Agrokor među 50 najbržerastućih

Autor: Poslovni dnevnik , 30. siječanj 2017. u 22:01
Todorićev koncern zahvaljujući akviziciji uzletjeo 33. mjesta na Deloitteovoj ljestvici za 2015./Shutterstock

Agrokor je na ljestvici za 2015. napredovao jer je to godina uključivanje Mercatora u sustav koncerna.

U jeku žustrih rasprava o budućnosti najvećeg hrvatskog koncerna, stigla je vijest kako Agrokor Ivice Todorića na globalnoj ljestvici 250 najmoćnijih imena u svijetu maloprodaje uspeo za impresivna 33 mjesta.

Riječ je o velikom izvještaju konzultantske kuće Deloitte "Globalna snaga maloprodaje 2017.", koja je objavljena jučer. Na njihovoj ljestvici Agrokor je, zahvaljujući prihodu svoga trgovinskog biznisa koji je 2015. godine premašio šest milijardi dolara., zauzeo 159 mjesto. Ista analiza Todorićevu je kompaniju postavila na 32. mjesto 50 najbržerastućih svjetskih kompanija. Skor se na tom popisu izračunava na temelju ostvarenih prihoda u razdoblju od 2010. do 2015. godine, a u tablici stoji da je u slučaju hrvatske kompanije bila riječ o skoku od 49,6 posto. 

 

4,3 bilijuna

dolara prihoda ostvarile su u 2015. kompanije s popisa 250 najuspješnijih trgovaca

Presudna operacija
Ključ ovakvog uspjeha leži u činjenici da ljestvica ocrtava stanje iz 2015. – godine koju je obilježila velike Agrokorove akvizicija Mercatora i njegovo uključivanje u sustav koncerna. Upravo tu operaciju u svome komentaru za Deloitte naglašava i sam Ivica Todorić. "Napredak Agrokorove maloprodaje na ovoj listi rezultat je integracije trgovačkih mreža Konzuma i Mercatora u maloprodajni lanac s 2000 trgovina, čime smo postali liderom na regionalnom tržištu kao i na cjelokupnom maloprodajnom tržištu jugoistočne Europe". izjavio je Todorić koji tvrdi da tek slijedi puno iskorištavanje poslovnih perspektiva i svih sinergijskih potencijala.

"Bolja međunarodna pozicija naše maloprodaje ujedno je i najbolja potvrda strategije kojom se Agrokor širi i razvija od svojih početaka, s upornom orijentacijom na kvalitetu poslovanja, nove investicije, visoku produktivnost i konkurentnost, na stalno moderniziranje tehnologije, suvremenu organizaciju rada te kontinuirano ulaganje u kadrove", zaključio je vlasnik Agrokora.  

Branša rasla 5,2 posto
Gleda li se, pak, ukupan rezultat 250 najuspješnijih imena s Deloitteova popisa, ti su trgovački lanci 2016. ostvarili 4,31 bilijuna dolara prihoda čime je ostvaren rast od 5,2 posto. Pobjedničku poziciju drži najveći američki lanac Wal-Mart unatoč padu maloprodajnog prihoda od 0,7 posto, a druga i treća pozicija također su rezervirana za Amerikance – Costco i The Kroger. U top 10 trgovaca najveći pad prihoda (117%) imao je britanski Tesco koji je zbog toga pao četiri mjesta na poziciju 9., dok je online "div" Amazon na desetom mjestu.  

"Sporiji gospodarski rast u većini razvijenijih ekonomija, visoka razina zaduženosti zemalja u razvoju, deflacija ili niska inflacija u gospodarski jačim zemljama te ponovno posezanje za protekcionizmom u zaštiti od globalizacije neki su od ključnih čimbenika s kojima se suočavaju trgovci na malo", objašnjava Marina Tonžetić, partnerica u Deloitteovom odjelu revizije, i nastavlja. No, unatoč problemima s kojima je globalno suočen ovaj sektor, branša će se, tvrdi Tonžetić, i dalje razvijati. Promotri li se detaljnije slika svjetske maloprodaje, analiza rezultata iz 2015. pokazuje kako već treću godinu zaredom trgovci odjevnim predmetima i galanterijom uvršteni u vodećih 250 bilježe bolje rezultate u odnosu na trgovce drugim proizvodima.

"Povijesno gledano, riječ je ujedno o najprofitabilnijoj kategoriji trgovaca na malo, a poslovna godina 2015. nije u tom smislu nikakva iznimka. Ipak, daleko najveći po prihodima (dvije trećine od vodećih 250) i najbrojniji prema zastupljenosti (njih 133 od ukupno 250 vodećih) su trgovci iz sektora potrošačkih dobara velikog obrtaja, uz prosječan godišnji prihod od gotovo 21,6 milijardi američkih dolara", pojašnjava se u Deloitteovoj analizi. Dvije trećine vodećih 250 trgovaca poslovalo je izvan granica matičnih zemalja, što u prosjeku znači u više od 10 zemalja, i ostvarilo je gotovo jednu četvrtinu prihoda od prodaje u inozemstvu. 
 

Komentirajte prvi

New Report

Close