8. rujna početni dan za koncentraciju Agrokora i Mercatora

Autor: Poslovni.hr/Hina , 11. rujan 2014. u 15:46
Foto: Boris Ščitar / Pixsell

Koncern Agrokor u lipnju je kupio 53-postotni udio Mercatora, krajem srpnja objavio je ponudu za kupnju preostalih dionica.

Početni dan za koncentraciju Agrokora i Mercatora je 8. rujna ove godine, objavila je danas Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja (AZTN), koja je u ožujku donijela rješenje o uvjetnom odobrenju te koncentracije, utvrdivši pritom mjere i uvjete za otklanjanje negativnih učinaka koncentracije na tržišno natjecanje i rokove za njihovo ispunjenje.

"Sve odluke Glavne skupštine koje omogućavaju Agrokoru ostvarivanje kontrole nad Poslovnim sistemom Mercator, Slovenija, u sudski registar Republike Slovenije upisane su zaključno s 8. rujna 2014. Stoga se taj datum smatra početkom trajanja koncentracije Agrokora Zagreb i Poslovnog sistema Mercator, sukladno rješenju Agencije za zaštitu tržišnog natjecanja o uvjetnom odobrenju koncentracije donesenom 24. ožujka 2014.", kratko su izvijestili iz AZTN-a.

Koncern Agrokor u lipnju je kupio 53-postotni udio Mercatora, krajem srpnja objavio je ponudu za kupnju preostalih dionica, rok za tu ponudu istekao je početkom rujna i u njoj je Agrokor stekao dodatnih 27,63 posto dionica te tako postao 80,75-postotnim vlasnikom Mercatora.

Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja je 24. ožujka ocijenila uvjetno dopuštenom koncentraciju Agrokora i Mercatora, utvrdivši uz ostalo i obvezu prodaje ili davanja u zakup 96 prodavaonica iz mreže Konzuma i Mercatora, a rok za to dezinvestiranje je šest mjeseci od dana preuzimanja kontrole nad Mercatorom.

Radi udovoljavanja tim uvjetima, Konzum i Mercator-H su početkom kolovoza objavili ponudu za prodaju ili u zakup 95 trgovina Konzuma i Mercator/Getroa u Hrvatskoj. Najviše je ponuđeno na prodaju ili u zakup prodavaonica na području Zagreba, njih 25, a potom u Varaždinu, 8.

To dezinvestiranje podrazumijeva prodaju, raskid ugovora o zakupu ili davanje prodajnih mjesta u dugoročni zakup (na najmanje 10 godina, bez mogućnosti prijevremenog otkaza), a ta prodajna mjesta Agrokor ne može ponovo otkupiti ili uzeti u zakup prije isteka roka od pet godina.

Prema rješenju AZTN-a, prodajna mjesta koja ne uspije dezinvestirati u danom roku od šest mjeseci, Agrokor će ponuditi na prodaju ili davanje u zakup objavom javnog oglasa.

U slučaju objektivne nemogućnosti prodaje ili davanja u zakup, Agrokor može u roku od tri mjeseca po isteku roka za dezinvestiranje promijeniti namjenu prodajnih mjesta.

Kao krajnju mjeru, sva prodajna mjesta koja nisu prodana, dana u zakup ili prenamjenjena za drugu djelatnost, Agrokor mora zatvoriti u roku od mjesec dana od isteka roka za promjenu namjene i ne smije ih ponovo otvoriti prije isteka roka od pet godina.

Kako samo strukturne mjere dezinvestiranja nisu dostatne za ograničavanje dodatnog jačanja kupovne moći Konzuma na maloprodajnom tržištu, Agrokor se obvezao i na prihvaćanje mjera praćenja ponašanja, čija je svrha zaštita dobavljača Mercatora-H i mogućnost ulaska i/ili širenja konkurencije na policama Konzuma.

Komentari (2)
Pogledajte sve

Već i je.
Kod mene u kvartu veliki Mercator (cca. 1500 m2) je u roku dva dana pretvoren u Konzum i svećano otvoren 5. rujna.
Tko zna koliko je još takvih bilo.
Ali svi ti sada sigurno ne ulaze u promatranja utjecaja na tržište – to su kao Konzumovi dućani oduvijek…

kaj bu sada todo izmislio da izigra sve i ovaj puta?

New Report

Close