Histria Mall - prvi istarski trgovački centar

Domaće kompanije 19.1.2011. 22:00 Ivan Pandžić

Trojica mladih hrvatskih poduzetnika prepoznala su priliku i pokrenula investiciju od 30 milijuna eura u Poreču

U travnju sljedeće godine Istra će dobiti svoj prvi moderni trgovački centar - Histria Mall. Radovi na iskopu terena u porečkoj industrijskoj zoni već su počeli, a investitori su trojica mladih poduzetnika - Borna Vladislav Korejzl, Igor Paurević i Josip Delač. Korejzl je unuk preminulog Žarka Kraljevića, koji je odlučio izaći iz Dinersa, Paurević je izašao iz Metroneta, a Delač iz Vodatela. Od 30 milijuna eura koliko je vrijedan trgovački centar njih trojica osiguravaju oko 30 posto, s tim da Korejzl ima najveći udio, dok su ostatak osigurali kreditom banke.

Još ništa od Pule
“Prepoznali smo priliku i na javnom natječaju smo kupili zemljište od grada Poreča. Studije su pokazale da bi centar trebao biti uspješan jer Istra ima najdulju sezonu i uz Zagreb je najrazvijenija regija. U međuvremenu je zbog krize bilo teže osigurati kredit banke pa smo projekt doradili u suradnji s međunarodnim stručnjacima. Sada imamo oko 65 posto ugovorenih zakupaca, a financijska konstrukcija je osigurana i zatvorena. Histria Mall otvaramo na proljeće sljedeće godine jer je procijenjeno da je vrijeme prije sezone najbolje za dolazak na tržište”, kaže Korejzl. Iako su trgovački centri bili najavljeni u Puli, oni na kraju još nisu realizirani. Histria Mall će tako barem neko vrijeme imati jedinstvenu poziciju na tržištu. U istoj zoni oko njega su još Lidl i Plodine, dok je svoj dolazak najavio i Kaufland. No njih investitori ne vide kao konkurenciju. Histria Mall će ukupno imati 24.000 četvornih metara bruto površine raspoređene na prizemlje i prvi kat. Za izvođača radova je izabran M-Profil. Prostor raspoloživ za najam je oko 17.000 četvornih metara, koje će popuniti ukupno 60-ak zakupaca. Najveći će biti Spar, a od ostalih zakupca tu su još i Müller, Hervis, New Yorker, Deichman, DM. Cijene zakupa po četvornome metru kreću se od devet do 35 eura mjesečno. Budući da se, zbog turista, računa na povećan broj automobila tijekom sezone na području cijele Istre, uz centar će se sagraditi čak 850 parkirališnih mjesta. Projektiranje centra je inače radila M2 grupa, poznata po trgovačkim centrima Supernova koje grade u Hrvatskoj. Korejzl kaže da je ovo prvi put da su radili projekt za drugog investitora, i to zbog poznanstva koje ima s upravom te tvrtke. Austrijski projektant im je pomogao i u osiguravanju zakupaca. “Možda smo i malo naivno ušli u projekt jer ono što smo prvo zamislili bila je jedna velika ‘kutija’. S te je strane i dobro da nas banke nisu pratile jer smo u međuvremenu uz pomoć stručnjaka Colliersa i M2 potpuno promijenili projekt i došli do puno boljeg riješenja”, kroz smijeh priznaje Korejzl.

Bez problema s administracijom
Za razliku od većine ostalih investitora tri mlada poduzetnika nisu imala baš nikakvih problema s administracijom u Poreču. Grad je već bio napravio ceste i ostalu infrastrukturu za zemljište u zoni koje je prodavao. Grad je raspisao natječaj za tri parcele posebno, ali su ova tri poduzetnika jedini ponudili da kupe sve tri zajedno i objedine ih. Dozvole su izdane u zakonskom roku i bez komplikacija. “Njima je najvažnije da ćemo zaposliti oko 800 ljudi, što je normalna logika. Vjerujem da bi cijeloj Hrvatskoj bilo puno lakše investirati kada bi sva administracija bila kao porečka”, zaključuje Korejzl.

Logičan slijed

Istra na meti investitora
Vedrana Likan, direktorica Colliers Internationala koji je bio konzultant za Histria Mall, kaže da je taj centar svojom veličinom prilagođen za tržište. Ciljani kupci su osim turista i lokalno stanovništvo i oni koji iz unutrašnjosti dolaze na odmor za vikend. Likan je uvjerena da će u Istri uskoro početi veće investicije baš u trgovačke centre jer je to logičan slijed. “Zagreb je vrlo zrelo tržište, a svi sekundarni gradovi u Hrvatskoj već imaju svoje centre ili su oni najavljeni. Istra kao bogata regija s jakom turističkom sezonom je sljedeća u kojoj će se graditi”, kaže Likan. Kao prednost Istre ističe se i vrlo dobra prometna povezanost.

  1. Ključne riječi
  2. Histria Mall
  3. gradnja novih trgovačkih lanaca i centara u RH

Samo registrirani korisnici mogu komentirati

Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje!

Prijavi se ovdje!

Povratak na vrh