Ericsson Nikola Tesla: Neto dobit veća za 67,4 posto, prihodi za 5,2 posto

Foto: Jurica Galoic/PIXSELL Foto: Jurica Galoic/PIXSELL

Ericsson Nikola Tesla u 2018. godini poslovao je s neto dobiti od 113,6 milijuna kuna, što je za 67,4 posto više nego godinu ranije, stoji u financijskom izvješću kompanije objavljenom u srijedu.

Istodobno, prihodi od prodaje na razini grupe bili su 1,56 milijardi kuna ili 5,2 posto viši. U ukupnim prihodima od prodaje udio domaćeg tržišta čini 23,9 posto, usluge za Ericsson 61,3 posto (od toga 11,4 posto udjela imaju usluge upravljanja u Hrvatskoj), dok ostala izvozna tržišta sudjeluju sa 14,8 posto.

„Domaće tržište zabilježilo je značajan rast prihoda od prodaje kao rezultat ulaganja operatora u modernizaciju mobilnih mreža i projekte digitalne transformacije, dok izvozna tržišta bilježe niže prihode od prodaje zbog manjeg broja projekata modernizacije mreža te izazovnog ekonomskog i političkog okruženja na pojedinim tržištima. Ericssonovo tržište kontinuirano bilježi solidan rast te doprinosi financijskoj stabilnosti cjelokupnog poslovanja. Udio izvoza u ukupnim prihodima od prodaje Grupe je 65 posto”, ističe predsjednica Uprave te kompanije Gordana Kovačević.

Na domaćem tržištu, naime, prihodi od prodaje iznosili su lani 372,6 milijuna kuna, što je za 34,7 posto više nego u 2017. Na Ericssonovom tržištu ostvareno je 955,8 milijuna kuna prihoda od prodaje ili 3,2 posto više u odnosu na prethodnu godinu, dok je na izvoznim tržištima (bez Ericssonova tržišta) prihod niži za 17,7 posto te iznosi 229,8 milijuna kuna.

Kako se ističe u izvješću, i ostali ključni pokazatelji također bilježe porast. Tako je bruto dobit porasla za 7 posto, na 161,4 milijuna kuna, a operativna dobit za 56,3 posto, na 118,3 milijuna kuna.

„Snažan porast operativne dobiti rezultat je veće bruto dobiti, manjih prodajnih i administrativnih troškova te projekata koji su realizirani sukladno Zakonu o poticanju ulaganja”, kazala je Kovačević u komentaru poslovnih rezultata.

Između ostaloga, ističe da su tijekom trećeg tromjesečja pokrenuli novi ciklus strateškog planiranja za razdoblje 2019. – 2023. godine.

„U razdoblju pred nama očekuju nas nove poslovne prilike, ali i izazovi. Kao odgovor na izazovno tržišno okruženje blisko surađujemo s kupcima kako bismo u potpunosti razumjeli njihove potrebe, prilagođavamo organizaciju i način rada te ulažemo u razvoj kompetencija zaposlenika i naše tehnološko vodstvo. I dalje će fokus biti na troškovnoj i operativnoj učinkovitosti, učinkovitosti kapitala te strateškom upravljanju rizicima. Iako će troškovi povezani sa strateškim ugovorima i ispitivanjima 5G u stvarnim uvjetima kratkoročno utjecati na profitabilnost, dugoročno će ojačati našu poslovnu i tržišnu poziciju”, rekla je Kovačević.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!