i zatvaranje manjih dućana u kojima se prodavala obuća. “Naša prednost je što dio kapaciteta prodajemo kroz vlastitu maloprodajnu mrežu. S druge strane u maloprodaji nas opterećuju veliki troškovi i najmovi. Tu su još sve veća prerana sniženja i popusti te duži rok otplate zbog plaćanja na rate za koje nemamo dovoljno velike marže. Povećali smo zaposlenost ove godine oko 10%, ali to je postignuto uz veliki trud, stalno uvođenje novih proizvoda i tehnologija te traženja novih tržišta,” zaključuje naša sugovornica.

Orijentacija

Hrvatski proizvođač, bez obzira na probleme
Modno tržište brzo se razvija i modni trendovi se brzo mijenjaju, govori direktorica i dodaje: “Temelj za uspjeh je stalna prilagodba poslovanja. Bez obzira na opće prilike i mnogobrojne specifične poteškoće i probleme kao što je nedostatak radne snage, nužnost njezine stručne obuke te veća cijena rada u odnosu na zemlje u okruženju poput BiH, Rumunjske ili Bugarske, trudimo se ostati i dalje isključivo hrvatski proizvođač kvalitetne dječje obuće. Maksimalno gledamo i kako nabaviti većinu sirovina ovdje jer smatramo da se samo tako kao zemlja možemo i izvući iz krize.”

Komentirajte prvi

New Report

Close