Bulgartabac dolazi u Hrvatsku, TDR nije zabrinut

Autor: Darko Bičak , 13. travanj 2011. u 12:40

Hrvatsko tržište duhanskih proizvoda uskoro će dobiti još jednog natjecatelja u vidu bugarske državne tvrtke Bulgartabac

Najveća bugarska duhanska tvrtka Bulgartabac Holding ponovno najavljuje svoj skorašnji dolazak na hrvatsko tržište. Ivan Bilarev, predsjednik Uprave Bulgartabaca, kazao je da nakon dosadašnjeg pozicioniranja na domaćem tržištu, tvrtka u vrlo kratkom roku namjerava izaći na tržišta Moldavije, Slovenije, Poljske i Hrvatske. Iako nisu pobliže pojasniti detalje dolaska na hrvatsko tržište, nagađa se da bi u prvo vrijeme došli preko nekog manjeg hrvatskog distributera. “Radi se o ‘manjoj’ tvrtki koja gotovo i nije poznata izvan okvira Bugarske i nisam siguran da oni sa svojim brendovima mogu nešto ozbiljnije napraviti u Hrvatskoj”, kazao je Renato Perica, direktor Smokinga, jednog od hrvatskih distributera, koji ima i lanac trgovina duhanskih proizvoda.

Globalne kompanije
U Hrvatskoj, osim TDR-a koji drži više od dvije trećine domaćeg duhanskog tržišta, djeluju još tri velike svjetske duhanske tvrtke: Phillip Morris, Japan Tobacco i Imperial s ukupno 90-ak brendova cigareta. Ni jednu od ovih tvrtki nije zabrinula moguća konkurencija iz Bugarske s 20-ak novih brendova. Iz Rovinja poručuju da poštuju konkurenciju. “TDR ima golemo iskustvo u sučeljavanju s globalnim kompanijama u regiji i u tom poslu smo, zahvaljujući snazi naših brendova, organiziranosti i inovativnosti, uspješni. Naš tržišni udio na regionalnom tržištu veći je, naime, od 25 posto, a u Hrvatskoj, čije je tržište liberalizirano, TDR-ov tržišni udio je 77 posto. Stoga, nema nikakve dvojbe da će TDR i nadalje ostati vodeća regionalna duhanska kompanija”, poručuje Kristina Miljavac iz Ureda za odnose s javnošću Adris grupe. U hrvatskom uredu Japan Tobacca kažu da nemaju običaj komentirati poslovne poteze svojih tržišnih konkurenata, no da pozdravljaju svaku daljnju liberalizaciju hrvatskog tržišta te proširenje ponude raspoloživih duhanskih proizvoda potrošačima

Državni monopol
Bugartabac grupa je, prema podacima iz njihova godišnjeg financijskog izvješća, državni monopol s vlasničkim udjelom države od gotovo 80 posto. Fondovi i druge tvrtke drže nešto manje od 20 posto, a na fizičke osobe otpada svega 1,89 posto udjela. Ova duhanska grupa je dosad bila uglavnom orijentirana na domaće tržište, no već 10-ak godina ima nekoliko tvrtki u Rusiji, a prisutna je i u Rumunjskoj. Kompanija je lani ostvarila 17-postotni rast prihoda dok je dobit upeterostručena. Naime, prihod je s 136 milijuna eura u 2009. porastao na oko 160 milijuna lani, uz rast dobiti s 3,4 na 20,2 milijuna eura. Njihov najznačaniji brend cigareta je “Eve”, kopija Phillip Morrisova brenda ženskih cigareta “Eve”, a tu su i brendovi Victory, SLIMS, Class S, Femina Slimi, GD.

Primjer Japan Tobacca

Ništa bez dugoročne strategije
Iako iz Bulgartabaca nisu željeli komentirati strategiju svojeg ulaska na hvatsko tržište, tehnologija dolaska na ovdašnje tržište vidljiva je iz primjera Japan Tobacca. “JTI je na hrvatsko tržište došao s planom dugoročnog rasta i razvoja. Imamo iskustvo poslovanja u 120 zemalja te raspolažemo svjetski priznatim brandovima cigareta visoke kvalitete. Oni uključuju i Winston i Camel, koji su dva od pet najprodavanijih brendova cigareta na svijetu. Naši dosadašnji rezultati pokazuju da su Hrvati zainteresirani za kvalitetne međunarodne proizvode. S druge strane, pružili smo šansu mladim i motiviranim kadrovima koji svakog dana postižu izvrsne rezultate. Kombinacija talenta, kvalitete, ali i konkurentne cijene predstavlja strategiju za koju vjerujemo da jamči uspjeh na zahtjevnom hrvatskom tržištu”, kazala je Darija Dretar iz Japan Tobacco Internationala.

Komentirajte prvi

New Report

Close