Odbili američke ulagače, kapital traže od domaćih

Scott Coleman, Ratko Knežević i Goran Deak /Jurica Galoić/PIXSELL Scott Coleman, Ratko Knežević i Goran Deak /Jurica Galoić/PIXSELL

TDA spaja digitalne agencije s tvrtkama koje njihove usluge trebaju. Već je prepoznat na svjetskoj sceni.

Za financiranje putem estonske blockchain platforme Funderbeam odlučila se i sedma hrvatska tvrtka, Top Digital Agency (TDA) koja je zbog toga odbila novac američkog fonda rizičnog kapitala.

TDA danas predstavlja svoju kampanju u Zagrebu, a u ekskluzivnom razgovoru za Poslovni dnevnik osnivači ovog startupa otkrivaju kako ulagačima namjeravaju ponuditi 10 posto kompanije za 300.000 eura.

TDA je, najkraće rečeno  platforma, koja spaja digitalne agencije s tvrtkama koje njihove usluge trebaju. Već je prepoznata na svjetskoj startup sceni o čemu svjedoči podatak da je Startup Grind San Francisco uvrstio TDA u prvih 50 globalnih startupa.

Ideja za takvu platformu stvorila se još 2011. godine kada je jedan od osnivača, Goran Deak, razmišljao kako bi se dio IT usluga bez problema mogao pružati dislocirano.

“Ta ideja je mirovala u glavi sve do 2015. kada se ponovno javlja kao interesantna. Ovaj put u izmijenjenom obliku - kao ‘matchmaking’ stranica za kompanije koje traže digitalne agencije zbog projekata koje imaju za njih”, ističe Deak.

Ovaj rođeni Zagorac pohađao je informatičku srednju školu u Zlataru. Nakon toga zaposlio se u tada brzorastućoj građevinskoj tvrtki, gdje je već s 19 godina s došao na poziciju voditelja IT sektora.

U to je vrijeme pohađao i Fakultet organizacije i informatike od kojeg odustaje zbog velikih potreba tvrtke koja se širila nevjerojatnom brzinom. Digitalnu agenciju ForgeBIT osniva 2014. godine.

“Kroz četiri godine agencija se proširila na 15 članova, te iza sebe imala više od 300 projekta u 28 zemalja na pet kontinenata”, naglašava Deak.

TDA  gradi s Amerikancem Scottom Colemanom, koji je diplomirao ekonomiju na uglednoj Londonskoj školi ekonomije, a pravo na još uglednijem Stanfordu nakon što je, kaže, shvatio da karijera profesionalnog surfera nije opcija. Kratko je radio u Ženevi prije odlaska u London gdje je radio kao odvjetnik specijaliziran za međunarodne financije.

U Hrvatsku dolazi 2016. kao predavač na RIT Croatia te upoznaje Gorana Deaka i još nekoliko sadašnjih zaposlenika TDA. Njihova je platforma prisutna u stotinjak država, a Deak kaže kako je TDA počeo raditi s cjelovitim proizvodom sredinom listopada prošle godine. Prije toga funkcionirali smo samo kao listing stranica. U prošloj godini zaradili smo oko 70.000 američkih dolara, od čega je značajan dio stigao nakon listopada. Dobit nismo ostvarili, ali već ove godinu očekujemo da ćemo se naći na pozitivnoj nuli”, tvrdi Deak. Što se tržišta tiče, Scott Coleman kaže kako je uvjerljivo za digitalne usluge najveće ono američko.

“Američke su kompanije prošle godine utrošile oko 100 milijardi dolara samo na digitalno oglašavanje, a približno polovica svih američkih kompanija ove će godine uložiti u internetski razvoj”, kaže Coleman. Međutim, i ostala svjetska tržišta snažno rastu.

“Većina velikih tržišta raste između 10 i 15 posto godišnje i jedna je od velikih značajki naše usluge da se možemo brzo fokusirati na ono tržište koje najbrže raste”, naglašava Coleman.

Uložio i poslovni anđeo

Goran Deak pojašnjava kako je u TDA lani jedan poslovni anđeo uložio 100.000 dolara, ali njegovo ime ne otkrivaju jer je zamolio da ostane anoniman.

“U siječnju ove godine TDA je dobio odobrenje za ulaganje od strane jednog američkog fonda rizičnog kapitala, ali smo u međuvremenu već pričali sa ekipom iz Funderbeama i prepoznali kako ta platforma može biti odlična za nas, pa smo odlučili odbiti investiciju fonda”, ističe Deak.

Na pitanje zašto im treba kapital, Deak kaže kako već imaju već razvijeni proizvod i prve klijente na platformi, stoga kapital planiraju utrošiti u daljnju ekspanziju, povećanje tima i prepoznatljivosti brenda te u unaprjeđenje platforme.Ulagačima obećavaju i dividendu budu li poslovali s dobiti.

“Ono što želimo pružati u ovoj rundi prikupljanja su odlični uvjeti za investitore jer će sudjelovati i naš tim, obitelji, prijatelji i poznanici”, naglašava Deak.

Vodeći investitor u TDA je Ratko Knežević, poduzetnik i dugogodišnji investitor na domaćem i stranom tržištu kapitala. Potencijalni investitori trebali bi uložiti u TDA iz dva razloga, kaže on, a prvi je njegov tim.

Pohvale timu

“TDA definitivno ima visoko motiviran, međunarodni tim mladih ljudi s visokim stupnjem znanja koji je fokusiran na uspjeh. Drugi razlog je sama platforma koja ima veliku mogućnost uspjeha na svjetskoj sceni te se jako brzo može skalirati. Smatram da TDA ima potencijal brzog rasta jer je kao internetska platforma apsolutna novost na tržištu koja ubrzava određene procese i naravno drugi razlog je zasigurno tim koji zna što radi i gdje ide”, ističe Knežević i dodaje: “Mogu slobodno reći da TDA ima potencijal postati jednorog”, naglašava taj investitor.

S početnim ciljem prikupljanja 300.000 eura TDA će biti jedna od većih hrvatskih kampanja na Funderbeamu, ističe direktor tvrtke Funderbeam SEE Damir Bićanić. Podsjetio je kako su dosad sve kampanje prikupile kapital u mjesec dana od lansiranja. Na pitanje da li još hrvatskih startupa planira na ovaj način doći do kapitala, kaže kako jednu kampanju planiraju u ožujku, a drugu već u travnju.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!