Euroline: dogovor s bankama ili prodaja

Autor: Saša Paparella,VLM , 20. rujan 2011. u 22:00

U slučaju da ne uspije dogovor s bankarima, pregovarat će se s mogućim strateškim partnerom iz Velike Britanije, Slovenije ili BiH

U naredna dva tjedna trebala bi se riješiti kriza u Eurolineu, glavnom zastupniku njemačkog Daimlera, proizvođača vozila Mercedes-Benz. Račun tvrtke nedavno su blokirale banke, čijim će predstavnicima prijedlog restrukturiranja ovih dana iznijeti Opatijac Milorad Braco Radovanović, stopostotni vlasnik Eurolinea.

Šteta se još procjenjuje
Prije petnaestak dana Radovanović je, svega godinu dana nakon njihova ustoličenja, dao izvanredni otkaz članovima uprave Eurolinea – predsjedniku Jochenu Dimteru, financijskom direktoru Stjepanu Radiću i voditeljici pravne službe Maji Kruljac. Posao je zadržao samo Branko Jordanić, poznatiji kao dugogodišnji glavni državni inspektor, koji se vraća na mjesto savjetnika Uprave Eurolinea. Radovanović se preselio u Zagreb i preuzeo vođenje Uprave, u koju je doveo Radojku Olić, bivšu članicu Uprave Hypo banke. Kako saznajemo u Eurolineu, ako dogovor s bankarima ne uspije, prelazi se na pregovore s mogućim strateškim partnerom. Riječ je o nekoliko ulagača, zainteresiranih za većinsko vlasništvo u tvrtki, koji rade due dilligence, a čije se konkrente ponude uskoro očekuju. Do tada je teško preciznije govoriti o cijeni Eurolinea, koja se mjeri u desecima milijuna eura. Najviše se govori o skupini britanskih ulagača, no spominju se i interesenti iz Slovenije i BiH. “Bilo bi nam draže da tvrtku ne moramo prodavati, vjerujemo da ćemo se dogovoriti s bankama”, ističu u kompaniji. Tvrde da razloga za blokadu računa nije bilo te da s bankarima vode intenzivne pregovore. Neki od naših sugovornika u pozadini svega vide članove stare Uprave, koji su navodno utjecali na blokiranje računa. Zašto su Dimter, Radić i Kruljac dobili otkaz? U Eurolineu tvrde da nisu ispunili glavnu zadaću, a to je bilo reprogramiranje dugova, restrukturiranje tvrtke i donošenje business plana, što su od njih očekivali i vlasnik i kreditori.

Navodno, članovi Uprave su se oglušivali na upite vlasnika o stanju u tvrtki, a nisu na vrijeme predali godišnje bilance. “To bi bio dovoljan razlog za otkaz, no konačnu štetu tek sagledavamo”, kažu u Eurolineu. Dimteru zamjeraju što nije zaustavio pad prometa u vrijeme kad se autoindustrija počela oporavljati. Euroline i sestrinski Autoline 2010. su završili sa 11,5 milijuna eura gubitka, a s malom dobiti je poslovao samo MBR, treća Radovanovićeva tvrtka. U tvrtki se sumnja i da su neki članovi stare Uprave sustavno radili na obezvređivanju Eurolinea, kako bi se što jeftinije prodao te ih prozivaju zbog pokušaja neprijateljskog preuzimanja. “Samo su dovodili neke kupce, o čemu vlasnik ništa nije znao”, tvrde naši sugovornici. Ne žele komentirati špekulacije da je u pozadini Ivica Škojo, vlasnik prodajnog centera u Osijeku, koji se već hvalio da bi mogao postati novi Daimlerov zastupnik. Euroline je zapao u probleme 2008., kada su se na lageru sakupila vozila vrijedna 30 milijuna eura. Sukladno uvriježenim pravilima poslovanja, svako vozilo moralo je biti plaćeno Daimleru najkasnije za deset dana, što je i učinjeno, ali dizanjem kraktoročnih kredita. Puno je uloženo i u otvaranje novih prodajnih centara u Zadru i Splitu.

Centralu nije briga
Početkom krize prodaja se strmoglavila, pojedini kupci otkazali narudžbe cijelih flota kamiona, koje je Euroline već platio proizvođaču. Pokušali su vratiti u Njemačku bar neocarinjena vozila, no na to nije pristajala centrala u Stuttartu. Tada je smijenjena Uprava Paula Kennedyja, njega je na par mjeseci zamijenio Branko Jordanić, a onda je u srpnju 2010. došao Jochen Dimter, menadžer s više od 20 godina staža u Daimleru.

