Gap: Ne bojimo se Zare, otvorit ćemo još trgovina

Domaće kompanije 2.1.2011. 22:00 Majda Žujo

Zastupnik franšize za Gap uskoro se širi i na Beograd, a potom nastavlja osvajati Hrvatsku s trgovinama u Zagrebu, Rijeci ili Splitu

Iako Gapove trgovine u Europi nisu toliko raširene kao primjerice u SAD-u, ovaj američki brend drugi je modni brend u svijetu. Grčka Marinopoulos grupa, koja je vlasnik Gapove franšize za istočnu i jugoistočnu Europu, odlučila se za otvaranje trgovine u Zagrebu, a uskoro se planiraju proširiti i na Beograd. Gotovo dva mjeseca nakon otvorenja trgovine u Zagrebu u Gapu su zadovoljni odazivom kupaca i rezultatima prodaje. “Marinopoulos grupa vodi Gapovu franšizu u Grčkoj, Cipru, Rumunjskoj, Bugarskoj, Hrvatskoj, a od sljedeće godine i Srbiji”, kaže Aleksandar Rodić iz agencije K&K koja je zadužena za Gapov marketing u Hrvatskoj te dodaje kako je prodaja vrlo zadovoljavajuća.

Dobitna kombinacija
“Hrvatska je živo tržište s mnogo međunarodnih brendova od kojih je najveći konkurent Zara”, kaže Rodić, no dodaje kako se u Gapu ne boje konkurencije jer smatraju da na hrvatskom tržištu ima mjesta za više kvalitetnih stranih brendova. Gap je najmladalačkiji i najinternacionalniji brend unutar grupacije Marinopoulos te je kao takav izuzetno pogodan za ulazak na neko tržište. Što se tiče zapadnoga europskog tržišta, Gap je prisutan u Velikoj Britaniji, Irskoj, Francuskoj i Italiji, no ne i u Njemačkoj ili Austriji. To je možda i razlog da Hrvati do sada nisu bili vezani za taj brend kao što su vezani za neke druge međunarodne modne brendove. Gap u Hrvatskoj zapošljava 18 djelatnika među kojima su prodavači i pomoćno osoblje koji uglavnom rade na pola radnog vremena te imaju ured koji se bavi financijama i odvjetnicu. “Roba koju dobivamo nabavlja se u Americi, ali osoba koja je zadužena za odabir kolekcije (buyer) je iz Grčke i bira kolekcije šest mjeseci unaprijed”, kaže Daria Kuljić, poslovođa (store manager) zagrebačke trgovine. Ipak, mnogi su se kupci dolaskom Gapa u Zagreb bunili kako je roba preskupa, ili nije jednake kvalitete kao ona u Americi.

Razlika u cijeni
“Razlika je u troškovima carine i ostalim troškovima koji povećavaju cijenu. U Ateni je skladište iz kojeg se roba distribuira za cijeli Balkan”, objašnjava. I izgled same trgovine mora biti prema pravilima franšize kako bi se zaštitio brend. “Iz Londona nam redovito dolazi inspekcija koja provjerava izloge, robu i sve ostalo. Bilo je možda problema jer smo trgovinu tek otvorili. Teško je kad uoči Božića otvarate tržište, ali sada smo se već uhodali”, kaže Kuljić, koja je u Gapu u Londonu provela deset godina i jedini razlog zbog kojeg se vratila u Hrvatsku upravo je otvaranje trgovine u Zagrebu. Iako zadovoljni rezultatima, u Gapu uskoro ne planiraju otvarati nove trgovine. “Dugoročni plan je proširenje s još tri ili četiri trgovine, no to su planovi za idućih godinu ili dvije. Možda još otvorimo dvije trgovine u Zagrebu, a onda se proširimo na Rijeku ili Split”, poručuje. Za sada ne planiraju ni mogućnost kupnje preko interneta.

Prvo jeftino, a onda skupo

Za Banana Republic još nismo spremni
Osim Gapa Marinopoulos je vlasnik franšiza i za brendove Banana Republic, Sephoru i Marks&Spencer. Iako se najavljivalo da će i Banana Republic doći na hrvatsko tržište, za sada se to ipak neće dogoditi. U Marinopoulosu su procijenili da je za sada bolje ući samo s jeftinijim brendom. Banana Republic je nešto skuplji brend od Gapa pa su se zbog recesije odlučili za manji rizik te su otvorili samo Gapovu trgovinu dok se ne procijeni tržište. “Ipak je to poznatiji brend, prilagođeniji mlađima”, kaže Aleksandar Rodić.

  1. Ključne riječi
  2. Gap Inc.
  3. Marinopoulos Grupa

Samo registrirani korisnici mogu komentirati

Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje!

Prijavi se ovdje!

Povratak na vrh