Bodren, Dok-ing i Durante m2, globalni igrači iz Hrvatske

Autor: Darko Bičak , 17. studeni 2011. u 22:00

Istraživanje je obuhvatilo tvrtke iz 14 zemalja srednje i jugoistočne Europe, ali i Turske i Kazahstana

Zagrebačka kompanija Durante m2 ima samo tri zaposlena i manje od milijun eura godišnjeg prihoda, no svejedno je prepoznata kao jedan od “skrivenih šampiona” hrvatskoga gospodarstva u analizi bledske poslovne škole IEDC i udruge srednjoeuropskih poslovnih škola CEEMAN.



Marko Jelušić

U njihovu izboru sto skrivenih šampiona, koji su proglašeni na svečanosti u četvrtak u Beču, našle su se i tri hrvatske tvrtke: Dok-ing kao pravi globalni šampion, Bodren kao tvrtka koja je na putu da to postane te mlada tvrtka Durante m2 koja postoji tek nekoliko godina no ima sve predispozicije da postane globalni lider u sektoru. Naime, Durante m2 jedan je od četiri globalna specijalizirana distributera i proizvođača revolucionarnog proizvoda zvanog “joint free slabs”. Kvadratni Durante je zadužen za europsko tržište, a ima i brojne nove poslovne ideje koje priprema u suradnji sa stranim investitorima. Osnivač i direktor Marko Jelušić pojašnjava da je riječ o tehnologiji izrade temelja i ostalih betonskih ploča na zgradi koja može uštedjeti i do 30 posto potrebnog betona, a samim tim i novca. Riječ je o vrsti cijevi koje se određenom tehnologijom ugrađuju u betonske ploče i time stabiliziraju građevinu. “Prisutni smo svugdje, od Hrvatske do Amerike i Rusije. No problem nam je postojeći građevinski establišment koji nas na svaki način želi onemogućiti u razvoju. Razlog je u zaradi jer bi primjenom naše tehnologije prodavali i do 30 posto manje betona”, kaže Jelušić. Tvrtka Dok-ing je najpoznatija po svojim robotima za humano razminiravanje, no istraživači CEEMAN-a su ga nagradili za liderstvo u proizvodnji strojeva za vađenje platine iz rudnika.

Široj javnosti ova zagrebačka tvrtka najpoznatija je konceptom XD, maloga gradskog automobila na struju. Ako se ovaj projekt ostvari, nije nemoguće da se Dok-ing nađe i u drugim izborima za globalnoga poslovnog šampiona. Tvrtka je zanimljiva investitorima pa je, prema riječima vodećih ljudi Dok-inga, u više navrata odbijena ponuda da se proizvodnja i razvoj presele u Rusiju. Poduzetnik Boris Drenški iz Rusnice u Zagorju probio se na globalno tržište svojom tvrtkom Bodren, regionalnim liderom u proizvodnji delikatesnih vina od ledene i suhe berbe. Drenški razmišlja o tome da Zagorje napravi regionalnim centrom slatkih vina. Istodobno je svjestan da drugi vinari možda neće prihvatiti inicijativu zbog male količine vina koja se može dobiti na taj način. Hrvatska je u istraživanju, koje je obuhvatilo 14 zemalja srednje i jugoistočne Europe plus Tursku i Kazahstan, prošla relativno loše sa samo tri tvrtke od njih sto. Kako pojašnjava Rebeka Danijela Vlahov s Ekonomskog fakulteta u Zagrebu, koordinatorica programa za Hrvatsku, u uži izbor ušlo je desetak tvrtki. Nakon dubinske analize neke su otpale jer nisu zadovoljile kriterije, dok su neke odlučile ostati skrivene. Za razliku od Hrvatske, Makedonija i Albanija imaju u Top 100 po četiri tvrtke, Srbija njih sedam, BiH devet, a Slovenija 14.

Formula uspjeha

Inovacije, nove tehnologije i globalno tržište
Projekt “skrivenih šampiona” nastao je 1996. kad je profesor ekonomije Herman Simon sa Sveučilišta u Mainzu počeo istraživati razloge velike konkurentnosti Njemačke na svjetskom tržištu. Simon je zaključio da Njemačka svoju snagu duguje 1200 malih i srednjih kompanija, a ne nekolicini velikih koncerna. Glavni razlog njihova uspjeha profesor vidi u njihovu modelu poslovanja usredotočenom na inovacije, moderne tehnologije i globalno tržište.

Komentirajte prvi

New Report

Close