Nastavak rasta na snazi vlastitih brendova

Autor: Suzana Varošanec , 30. listopad 2019. u 22:00
Pokretač rasta su novi i inovirani proizvodi

Cijena dionice u devet mjeseci porasla je 101 kunu u odnosu na kraj 2018. – s 375 na 476 kuna, što je rast od 27 posto.

Prihodi od prodaje Grupe Podravka u prvih devet mjeseci iznosili su 3,24 milijarde kuna. Time je u odnosu na isto lanjsko razdoblje ostvaren rast od 160,2 mil. kuna (+5,2%), od čega je 138,1 milijun kuna ostvarano kroz rast prodaje vlastitih brendova. To se navodi u izvješću kompanije objavljenom u srijedu preko Zagrebačke burze, kojim se pokazaje i da vlastiti brendovi generiraju 86% rasta Podravkinih prihoda od prodaje. Istodobno, neto dobit je porasla za 8,3 mil. kn (+4,5%), na 194,3 mil. kuna. 

Cijena dionice u promatranom razdoblju porasla je za 101 kuna u odnosu na kraj 2018. – s 375 na 476 kuna, što je rast od 27%. Na rast prihoda ponajviše je utjecalo povećanje prodajno-marketinših aktivnosti te potražnje za novolansiranim inoviranim proizvodima, dok je rast prodaje profitabilnijeg vlastitog asortimana, uz istovremenu kontrolu operativnih troškova, rezultirao s rastom profitabilnosti, i to, kažu, na svim razinama.

Usto, u skladu sa strategijom smanjenja zaduženosti, kreditne obveze su niže za 78,8 mil. kuna. "Fokus menadžmenta i dalje je na provedbi strategije poslovanja koja se može sažeti u tri ključne točke: fokus na naša tradicionalna tržišta na kojima je Grupa Podravka etablirani proizvođač, ulaganje u daljnji razvoj vlastitih brandova i inoviranje proizvoda te efikasno upravljanje troškovima", navodi se u izvješću. 

Segment prehrane
Prihodi u segmentu Prehrane porasli su za 4,6% u odnosu na isto lanjsko razdoblje, na 2,55 milijardi kuna, s tim da prihodi od vlastitih brandova iznose 2,37 mlrd. kuna. U tom su segmentu vlastiti brandovi ostvarili povećanje prihoda za 4,7%, a ponajviše uslijed rasta prihoda tri poslovna programa (PP): to su Kulinarstvo, Dječja hrana, slastice i snack te Riba.

PP Kulinarstvo ostvarilo je 691,7 mil. kuna prihoda i ujedno najveći apsolutni rast od 28,4 milijuna kuna (+4,3%), a ponajviše na kategorijama Dodaci jelima i Juhe.  Prihodi u PP Dječja hrana, slastice i snack veći su 8,7%, tj. iznosii su 324,8 mil. kuna, dok je 'lokomotiva' tog segmenta kategorija Kremni namazi i Snack, što je rezultat izvrsno prihvaćenih novih i inoviranih proizvoda na brandovima Lino Lada i Kviki.

 

Pucar

Predstoji tehnološki iskorak te modernizacija, posebno u segmentu Prehrane, s ciljem podizanja konkurentnosti.

PP Riba, koji je u promatranom razdoblju imao najveći pojedinačni rast od 18,4%, prihodovao je 152,5 mil. kuna.  Kod segmenta Farmaceutike stanje grupe je sljedeće: prihodovano je 688 mil. kuna (+ 7,7%), od čega glavninu čini prodaja vlastitih brandova s 5,8% rasta, na 564 mil. kuna. Kategorija Lijekova na recept s povećanjem prihoda od 5,1%, najznačajniji rast je ostvarila u Rusiji i kod nas.

To je kompenziralo pad prodaje u Turskoj i Kosovu, što je posljdica promjena lokalne regulative, te u BiH.  Regija Adria, Podravkino dominantno tržište, donijelo je 4,9%-tni rast prihoda koji su iznosili 2,2 milijarde kuna, od čega 1,8 mlrd. kuna od segmenta Prehrana. Prihodi regije Zapadna Europa i prekooceanske zemlje porasli su 9,1%, na 349 milijuna kuna. U regiji Centralne Europe ostvareno je 368 milijuna kuna (+1,4%), a u Istočnoj Europi 232,5 mil. kuna (13%).    

Nagrade radnicima
Predsjednik Uprave Podravke Marin Pucar najavljuje nastavak vrlo uspješnog poslovanja, a zbog parcipacije radnika u rezultatima kompanija je, podsjetimo, izdvojila blizu 15 mil. kn za dodatne nagrade. Tako će za ostvarene rezultate u promatranom razdoblju radnici će dobiti 1000 kn neto nagrade."Predstoji nam i značajan tehnološki iskorak i modernizacija, posebno u segmentu Prehrane, a s ciljem podizanja naše konkurentnosti na sve zahtjevnijem međunarodnom tržištu", istaknuo je Pucar.  

Komentirajte prvi

New Report

Close