Croatia Airlines za poslovnu suradnju, ali isključuje mogućnost povezivanja

Autor: Darko Bičak; Rato Petković,VLM; Milan Šćekić,VLM , 23. travanj 2012. u 22:00

Čelnici zrakoplovnih kompanija Hrvatske, Srbije, Slovenije te Crne Gore trebali bi se sredinom svibnja sastati u crnogorskoj Budvi

Inicijativa crnogorskog avioprijevoznika Montenegro Airlinesa da pokuša napraviti prvi korak prema spajanju svih zrakoplovnih tvrtki iz regije u Hrvatskoj nije naišla na plodno tlo. U Croatia Airlinesu (CA) pojašnjavaju da nisu zainteresirani za kapitalno udruživanje u bilo kakvu regionalnu alijansu aviokompanija s područja bivše države. U CA također navode da su druge regionalne tvrtke iz ovog sektora, za razliku od hrvatskoga avioprijevoznika, u vrlo neizvjesnoj poslovnoj situaciji.

Samo poslovna suradnja
“Croatia Airlines zasad nije primio službenu obavijest o skorašnjem sastanku nacionalnih regionalnih aviokompanija, kao ni o mogućim temama tog sastanka, no kao i uvijek otvoren je za razgovore o dodatnom unapređenju kvalitete usluge zračnog prijevoza. Moguće oblike suradnje treba tražiti u eventualnim zajedničkim (code share) letovima i SPA ugovorima o zajedničkom prijevozu putnika tamo gdje takve mogućnosti postoje, no problem bi mogla predstavljati nekompatibilnost flote”, kazao je za Poslovni dnevnik Davor Janušić, glanogovornik Croatia Airlinesa. Krajem proteklog tjedna je Zoran Đurišić, predsjednik Uprave Montenegro Airlinesa, uputio poziv čelnicima Croatia Airlinesa, JAT Airwaysa te Adria Airwaysa za sastanak u Budvi. Vodeći ljudi četiriju zrakoplovnih tvrtki trebali bi se, prema tom prijedlogu, naći 19. svibnja u Budvi te razgovarati o uspostavljanju čvršće suradnje u regiji. Đurišić se poziva na preporuku Ulricha Schulte-Strathausa, glavnog tajnika Udruge europskih avioprijevoznika (AEA), da se zrakoplovne tvrtke iz zemalja bivše Jugoslavije moraju čvršće povezati ili čak ujediniti žele li preživjeti na tržištu.

Nejasan stav JAT-a
Zasad nije jasan ni stav JAT-a, koji se prije dvije godine pokušao spasiti neuspješnim spajanjem s Montenegro Airlinesom. U Beogradu se spekulira da bi vodeći srpski tajkuni, predvođeni Miroslavom Miškovićem i Miodragom Kostićem, mogli financijski sudjelovati u restrukturiranju JAT-a. No hoće li se odlučiti za neki regionalni vid udruživanja ili što drugo, znat će se tek sredinom svibnja, nakon parlamentarnih i predsjedničkih izbora u Srbiji kada će se vidjeti koja politička garnitura sjedi u tamošnjoj vladi. Croatia Airlines i JAT važni su nacionalni simboli svojih zemalja pa će vlade Hrvatske i Srbije teško pristati na gubitak nacionalne posebnosti zrakoplovnih kompanija. Tu treba dodati da i Beograd i Zagreb računaju na primat u regiji sa svojim postojećim ili novim zračnim lukama.

Nacionalne flote

Airbus, Boeing i Fokker
Četiri regionalne zrakoplovne kompanije raspolažu s ukupno 48 zrakoplova od čak sedam različitih proizvođača. Dok se flota CA i Adrie bazira na Airbusu, u JAT-u prevladava Boeing 737, a u Montenegru Fokkeri. U klipnoj floti Srbi imaju ATR-ove, Slovenci Canadaire, a Hrvati Bombardierove Dashevei. Najbrojnija je JAT-ova flota sa 14 zrakoplova, slijede CA i Adria sa po 13, dok Crnogorci imaju osam zrakoplova.

Komentirajte prvi

New Report

Close