Snizili ciljanu cijenu dionice, ali i dalje savjetuju kupnju

Autor: Tin Bašić , 25. listopad 2012. u 22:01
Sporija učinkovitost AD Plastika bit će prekinuta 2014. zbog proizvodnje automobila Smart Forfour, Smart Fortwo i Twingo, kažu u Ersteu

Dionica AD Plastika u idućih bi godinu dana trebala porasti na 141 kunu, a ne na 156 kuna kako su Erste analitičari ranije prognozirali.

Cijena dionica AD Plastika u idućih bi godinu dana trebala porasti na 141 kunu, a ne na 156 kuna kako su analitičari Erste banke prognozirali prije sedam mjeseci. U najnovijoj analizi revidirali su svoja očekivanja poslovanja solinske kompanije i srezali ciljanu cijenu za 9,6 posto. No s obzirom na to da je cijena dionice koju analitičari Erstea očekuju u idućih godinu dana oko 35 posto viša od one referentne koju su koristili u analizi (106,2 kune 22. listopada), ostaju pri preporuci kupnje dionica AD Plastika. Cijena dionice solinske kompanije na Zagrebačkoj burzi u četvrtak je zaključena na 105,85 kuna i imala je dnevni rast od 0,24 posto. Inače, ta je dionica od početka godine ostvarila rast od 4,8 posto. Ovogodišnji maksimum iznosio je 128,95 kuna, što je 21 posto više od sadašnje cijene dionice.

Maksimum 284 kune

Najviša cijena koju je dionica AD Plastika dosegnula od kada je listana na Zagrebačkoj burzi u rujnu 2005. godine iznosila 284,49 kuna sredinom svibnja 2007. godine. Nakon toga, nastupila je snažna korekcija tržišta kapitala zbog masovnog povlačenja investitora što je u ožujku 2009. spustilo i cijenu te kompanije na samo 32 kune."Pad povrata na investicije i promjene u osnovama naše godišnje valuacije pomogla nam je smanjiti očekivanja za 2012. i 2013. godinu", napisao je Davor Špoljar, analitičar Erstea koji je i izradio analizu. Naime, Špoljar je snizio očekivanja za ovu i iduću godinu zbog slabijih rezultata na tržištima zapadne Europe koja su lošija od onih koja su očekivali. Prvensteveno se to odnosi na Renault koji je glavni klijent AD Plastika. Za sada, ruske podružnice ostvarile su bolje rezultate nego što se to očekivalo i nastavljaju podizati prihode kompanije. "Očekujemo da će se to nastaviti doduše znatno sporije s obzirom na to da će pad u matičnoj kompaniji sniziti ukupni rast", kaže Špoljar. Doduše, smatra kako će sporija učinkovitost matične kompanije vrlo vjerojatno biti prekinuta 2014. godine s obzirom na to da očekuje oporavak temeljen na projektu Edison (modeli automobila Smart Forfour i Smatr Fortwo i Twingo proizvodit će se  u Novom Mestu i Hambachu).

Bez promjene za 2014.

"Stoga smatramo da će naše prognoze za 2014. godinu i nadalje biti gotovo nepromjenjene", piše Špoljar. Od posljednjeg tromjesečja prošle godine, automobilsko tržište u Europi  je u padajućem trendu. Prema najnovijim podacima ACEA-e (Europske udruge proizvođača automobila), registracije osobnih automobila u prvom tromjesečju ove godine pale su 7,6 posto u odnosu na isto vrijeme lani. Štoviše, ako se pobliže pogledaju talijansko i francusko tržište, prema kojima je AD Plastik znatno izložen, podaci pokazuju da je godišnji pad iznosio čak 14 posto, odnosno 21 posto, stoji u analizi. Pad od 1,8 posto u Njemačko ublažava opće stanje ove industrije. Kada se sagleda i činjenica da je ove godine drastično pala Renaultova prodaja (13%), što se očekuje i ove godine, a Revoz kojemu AD Plastik isporučuje djelove smanjuje proizvodnju, analitičari očekuju da će tek pokretanje projekta Edison 2014. pokrenuti snažniji rast. 

Komentirajte prvi

New Report

Close