Komentari (3)
Pogledajte sve

Braco Radovanović ima jednu tajnu: boji se aviona. I još nešto: obožava brzu vožnju i adrenalin, kažu da je odličan vozač, a gdje god putuje, nikad ne uzima vozača. Uvijek vozi sam.

Od svojih životnih pravila ne odstupa. Samo najintimniji znanci znaju da Radovanović od kraja 80-ih, kad je odigrao svoj posljednji meč, nije više izašao na teniski teren, niti uzeo reket u ruku.

– Nikad se ne okrećem natrag. Nikad se ne vraćam na staro – objasnio je Radovanović svojim prijateljima takav radikalan rez.

Bobu Živojinovića često je izazivao na terenu. Bio je dobar, ali ne najbolji.

Jučer u telefonskom razgovoru Živojinović se prisjetio dana kad su zajedno igrali tenis.

– Uvijek je bio tu negdje, ali nije bio u samom vrhu. Mogu reći da je uspješniji biznismen nego što je bio tenisač – istaknuo je Živojinović.

– Svatko tko se toliko dugo bavio sportom, a poslije je ostvario tako velik uspjeh u biznisu, zaslužuje pohvale – dodao je Boba Živojinović.

Milorad Radovanović rodio se 4. prosinca 1955. u Voloskom, mjestu pokraj Opatije, pa je najvredniji oldtimer iz njegove kolekcije upravo njegov vršnjak iz 1955. – Mercedes SL300.

Milorad Radovanović Braco u Zagreb je stigao 20. listopada 1993. godine. U sportskom Mercedesu 500E i Bossovu svijetlom odijelu dovezao se iz Njemačke. Imao je 38 godina. Tada je imao tvrtku registriranu na kućnoj adresi u mjestu Friolzheim nedaleko od Stuttgarta.

Na Trgovačkom sudu u Zagrebu toga je dana u listopadu 1993. godine registrirao tvrtku Euroline d.o.o. Prijavio ju je na adresi Ilica 41a.

Ubrzo je dobio ekskluzivno zastupništvo Mercedes Benza za Hrvatsku. Mnogi su ostali u šoku.

Nisu vjerovali u Bracu. Kao bivši tenisač, dotad nije bio “faktor” u automobilskoj industriji. U Hrvatskoj je bio gotovo nepoznat.

Naime, još kao student iz Opatije se odselio u Sjedinjene Američke Države, a nakon fakulteta nastavio je živjeti u Njemačkoj.

No, Braco je uspio vrlo brzo: već nekoliko godina nakon dobivanja zastupništva za Mercedes stekao je status jednog od najmoćnijih uvoznika automobila i uspješnog biznismena.

Iako se redovito pojavljivao na ljestvicama najmoćnijih i najbogatijih Hrvata, priča o njegovu uspjehu i životnim strastima ostala je misterij. Sve dosad.

Braco obožava oldtimere. Najveći je, kako potvrđuju njegovi prijatelji i suradnici, kolekcionar oldtimera u Hrvatskoj. Vrijednost te zbirke nitko, pa čak ni oni koji su vidjeli te moćne stare Mercedesove modele, ne može procijeniti!

Uz aute, njegova velika strast su brodovi. Prije dvije godine kupio je Sunseeker Yacht, vrijedan oko pet milijuna eura!

Braco je, prema riječima nekih njegovih prijatelja, i veliki ljubitelj luksuznih satova. U toj, trećoj, vrijednoj kolekciji ima desetak satova. Uživa u najfinijim vinima. U bogatom vinskom podrumu skuplja vina najboljih berbi.

Braco Radovanović s obitelji živi u vili u Stuttgartu.

U Zagrebu nema ni stan, ni kuću: već 20 godina u hotelu Westin ima zakupljen apartman u kojemu odsjeda kad je u Hrvatskoj. Kada dođe na Kvarner, živi na svom brodu u marini u Ičićima.

https://www.jutarnji.hr/life/tehnologija/ja-sam-braco-radovanovic.-imam-najvecu-kolekciju-mercedesovih-oldtimera.-podmetali-su-mi-htjeli-me-unistiti-ali-nisu-uspjeli…/1961739/

New Report

Close