Turističke dionice ove se godine kupuju i usred zime

Autor: Tomislav Pili , 09. veljača 2017. u 07:55
Skok cijena turističkih dionica impresivan je i donekle nestandardan, kažu analitičari/FOTOLIA

Značajni pomaci u cijeni ‘turista’ kao ovog siječnja u prošlosti su bili rijetki na samom početku godine.

Neuobičajeno rani interes investitora za turističke dionice te sporiji rast dionica iz takozvanog defanzivnog sektora obilježio je trgovanje najlikvidnijim izdanjima u siječnju.

Iz podataka u mjesečnom izvješću Zagrebačke burze proizlazi kako je među 10 dionica s najvećim prometom njih pet ostvarilo rast veći od indeksa CROBEX koji je ojačao 7,4 posto. To su Dalekovod, Valamar Riviera, Arenaturist, Podravka i Turisthotel. Rast cijene tih dionica kretao se između 8,5 posto i gotovo 35 posto. Osvrnuvši se na turističke predstavnike, analitičarka Zagrebačke banke Ivana Blašković kaže kako je ovogodišnji rast turističkih dionica uistinu impresivan te donekle nestandardan.

"Naime, navikli smo na rast turističkih dionica tijekom ljetnih mjeseci kada je i najveća medijska pozornost prema ovom sektoru, a značajni pomaci cijena bili su rijetki na samom početku godine kao što je to sada slučaj", kaže Blašković. U skupini dionica lošijih od indeksa su Adris, Atlantic, HT, Jamnica i jedini koji je mjesec zaključio s padom cijene – Ledo. Ivana Blašković ne smatra da su defanzivni sektori trenutno manje privlačni ulagačima.

"Defanzivni sektori su uvijek jednako privlačni 'buy and hold' (kupi i drži) investitorima, bez obzira na fazu ciklusa. Isti ti sektori su manje atraktivni investitorima koji mijenjaju svoju strategiju baš u ovoj ranoj fazi gospodarskog oporavka u kojoj se trenutno nalazimo. Dodatno, dobar dio investitora ulaže u skladu s indeksom.

S obzirom da su gotovo sve navedene dionice sastavnice CROBEX-a, ove su dionice sigurno uvijek visoko zastupljene u diverzificiranim portfeljima", smatra Blašković. Analitičar Erste banke Davor Špoljar komentirao je kako je dioničko tržište kapitala nastavilo pozitivan sentiment i u ovoj godini, što je posljedica kombinacije nižih kamatnih stopa i pozitivnih makroekonomskih najava od koje se očekuje i određeno prelijevanje i na same rezultate kompanija.
 

Komentari (17)
Pogledajte sve

..ovo mi je jedan od jačih naslova tekstova……………..fakat.

A kaj te to muči? Možda je RIVP glavninu rasta odradio ali mnoge druge nisu. Dugogodišnja ulaganja tek trebaju pokazati rezultat. Osim toga i dividendni prinosi od turizma sve su bolji. Kad će tvoji brodari isplatiti kakvu dividendu. Čini mi se nikad.

Balon se polako previse napuhuje u turistickom sektoru.
Turisticke dionice trze se na multiplama tri puta vecim nego neke komoanije koje ostvaruju vecu dobit.
Psihilogija mase i krda je ovdje ocigledna.
Ali to je in… Jucer sam bio u ZG i svako drugi covjek sa kojim sam pricao govori da je turizam sada in… Da treba prodatu stan u zg i kupiti apartmab na moru… Upala je sve veca… Nesto kao kad su bake na placu 2007 pricale o dionicama HT. a

ESKALACIJA TENZIJA
Španjolci i Talijani dižu bunu protiv gomile turista
Lokalno stanovništvo prosvjeduje zbog utjecaja sadašnjeg modela turizma na okoliš i tržište nekre…

Španjolci i Talijani dižu bunu protiv gomile turista

OPREZ SA SAMOHVALOM
Sezona je dobra na cijelom Mediteranu, nismo iznimka

Sezona je dobra na cijelom Mediteranu, nismo iznimka

NADE U ODLIČNU SEZONU
Mirnija situacija u Turskoj nosi Grčkoj 14,5 milijardi eura

Mirnija situacija u Turskoj nosi Grčkoj 14,5 milijardi eura

PRED IZAZOVOM
Kako se riješiti turista, a da ih ne razjurimo?

Kako se riješiti turista, a da ih ne razjurimo?

A tu je opasnost od terorizma…potresa…te da dodje do prezasicenosti turista destinacijom…
Kao recimo Ibiza koja je oroslo svrseno vrijeme..
Sve ima svoju tocku uspona…vrhunca i pada…
Gdje cemo mi zavrsiti..
I dalje smatram da je turizam nasa snaga..
Problem je sto je sve bazirano na njemu..
A i sam JP Morgan u svojoj analizi je iznio koliko je takav pristup i oslanjanje cijele ekonomije na turizam rizicno..
Nadalje…
Govori se da je ulaganje u nekretnine lose i da to rade nepismeni ljudi…
Da se to procitati na jednom od blogova..
No sto je u biti ulaganje u turizam doli ulaganje u nekretnine…uglavnim..
I nek me netko razuvjeri…
Ali smatram da je i dalje a posebno sada ulaganje u nekretnine uz more ili na kontinentu sa turistickim potencijalom 3-4 puta isplativije i jeftinije nego li ulaganje u vec sada super precijenjene turisticke dionice..
Neki se turisti trze skuplje nego cak i gradjevinari one vec basnoslovne 2007..
Balon se napuhuje….do kad?
Vidimo da je od vecih investitora to najprije uocio Igor Bilbija koji izlazi iz po meni i dalje fenomenalne firme i dionice rivp…da me nebi netko krivo shvatio…
Ali dionica je od dna do danas narasla
20 000%…
I nitko nije rekao da nece jos rasti…
Samo do kada?

Kada vam je Bakić prije neki dan stavio link od nekih poljskih analitičara da kao rivp vrijedi 48 kuna ( nitko nije rekao da ne vrijedi i da neće rasti) onda vas je lijepo okotio sa 2 miliona kuna dionica sa svog računa i milion sa skrbničkog..
Toliko o vašem znanju..

Osobe koje prenose drugima svoje pozitivne ili negativne reakcije na kompaniju, postaju dio gerilskog lanca, odnosno reklamiranja usmenom predajom. Izvorno je gerilski marketing bio namijenjen upravo malim poduzećima kako bi postala zamijećena na tržištu, no s vremenom su tehnike gerilskog marketinga prihvatila velika poduzeća. Gerilski marketing može se koristiti u samostalnoj kampanji ili kao podrška klasičnim marketinškim kampanjama. Glavni cilj gerilskih marketinških kampanja je pobuditi pozornost što većeg broja kupaca, potaknuti njihov potrošački nemir i aktivirati njihovu spremnost da kupe proizvod ili uslugu.

New Report

Close