Turističke dionice ove se godine kupuju i usred zime

Skok cijena turističkih dionica impresivan je i donekle nestandardan, kažu analitičari/FOTOLIA Skok cijena turističkih dionica impresivan je i donekle nestandardan, kažu analitičari/FOTOLIA

Značajni pomaci u cijeni 'turista' kao ovog siječnja u prošlosti su bili rijetki na samom početku godine.

Neuobičajeno rani interes investitora za turističke dionice te sporiji rast dionica iz takozvanog defanzivnog sektora obilježio je trgovanje najlikvidnijim izdanjima u siječnju.

Iz podataka u mjesečnom izvješću Zagrebačke burze proizlazi kako je među 10 dionica s najvećim prometom njih pet ostvarilo rast veći od indeksa CROBEX koji je ojačao 7,4 posto. To su Dalekovod, Valamar Riviera, Arenaturist, Podravka i Turisthotel. Rast cijene tih dionica kretao se između 8,5 posto i gotovo 35 posto. Osvrnuvši se na turističke predstavnike, analitičarka Zagrebačke banke Ivana Blašković kaže kako je ovogodišnji rast turističkih dionica uistinu impresivan te donekle nestandardan.

"Naime, navikli smo na rast turističkih dionica tijekom ljetnih mjeseci kada je i najveća medijska pozornost prema ovom sektoru, a značajni pomaci cijena bili su rijetki na samom početku godine kao što je to sada slučaj", kaže Blašković. U skupini dionica lošijih od indeksa su Adris, Atlantic, HT, Jamnica i jedini koji je mjesec zaključio s padom cijene - Ledo. Ivana Blašković ne smatra da su defanzivni sektori trenutno manje privlačni ulagačima.

"Defanzivni sektori su uvijek jednako privlačni 'buy and hold' (kupi i drži) investitorima, bez obzira na fazu ciklusa. Isti ti sektori su manje atraktivni investitorima koji mijenjaju svoju strategiju baš u ovoj ranoj fazi gospodarskog oporavka u kojoj se trenutno nalazimo. Dodatno, dobar dio investitora ulaže u skladu s indeksom.

S obzirom da su gotovo sve navedene dionice sastavnice CROBEX-a, ove su dionice sigurno uvijek visoko zastupljene u diverzificiranim portfeljima", smatra Blašković. Analitičar Erste banke Davor Špoljar komentirao je kako je dioničko tržište kapitala nastavilo pozitivan sentiment i u ovoj godini, što je posljedica kombinacije nižih kamatnih stopa i pozitivnih makroekonomskih najava od koje se očekuje i određeno prelijevanje i na same rezultate kompanija.
 

Komentari (14)
  • Jovan
    Jovan 10:51 10.2.2017.

    BearG



    Kada vam je Bakić prije neki dan stavio link od nekih poljskih analitičara da kao rivp vrijedi 48 kuna ( nitko nije rekao da ne vrijedi i da neće rasti) onda vas je lijepo okotio sa 2 miliona kuna dionica sa svog računa i milion sa skrbničkog..
    Toliko o vašem znanju..

    Osobe koje prenose drugima svoje pozitivne ili negativne reakcije na kompaniju, postaju dio gerilskog lanca, odnosno reklamiranja usmenom predajom. Izvorno je gerilski marketing bio namijenjen upravo malim poduzećima kako bi postala zamijećena na tržištu, no s vremenom su tehnike gerilskog marketinga prihvatila velika poduzeća. Gerilski marketing može se koristiti u samostalnoj kampanji ili kao podrška klasičnim marketinškim kampanjama. Glavni cilj gerilskih marketinških kampanja je pobuditi pozornost što većeg broja kupaca, potaknuti njihov potrošački nemir i aktivirati njihovu spremnost da kupe proizvod ili uslugu.

  • 100000
    100000 11:55 9.2.2017.

    turizam stock. PEAK .a bloger nek placa oglase i dalje.

  • Barikb
    Barikb 11:50 9.2.2017.

    A jadan… nema veze. Okrenimo se lijepim stvarima.
    Evo malo dobrog informativnog štiva.

    http://valamar-riviera.com/media/119384/viv-veljaca-2017.pdf [valamar-riviera.com]

Pogledaj ostale komentare na temu
Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!