AZTN: Suglasnost Agrokoru za prodaju ili zakup 72 prodavaonice

Autor: Poslovni.hr/Hina , 24. studeni 2014. u 11:34
Ivica Todorić (Photo: Robert Anic/PIXSELL)

Ovo je jedna od mjera iz uvjetno odobrene koncentracije Agrokora i Mercatora, izvijestili su u ponedjeljak iz AZTN-a.

Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja (AZTN) dala je Agrokoru suglasnost da bez odgode proda ili da u zakup 72 maloprodajna prodajna mjesta, što je jedna od mjera iz uvjetno odobrene koncentracije Agrokora i Mercatora, izvijestili su u ponedjeljak iz AZTN-a.

Suglasnost je, tumače iz AZTN-a, dana temeljem Inicijalnog izvješća povjerenika koji prati koncentraciju, odnosno PricewaterhouseCoopersa o provedbi strukturnih mjera dezinvestiranja i mjera praćenja poslovanja koncentracije poduzetnika Agrokor/Mercator.

Povjerenik je utvrdio da je Agrokor, sukladno obvezama, poduzeo sve radnje potrebne za dezinvestiranje dijela poslovanja unaprijed poznatom kupcu, odnosno zakupoprimcu, kao i za dezinvestiranje dijela poslovanja (96 prodavaonica) koji je morao ponuditi na prodaju ili davanje u zakup u roku od tri dana od početnog dana koncentracije.

Prema izvješću povjerenika, navode iz Agencije, Agrokor ima unaprijed poznatog kupca za sedam maloprodajnih mjesta, dok je u sklopu mjere prodaje ili davanja u zakup preostalih prodajnih mjesta zaprimio obvezujuće ponude za kupnju 65 prodajnih mjesta.

Agencija je stoga dala suglasnost da Agrokor bez odgode pristupi realizaciji prodaje trgovina unaprijed poznatom kupcu te da pristupi izboru ponuditelja koji su poslali obvezujuće ponude za 65 trgovina.

Uz mjere dezinvestiranja, rješenjem o uvjetnom odobravanju koncentracije Agrokora i Mercatora određene su i mjere praćenja ponašanja Agrokora u odnosu na zaštitu Mercatorovih i Konzumovih dobavljača.

Utvrđene su liste dobavljača po 12 osnovnih kategorija i 45 potkategorija proizvoda uobičajenih u maloprodajnoj industriji, a povjerenik je utvrdio pet najvećih dobavljača prema kriteriju ostvarene vrijednosti i količina nabave te tri najprodavanija proizvoda po dobavljaču.

Za pet najvećih dobavljača u svakoj potkategoriji te za tri njihova najprodavanija proizvoda, povjerenik će kontrolirati ugovore koje su imali prije provedbe koncentracije i njihove naknadne izmjene te će napraviti pregled uvjeta iz ugovora u dijelu koji se odnosi na nabavne cijene proizvoda, rokove plaćanja, rabate, bonuse itd., navode iz Agencije. Pritom ističu da se među pet najvećih dobavljača u određenim kategorijama i potkategorijama ne smiju nalaziti dobavljači iz sastava Agrokor koncerna.

Agrokor mora obavijestiti dobavljače da se nalaze u kategoriji pet najvećih, a dobavljače iz svog koncerna da oni ne mogu biti uključeni u tu listu.

Također, povjerenik je utvrdio kriterije praćenja izvršenja mjera iz rješenja Agencije koja se odnosi na obvezu Agrokora da u Konzumovim hiper i supermarketima najmanje tri godine omogući izloženost na 30 posto police za najmanje tri konkurenta u segmentima proizvoda u kojima tvrtke iz grupe Agrokor imaju tržišni udio iznad 40 posto. Uvjeti te izloženosti ne smiju biti lošiji od onih koje Konzum u svojoj vlastitoj prodajnoj mreži odobrava konkurentima tih dobavljača u odgovarajućoj grupi proizvoda.

Uz ostalo, kako bi osigurao provedbu mjera iz rješenja Agencije te njihovo praćenje od strane povjerenika, uz centraliziranu nabavu preko skladišta Konzuma, Agrokor je svim integriranim Mercator objektima dodijelio poseban kanal prodaje "Mercator kanal", a ta oznaka omogućava da u različitim prodavaonicama vrlo slične kvadrature i rasporeda postavi različiti asortiman te različiti raspored artikala na policama, zaključuju iz Agencije.

Komentirajte prvi

New Report

Close