Hrvatska nezanimljiva kao poslovno odredište

Autor: Marija Crnjak , 04. ožujak 2009. u 22:00

Prema izvješću Svjetskog ekonomskog foruma Hrvatska je po konkurentnosti u turizmu zadržala 34. mjesto u svijetu

Hrvatska je u izvješću Svjetskog ekonomskog foruma (WEF) o konkurentnosti turizma zadržala prošlogodišnje 34. mjesto u konkurenciji 133 zemlje svijeta, objavilo je u srijedu Nacionalno vijeće za konkurentnost. Ovogodišnje izvješće Foruma nosi naziv “Upravljanje u turbulentnom vremenu” i poseban naglasak ima na utjecaj cijena energije na turizam te cjenovnu konkurentnost u privlačenju turista.

Prema ocjenama Foruma, među najvećim prednostima hrvatskog turizma su otvorenost prema turizmu, prisutnost na turističkim sajmovima, broj zračnih luka te turistička infrastruktura, ali i broj bolničkih kreveta, sportskih stadiona te kulturnih znamenitosti. Zanimljivo je pritom da Hrvatska u čak dvije kategorije drži prvo mjesto – najkonkurentnija je po prisutnosti velikih rent-a-car kompanija te sprečavanju širenja virusa HIV-a. Indeks turističke konkurentnosti mjeri uspješnost pojedine zemlje u sektoru putovanja i turizma, a podijeljen je u tri kategorije koje obuhvaćaju zakonodavnu regulativu, povoljno okruženje za razvoj poslovanja te kvalitetu ljudskih resursa uz bogatstvo kulturnih i nacionalnih dobara. Najviše nedostataka, kad je u pitanju konkurentnost hrvatskog turizma, WEF je pronašao u ograničavajućem regulatornom okviru za izravne strane investicije, malom broju međunarodnih zračnih linija, niskoj kvaliteti infrastrukture morskih luka i skupom gorivu. Najniže mjesto, 123. od 133., Hrvatska je dobila prema popularnosti kao destinacije za poslovna putovanja. Izvješće potvrđuje da je turizam jedan od najsnažnijih “hrvatskih brendova”. U okolnostima krize neophodno je hladne glave pratiti stanje u svim zemljama i poduzimati sve potrebne korake koji će omogućiti ostvarivanje zadanih ciljeva za 2009. i održavanje osvojenih tržišnih pozicija uz mogućnost daljnjeg napredovanja, izjavio je Branko Grgić, državni tajnik u Ministarstvu turizma. “U turbulentnim vremenima globalne gospodarske krize turisti će postati još oprezniji u planiranju troškova i izbora destinacije. Zbog toga se kao najvažniji zaključak istraživanja nameće da Hrvatska mora još više poraditi na cjenovnoj konkurentnosti kako bi uspjela zadržati stare te privući nove goste. Moramo neodgodivo podignuti kvalitetu našeg turističkog proizvoda kako bi se uskladila vrijednost za novac”, istaknuo je Darko Marinac, predsjednik NVK. U Vijeću napominju da je pozicija Hrvatske razmjerno visoka u usporedbi s pozicijom na svjetskoj ljestvici konkurentnosti. Tako se Hrvatska i dalje nalazi u društvu Italije i Malte, a ispred zemalja srednjoistočne Europe poput Poljske, Mađarske, Slovačke, Rumunjske i Bugarske. Od izravnih hrvatskih konkurenata znatniji napredak od tri mjesta zabilježio je Cipar koji je na 21. mjestu te Crna Gora koja je skočila za sedam mjesta i sada je 52. Najkonkurentnije su Švicarska, Austrija i Njemačka.




Komentirajte prvi

New Report

Close