Društveno odgovorno poslovanje i ulazak u Europsku uniju

Autor: Poslovni.hr , 13. lipanj 2012. u 22:00

Poslovna zajednica treba bolje razumijevanje važnosti DOP-a u izlasku na tržište EU

U zagrebačkom hotelu The Regent Esplanade održana je Treća nacionalna konferencija o društveno odgovornom poslovanju, u organizaciji Nacionalne mreže za DOP i pod pokroviteljstvom predsjednika RH prof. dr. sc. Ive Josipovića. Konferencija je rezultat zajedničke inicijative suradničke mreže organizacija za razvoj društveno odgovornog poslovanja (DOP), koje čine Nacionalnu mrežu za DOP i koje su sve redom iz različitih sektora, a zajedno rade na primjeni DOP-a u hrvatskom gospodarstvu.

Konferencija je ujedno i dio projekta koji financira Europska unija, u kojem sudjeluju HRPSOR, HGK, HUP, HUB, HUS, EFZG, UNDP/Global Compact Hrvatska, dok su supodupiratelji Ministarstvo gospodarstva, rada i poduzetništva, Zelena akcija i Odraz. “Ovakvim okupljanjem želimo djelovati sinergično i razvoj DOP-a u Hrvatskoj temeljiti na transparentnoj javnoj raspravi”, izjavila je Mirjana Matešić, ravnateljica Hrvatskoga poslovnog savjeta za održivi razvoj. Tijekom konferencije predstavljeni su rezultati dvogodišnjeg projekta, kao što su prijedlog Strategije DOP-a, Leksikon održivog razvoja te studije slučaja hrvatskoga gospodarstva, a Susan Bird, koordinatorica za DOP u DG Employmentu govorila je o europskoj praksi DOP-a. Europske politike i njezini strateški dokumenti zahtijevaju jaču pripremu i razumijevanje hrvatske poslovne zajednice o važnosti DOP-a u izlasku na tržište EU, istaknuto je na konferenciji.
Zaključci Treće nacionalne konferencije o društveno odgovornom poslovanju su:
1. Ciljevi s prošle konferencije djelomično su ostvareni
2. Nedostatan je interes javnog sektora za ova pitanja pa ne postoji kratkoročna potvrda koristi za poduzeća
3. Inzistirati na prihvaćanju odgovornosti za provedbu Strategije
4. Ne postoji stvarna javna rasprava i dijalog, sektori se sastaju izolirano, ne postoji ni stvarna želja za suradnjom
5. Kriza je skrenula fokus poduzeća s razvojnih pitanja uključujući DOP na pitanja bitna za dnevno poslovanje
6. Potrebno nastaviti napore za afirmaciju DOP-a kroz konferenciju, Indeks DOP-a, mrežu, razvoj portala i dr.

Komentirajte prvi

New Report

Close