Prvi dani Spotifyja na burzi nagovještavaju katastrofu

Autor: Tomislav Pili , 04. ožujak 2018. u 08:30
Najviša dosadašnja cijena Spotifyjeve dionice iznosila je 132,50 dolara/FOTOLIA

Tvrtka se odlučila za izravno uvrštenje u kojem će dionice prodavati postojeći dioničari što sugerira kolebljivo trgovanje.

Vodeći servis za streaming glazbe u svijetu, švedski Spotify, kroz nekoliko dana izlazi na Njujoršku burzu kroz vrlo neobično uvrštenje koje "obećava" značajan pad cijene prvih dana trgovanja.

Kompanija je podnijela zahtjev za izravno uvrštenje što znači da neće prodavati nove dionice, već će postojeći dioničari prodavati vrijednosnice koje već drže. Kako neće izdavati nove dionice, nije poznata ni početna cijena. No, Spotify je u dokumentima poslanima američkom financijskom regulatoru otkrio kako je najviša cijena kojom se do sada trgovalo iznosila 132,50 dolara što znači da kompanija maksimalno vrijedi preko 23 milijarde dolara.

 

39 posto

skočili su lanjski prihodi na 4,1 milijardu eura

U tom slučaju udjel suosnivača kompanije, Daniela Eka (drži devet posto dionica) i Martina Lorentzona (12 posto udjela) vrijedi dvije milijarde, odnosno 2,5 milijarde dolara.  Izravno uvrštenje ne razrjeđuje postojeće dioničare, a i štedi desetke milijuna dolara jer nije potrebno angažirati investicijske banke kao aranžere izdanja. Međutim, izostanak aranžera sugerira vrlo kolebljivo trgovanje, barem u prvim danima.

Reuters navodi kako američki analitičari smatraju Spotify "zanimljivim ulaganjem", ali dodaju kako nisu sigurni koliko brzo kompanija može postati profitabilna. 

Naime, Spotify je prvi puta javno otkrio svoje poslovne rezultate koji su pokazali rast prošlogodišnjih prihoda za 39 posto na 4,1 milijardi eura, ali se operativni gubitak produbio s 349 milijuna eura na 378 milijuna eura. Neto gubitak skočio je lani 129 posto od 1,5 milijardi dolara, ponajviše zbog zaduženja od milijardu dolara koje će biti konvertirano u dionice prilikom izlaska na burzu. S bazom od 71 milijun pretplatnika koji plaćaju 9,99 dolara mjesečno Spotify ima dvostruko više korisnika od prvog pratitelja Applea. Ako se pridodaju i korisnici koji ne plaćaju pretplatu, glazbu preko tog servisa sluša 159 milijuna ljudi.  

Komentirajte prvi

New Report

Close