Provedba projekta “Poboljšanje administrativne učinkovitosti na nacionalnoj razini” započela je početkom srpnja 2011. godine i trajat će 24 mjeseca, a u njega će se uložiti 1,3 milijuna eura. Dio sredstava za projekt povučen je iz državnog proračuna, a preostali dio iz pretpristupnih fondova Europske unije, tj. iz programa IPA IIIC za Regionalnu konkurentnost 2007. – 2011.
Ovaj je projekt dio devet operacija Ministarstva poduzetništva i obrta vrijednih 21,5 milijuna eura. “Cilj projekta je poboljšati informiranost o malom i srednjem poduzetništvu te poboljšati komunikaciju između subjekata malog poduzetništva i donositelja politike”, rekao je na predstavljanju projekta prošlog utorka u Zagrebu voditelj projektnog tima Robert D. McKean. Poboljšanje informiranja značilo bi da bi u sklopu projekta trebala biti provedena poslovna istraživanja kojim će se ispitati stajališta poduzetnika i ispitati poslovna klima u Hrvatskoj kako bi se ustanovilo stanje malih poduzetnika i njihova spremnost na iskorištavanje gospodarskih prilika. Istraživanje bi između ostaloga trebalo otkriti birokratske i zakonske prepreke koje stoje na putu razvoja malog i srednjeg poduzetništva. Ministarstvo bi time željelo ukloniti birokracijske barijere i povećati efikasnost dotoka stranih investicija. “Želimo da se obrti otvaraju u roku od dva dana, a tvrtke u roku od sedam”, rekao je ministar poduzetništva i obrta Gordan Maras. Maras je kritizirao i ukidanje Agencije za promicanje izvoza i ulaganja (APIU) te istaknuo da Hrvatska mora osigurati stabilnost i sigurnost investicija kako bi ulagači znali, primjerice, što mogu očekivati u poreznoj politici u idućih deset godina. S druge strane komunikacija između subjekata malog poduzetništva i, kako je McKean nazvao – donositelja politike prema napucima projekta znači da će uvođenje procesa javno-privatnog dijaloga omogućiti susrete političara i malih poduzetnika. No među šest konkretnih točaka projekta spominje se razvoj Registra malog i srednjeg poduzetništva, podrška Opservatoriju malog i srednjeg poduzetništva, razvoj metoda za procjenu učinaka, već spomenuto kvalitativno istraživanje, procjena učinaka pristupanja Hrvatske Europskoj uniji na subjekte malog i srednjeg poduzetništva te jačanje kapaciteta zaposlenika korisnika. Paul Vandoren, šef Delegacije Europske unije u Hrvatskoj, koji je također sudjelovao na predstavljanju projekta u Informacijskom centru Europske unije u Zagrebu, istaknuo je važnost ove akcije. “Morat ćemo uzeti u obzir tešku ekonomsku situaciju koja utječe na mala i srednja poduzeća i definirati mjere koje će im pomoći u kratkom, ali i dugom roku”, kazao je Vandoren. Projekt provodi međunarodni konzorcij na čelu s ACE International Consultants S. L. iz Madrida, uključujući i Danish Technological Institute iz Danske, GDSI iz Irske te međunarodnu konzultantsku grupu za organizacijske odnose Hauska & Partner iz Hrvatske.
Ciljevi projekta
Poslovna istraživanja
Provest će se istraživanja poput informiranja o stajalištima poduzetnika, istraživanje poslovne klime u Hrvatskoj te istraživanje poslovnog okruženja.
Javno-privatni dijalog
Susreti poduzetnika i političara kako bi se utvrdili koji administrativni uvjeti koče male i srednje poduzetnike.
Registar
Utvrditi koliko tko dobiva potpora s obzirom na to da ih daje nekoliko ministarstava.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu