Croatia Records na iTunesu proda 10.000 MP3-a mjesečno

Autor: Bernard Ivezić , 24. svibanj 2009. u 22:00

Oštar pad prodaje glazbenih CD-a domaći diskografi nadoknađuju širenjem operacija u digitalnu glazbu

Najveća diskografska kuća u Hrvatskoj, Croatia Records, preko online glazbene trgovine iTunes mjesečno prodaje 10.000 MP3 pjesama. Naime, segment digitalne glazbe, koja obuhvaća MP3 i druge formate koji se prodaju preko internetskih i mobilnih servisa, jedan je od najbržerastućih u domaćoj glazbenoj industriji sa stopama rasta i po 25 posto mjesečno.

Bogata ponuda
“Na iTunesu dosegli smo 10.000 ‘downloada’ mjesečno i nastavljamo bilježiti brz rast. Ova je godina po mnogo čemu prekretnica. Lani se snažno osjetio pad prodaje CD-a te je očito da će svi diskografi morati pronaći način da to nadoknade”, izjavio je za Poslovni dnevnik Želimir Babogredac, predsjednik Uprave Croatia Recordsa, jedinoga domaćeg diskografa čija dionica kotira na Zagrebačkoj burzi. Babogredac dodaje da su im za taj rezultat trebale dvije godine. Nastavlja da danas Croatia Records preko iTunesa nudi 4000 pjesama od kojih su neke starije od 30 godina, a cijeli taj posao za njih odrađuju iTunesovi zastupnici, zagrebačka tvrtka Mobitel i hamburška Roba Music. Maja Jelisić, direktorica Mobitela, dodaje da im mjesečno na iTunesu prodaja raste između 20 i 25 posto. “Velik je interes za ovakav način distribucije glazbe. U Hrvatskoj i Srbiji partneri smo najvećih diskografskih kuća Croatia Recordsa i PGP RTS-a, a odnedavno i Dallas Recordsa”, ističe Maja Jelisić.

Tržište u razvoju
Dodaje da najviše glazbe preko iTunesa prodaju u susjednim zemljama Europske unije, ali i u objema Amerikama, Novom Zelandu te posebno Japanu. Dean Porca, voditelj razvoja sadržaja u tvrtki Mobitel, kaže da danas preko iTunesa ide 70 posto svjetske trgovine digitalnom glazbom. Voditelj digitalnih sadržaja Dallas Recordsa Boris Burić napomenuo je da do kraja ove godine planiraju kompletan svoj katalog pjesama prebaciti na iTunes. “Digitalna glazba danas donosi neznatan postotak prihoda hrvatskim diskografima, uglavnom ispod pet posto, ali u idućih pet do deset godina to će zasigurno postati vodeći kanal distribucije s udjelom u prihodima oko 50 posto. Tako ukazuju svjetski trendovi koji zasad još nisu vidljivi na hrvatskom tržištu”, tvrdi Burić. S tim se slaže voditelj novih medija u Aquarius Recordsu Anđelko Preradović. On ističe da u Hrvatskoj kupci nisu naviknuti na kupnju digitalne glazbe. Aquariusova CeDeterija, online trgovina koja prodaje MP3 pjesme, mjesečno prodaje tridesetak pjesama, kaže Preradović. “U postotku bilježimo velik rast na CeDeteriji, ali nominalno to su mali iznosi. Zato smo se uključili u projekt Vip music club, koji promovira digitalnu glazbu”, zaključuje Preradović.

Ukratko

Glazbena dionica
Vrijednost dionice jedine diskografske kuće izlistane na Zagrebačkoj burzi, Croatia Recordsa, u posljednjih godinu dana kreće se od 144 do 165 kuna, a u petak je bila 149 kuna.

Domaća e-konkurencija
Online prodaju glazbe u MP3 formatu u Hrvatskoj najviše su potaknuli T-Com, koji je na T-Portalu razvio uslugu Fonoteka, te Aquarius records sa svojom trgovinom CeDeterija.

Komentari (2)
Pogledajte sve

…pa ne prodaje se jedna pjesma (download) samo jednom – bogamu – ili ste se mozda posluzili piratskom logikom: “jedan put plati – puno puta ukradi”…!?

Malo mi je to sumnjivo, 10000 pjesama mjesečno je nemoguće.
Prvo; profil kupaca Croatie Records je takav da im je prosjek godina preko 45, a i njihova izdanja općenito ne ciljaju na mlađu publiku koja se služi iTunesima već na starije generacije.
Drugo; na 4000 tisuće pjesama 10000 downloada? Da je brojka pjesama koje nude 50000 cifra od 10000 skinutih je velika, a kamo li ne kad su ovako naveli podatke. Mora da su samo hitove pustili na iTunese kad im tako dobro ide.

New Report

Close