Solinski proizvođač autodijelova AD Plastik jedina je hrvatska tvrtka koja je sudjelovala u utorak u Beogradu na sastanku s predstavnicima Fiata povodom planiranog pokretanja proizvodnje tog talijanskog proizvođača u Kragujevcu.
Skeptični u autoklasteru
Srpska Agencija za inozemna ulaganja i promociju izvoza (SIEPA) okupila je 150 proizvođača autodijelova zainteresiranih da “iz prve ruke” čuju planove o proizvodnji novog modela Zastava 10 koja počinje krajem 2011. godine. Procjenjuje se da je za suradnju s Fiatom zainteresirano najmanje 15 hrvatskih tvrtki. No, u hrvatskom autoklasteru skeptični su po pitanju rokova koje je talijanski autodiv objavio po pitanju svojih planova u Srbiji. “Fiat je u Italiji zatvorio 6 tvornica, a sadašnja skromna proizvodnja u Kragujevcu temelji se isključivo na talijanskim dijelovima, tako da nisam siguran hoće li će već 2011. biti moguća najavljena investicija u Srbiji”, kazao je Branko Mihalić, menadžer hrvatskog autoklastera. Bez obzira na to, beogradski skup okupio je predstavnike kompanija iz Italije, njih čak 55, SAD-a, Južne Koreje te Srbije. Potpredsjednik Fiat grupe Alfredo Altavilla izjavio je kako je Srbija ključna u strategiji razvoja talijanske kompanije u proizvodnji i distribuciji automobila. Planirano je da se od 300.000 proizvedenih automobila godišnje 95 posto izveze na tržište Europske unije i bliskih zemalja. Skupu održanom u utorak prethodio je prošlotjedni sajam proizvođača autodijelova u Kragujevcu, a na kojem je u organizaciji HGK nastupilo 14 hrvatskih tvrtki.
Magneti ulaže milijune
Kako su naveli organizatori, kragujevački Sajam je prvi korak u ostvarenju cilja prema kojemju bi Balkan trebao razviti autoindustriju u svjetskim razmjerama. Dan prije održavanja beogradskog skupa talijanska kompanija Magneti Marelli potpisala je sa srbijanskom vladom preliminarni ugovor o izgradnji dviju tvornica u kojima će proizvoditi dijelove za tvornicu automobila u čiju gradnju će Marelli investirati 60 milijuna eura.
Kašnjenje
Sukob komore i klastera
Fiatov projekt u Kragujevcu mogao bi usporiti i sukob dvaju gospodarskih udruženja u Srbiji. Naime, prošlotjedni sajam proizvođača autodijelova u Kragujevcu organizirala je tamošnja regionalna komora koja je u sukobu s Autoklasterom Srbije, a na Sajmu nije bilo članica Klastera ni predstavnika Fiata.
Pogon od 700 mil. eura
Prema prije postignutom dogovoru, Fiat se obvezao u novu tvornicu u Srbiji uložiti najmanje 700 milijuna eura. Zbog subvencije od 10.000 eura po novozaposlenome, očekuje se da će pogone u toj zemlji izgraditi i proizvođači autodijelova.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu