Kako je Atlantic povećao dobit osam puta

Autor: Ante Pavić , 31. srpanj 2013. u 16:13
Emil Tedeschi, predsjednik Uprave Atlantic grupe/Marko Lukunić/PIXSELL

Prihodi od prodaje povećani su na 2,4 milijarde kuna, a rastu ukupnih prihoda najviše je pridonijela sportska prehrana sa 16,9 posto.

Atlantic grupa u prvih je šest mjeseci ove godine dobit povećala čak osam puta, na 116,6 milijuna kuna, prema istom lanjskom razdoblju.

 

219,1milijun

kuna iznosila je dobit prije kamata i poreza (EBIT)

U utorak objavljeni konsolidirani, nerevidirani podaci te tvrtke pokazuju da su ukupni prihodi dosegnuli 2,4 milijarde kuna, ili 3,9 posto više nego u istom lanjskom razdoblju. Prihodi od prodaje istodobno su povećani 3,3 posto te su iznosili ukupno 2,4 milijarde kuna, što je u odnosu na isto razdoblje prošle godine rast od 3,3 posto. Atlantic je uspio smanjiti rashode za 0,9 posto, pa su na kraju razdoblja iznosili 2,3 milijarde kuna.Dobit prije kamata i poreza (EBIT) porasla je na 219,1 milijun kuna, za 5,2 posto, u odnosu na isto razdoblje lani, dok je neto dobit nakon manjinskih interesa iznosila 114,5 milijuna kuna, što u Upravi objašnjavaju znano sniženim troškovima kamata nakon uspješna refinanciranja kreditnih obaveza.

Strateška poslovna područja sportska i aktivna prehrana ponajviše su pridonijeli rastu ukupnih prihoda jer su povećani 16,9 posto. Pritom je najviše proizvoda prodano na tržištima Njemačke, Švicarske i Rusije. Sljedeći najveći rast ostvaren je prodajom poslovnoga područja Zdravlje i njega, koje je ostvarilo rast od 3,6 posto  te je Atlantic, kako stoji u izvješću, u drugom kvartalu uspio potpuno nadoknaditi prihode od prodaje koji su izostali tijekom prvog kvartala. Najznačajniji rast ostvaren je prihodima od prodaje brendova iz sastava Fidifarma i Atlantic Pharmacentra, od prodaje Multivite na tržištu Rusije te od prodaje ljekarničkog lanca Farmacia. Najveći pad prihoda od prodaje Atlantic je zabilježio na hrvatskom tržištu, gdje su iznosili 591,1 milijun kuna, odnosno 5,3 posto manje nego u prvih šest mjeseci prošle godine.

 

5,3posto

pali su prihodi od prodaje na hrvatskom tržištu, na 591,1 mil. kn

"Na ostvareni rezultat  utjecala je privremena obustava distribucije vlastitih i principalskih brendova u ožujku ove godine, tijekom pregovora o implementaciji novih komercijalnih uvjeta, te manji prihodi od prodaje principalskih brendova, ponajviše zbog  prestanaka distribucije asortimana one2playa i Red Bulla", objasnili su u Atlanticu. Hrvatska i dalje drži najveći udio u ukupnim prihodima od 26,6 posto. Odmah iza Hrvatske je Srbija po udjelima u prihodima od 24,6 posto. Na tom tržištu je Atlantic uprihodio 581,9 milijuna kuna, što je rast od 1,2 posto. U toj grupaciji mogu biti zadovoljni rastom prihoda na području Rusije i Zajednice Neovisnih Država, gdje su prihodi rasli po stopi 26,8 posto, na 134,9 milijuna kuna.

Prihodi u susjednoj Sloveniji rasli su po stopi od 6,9 posto te su dosegnuli 308,8 milijuna kuna. Oni pak na zapadnoeuropskom tržištu rasli su 6,7 posto. Najveći doprinos rastu prihoda od prodaje došao je od rasta segmenta sportske i aktivne prehrane, u kojem su rast zabilježili svi brendovi te privatne robne marke. Rastu su također pridonijeli i veći prihodi od prodaje kategorije funkcionalnih voda s brendom Donat Mg. Ključna europska tržišta su u prvoj polovici 2013. činila su 12,8 posto prihoda od prodaje Atlantic grupe. Menadžment Atlantica smatra da će u 2013. gospodarski oporavak biti brži u EU nego na regionalnim tržištima. U Hrvatskoj bi se kratkoročni učinci ulaska u EU trebali osjetiti u drugoj polovici godine, iako ne očekuju značajnije promjene negativnih trendova.

Komentirajte prvi

New Report

Close