Do 2020. najmanje 5000 vozila na struju

Autor: Bernard Ivezić , 03. srpanj 2011. u 22:00

Institut ‘Hrvoje Požar’ okupio Končar, Dalekovod, Ericsson NT i Dok-ing

Na hrvatskim cestama do 2020. očekuje se između pet i deset tisuća električnih automobila. Goran Granić, ravnatelj Energetskog instituta “Hrvoje Požar” izjavio je da je brojka od 5000 električnih automobila vrlo konzervativna i da je izvjesnije da će njihov broj biti mnogo veći.

“Da bi se to ostvarilo, nužne su određene pretpostavke poput usvajanja nove energetske regulative posebno u segmentu električne energije, zatim usaglašen stav o tome hoće li se kupnja električnih vozila u Hrvatskoj poticati, ali i gradnja infrastrukture nužne za takav tehnološki pomak”, istaknuo je Granić. Dodaje je da je institut povezao kompanije Končar, Dalekovod, Ericsson Nikolu Teslu i Dok-ing kako bi zajednički izradili projekt domaće električne crpke. Sličan proizvod već je razvila jedna slovenska tvrtka i stoji 5000 eura. U institutu pojašnjavaju da se električne crpke dosta razlikuju od benzinskih jer se mogu graditi na parkiralištima, kućama, zgradama, trgovačkim centrima i drugim lokacijama, što je potencijalno veliko tržište. Granić ističe da će institut prvu električnu crpku u Hrvatskoj postaviti u idućih nekoliko dana ispred svog sjedišta u Savskoj ulici u Zagrebu. “Šira primjena takvog sustava je izazov za postojeću energetsku infrastrukturu jer Hrvatska ima 4000 MW proizvodne snage i maksimalno opterećenje od 3000 MW, a već danas svi automobili u Hrvatskoj zajedno imaju instaliran 50 puta veći kapacitet, odnosno oko 150.000 MW pa uvođenje električnih automobila postavlja mnoga pitanja vezana za upravljanje električnom mrežom”, zaključuje Granić.

Umjesto benzina

Crpka 5000 eura
Oko 5000 eura cijena je električne crpke koju građani mogu instalirati u svojoj garaži.

Pedeset puta snažniji
Automobili u Hrvatskoj imaju instaliranih 150.000 MW, a Hrvatska proizvodi 4000 MW.

Do 10.000 vozila
Očekuje se da će do kraja desetljeća voziti do 10.000 električnih automobila

Komentirajte prvi

New Report

Close