Tko se kladi na ekonomski ciklus, kupuje dionice brodara

Autor: Tin Bašić , 22. rujan 2013. u 22:00
Tankerska plovidba ove je godine prodala tri svoja broda/Nel Pavletić/PIXSELL

Dionica Atlantske plovidbe najatraktivnija je dionica brodarskoga sektora, koja je prema nekim analizama već “odradila” svoj očekivani rast.

Brodarske dionice opet su zainteresirale investitore na domaćem tržištu kapitala. Najveći razlog tomu je porast BDI indeksa, ali i porast cijene nafte.

"Indeks reflektira procjenu cijene prevoženja glavnih sirovina morskim putem. Uključuje 23 brodarske rute, a pokriva Handysize, Supramax, Panamax i Capesize tipove brodova za rasuti teret koji mogu prevoziti različita dobra poput ugljena, željezne rudače ili žita. Brodarske vozarine nedavno su porasle na najvišu razinu od prosinca 2011. godine, što je vidljivo kroz BDI indeks koji se više nego udvostručio od početka lipnja", stoji u analizi iCapitala.

 

7,3posto

iznosio je rast dionice Atlanske pl. u jednome danu

Zbog toga je dionica Atlantske plovidbe prošloga tjedna u jednome danu skočila 7,3 posto. To je ujedno i najatraktivnija dionica brodarskoga sektora, koja je prema nekim analizama već "odradila" svoj očekivani rast u ovoj godini. U analizi Erste grupe koja je napravljena sredinom srpnja, očekivalo se da će cijena doseći 338 kuna do srpnja iduće godine. Prošloga je tjedna dotaknula 380 kuna.

A od početka lipnja ta dionica više manje bilježi rast. Tada je jedna dionica stajala 300 kuna. I dionica Jadroplova se u tom razdoblju kretala uzlazno. Od početka lipnja, kada je stajala 60 kuna, prošloga se tjedna popela na 75 kuna. S druge pak strane, dionice Tankerske plovidbe i Uljanik plovidbe padaju. Tankerska pada od lipnja 2011. godine kada je iznosila 1455 kuna, da bi prošloga tjedna potonula na 310 kuna.

Akteri tržišta kapitala kažu da je recesija snažno pogodila brodarske kompanije. Utjecala je i Kina koja je u posljednjih nekoliko godina smanjila svoje narudžbe. No, prošloga je tjedna Kina objavila da na tamošnjem tržištu rastu cijene nekretnina. To neki smatraju dobrim znakom za brodare jer rast znači da postoji potražnja, što bi značilo nastavak gradnje novih nekretnina, za što trebaju sirovine koje će u Kinu dovesti brodovi.

"Kad se pokrene ekonomski ciklus, brodari poprilično zarađuju, prodaju brodove u staro zeljezo i kupuju nove brodove ili daju dividende", kaže naš sugovornik. Tankerska plovidba je, naime, prije nešto manje od mjesec dana prodala brod "Kornati" tvrtki iz Liberije. Ove godine ta je brodarska kompanija prodala ukupno tri svoja broda.

"Dakle ako se netko želi kladiti na ekonomski ciklus u svijetu, naravno pozitivni, kupuju se brodarske dionice", zaključuje naš sugovornik. Međutim, još je dalek put do potpunog oporavka brodarskih kompanija, smatraju analitičari iCapitala. "Naime, globalna trgovina sipkim sirovinama trebala bi se povećati za pet posto ove godine, prema procjeni Clarksona, dok je kapacitet ukupne flote za rasute terete, koja uključuje i veće Panamax i Capesize brodove, i dalje 30 posto veći od potražnje", ističe se u analilzi.

Objašnjava se u analizi da je globalna trgovina rasutim teretima porasla je na rekordne razine zbog jačanja potražnje za gotovo svim tipovima sirovina. A to, pak, pomaže u upošljavanju najvećeg viška brodarskog kapaciteta od 1986. godine."Handysize brodovi trenutno imaju najveće koristi od pojačane potražnje, s obzirom da Kina gradi najviše nekretnina u posljednjem desetljeću, zbog čega su porasle narudžbe drveta i ostalih sirovina, a najmanji brodovi su postali profitabilni po prvi put nakon 2011.", zaključuju analitičari iCapitala.

Komentari (7)
Pogledajte sve

jako jako loše. jedna stvar je brodarski ciklus, a druga globalni ekonomski ciklus. pojačanje ekonomskog rasta realna je perspektiva tek u posljednjih 2-3 mjeseca. a brodarski ciklus je botomirao još pola godine prije toga. brodarski analitičari su najavljivali oporavak brodarstva i utrostručenje vozarina do 2015 još i dok su očekivali usporavanje globalnog rasta i usporeni rast potražnje.

Manji bulk brodovi veličine HANDYSIZE/MAX nisu imali nikakve koristi kod ovog rasta BDI a u ovoj analizi se tvrdi da su imali najvise koristi.Istina je potpuno suprotna,spot handysize vozarine se nisu pomakle s dna i danas iznose niti 8000 usd dnevno,nema njima oporavka jos barem godinu dana.
Jedino su Panamax(i capesize) vozarine narasle i prema FFA bi trebale jos narasti do nekih 15.000 usd dnevno u 4Q.
a tko od naših brodara jedini ima Panamax brodove?

@Twixer..
Ako je brodarski sektor u banani i lučki je….jedna stvar je poslijedično vezana za drugu…
Malo racionalnosti..

Uprava mora češće prodavati dionice, i održavati rast dionice u ovim
uvjetima ………….

New Report

Close