Cijenama protiv skupih brendova

Autor: Goran Borković , 19. siječanj 2011. u 22:00

Rok trajanja devize poznate još od davnih vremena, otkad je prvi poduzetni trgovac otvorio prodavaonicu, kako je lokacija osnova svake prodaje polako istječe.

Moto “lokacija, lokacija i lokacija” uzmiče pred suvremenim trendovima prema kojima kupcu nije teško potegnuti ni na kraj grada ako ga tamo čeka ono što traži. A traži povoljnu cijenu, širok izbor proizvoda i ugodno uređenje. Neće, naravno, zbog toga nestati kvartovske trgovine. U centru svakoga većega grada i dalje će biti poznati brendovi. Ni tržnice neće opustjeti, ali će se tamo sigurno manje prodavati. Trgovački centri pretvaraju se u svojevrsne trgovačke Meke u koje se ne dolazi samo kupovati nego ih se ide i “vidjeti” kao da je riječ o kakvom arhitektonskom čudu, a ne strogo namjenski izgrađenom objektu čiji je cilj “natjerati” građane da troše novac. Konkurencija je, dakle, sve nemilosrdnija. Da bi se preživjelo, treba biti drukčiji, posebniji ili barem jeftiniji. Tako popularni švedski modni brend H&M već sada najavljuje dolazak u Avenue Mall iduće godine!? Premda se zna da će prije toga već biti u dva druga centra, vijest o otvaranju još jedne njihove trgovine odmah dolazi među najkomentiranije. Stalna borba na tržištu ne ostavlja prostora za mirovanje ni ostalima.

Mali se udružuju pod kapom velikih koji, premda znaju da time potencijalno gube dio tržišnoga kolača, ne žele propustiti priliku povećati veleprodajne prihode. Gotovo svaki lanac koji drži do sebe u paleti nudi svoje trgovačke marke koje nižim cijenama konkuriraju moćnijim, ali skupljim, a time i nedostupnijim brendovima. Jačaju i diskonteri u koje se ulazi “bez srama” i osjećaja niže vrijednosti, kao što je bio slučaj prije recesije dok se plivalo u novcu. Razvijaju se i alternativni oblici prodaje. Tvrtke kojima donedavno na kraj pameti nije bilo da razvijaju internetsku trgovinu odlučuju se pristojan novac uložiti u taj segment. Sve to utječe na probleme u kojima su se našli kataloški prodavači koji će novu šansu tražiti u razvijanju izravne specijalizirane prodaje što im omogućuje smanjenje troškova u odnosu na klasičnu trgovinu. O svemu tome možete čitati u novom, šestom broju Trgovca, b2b magazinu Poslovnog dnevnika, koji donosi niz tema o tome kako poboljšati prodaju i učiniti proizvode dostupnijim potrošačima.

Komentirajte prvi

New Report

Close