Iako skup, Imperial će za Valamar biti dobra kupnja

Autor: Tomislav Pili , 06. srpanj 2016. u 22:01
Najave o dobroj sezoni idu na ruku hotelijerima

Valamar Riviera ima priliku unaprijediti poslovanje hotelijera koji ostvaruje bolju maržu od novog vlasnika.

Relativno skupo, ali bi se moglo pokazati kao dobra kupnja – mišljenje je financijske zajednice na obvezujuću ponudu za rapskog hotelijera Imperial koju su u utorak predali Valamar Riviera i AZ društvo za upravljanje mirovinskim fondom. Moćna turistička kompanija i mirovinac ponudili su 260,8 milijuna kuna za više od 50 posto dionica u vlasništvu države ili preračunato 819 kuna po dionici.

 

44posto

premije na burzovnu cijenu Imperiala ponudili su Valamar i AZ

S obzirom da se u ponedjeljak burzovna cijena zaustavila na 570 kuna, ponuđači daju velikodušnu premiju od 43,7 posto. Ponuda je izazvala pravi stampedo za dionicama Imperiala, pa je cijena u utorak skočila 29 posto, a u srijedu je ojačala još 3,4 posto na 760 kuna. K tome, Imperial je bio najlikvidnija dionica s 2,2 milijuna kuna prometa, a slijedio ga je novi vlasnik, Valamar Riviera čija je dionica ojačala 1,7 posto na 25,01 kunu uz promet od 1,4 milijuna kuna. Analitičari neslužbeno ističu kako ponuđena cijena jest visoka, ali Imperial postiže nešto veću maržu od Valamara što bi značilo da je dobra akvizicija.

"Unatoč cijeni, ovo možda ispadne i dobra priča", kaže u neslužbenom razgovoru jedan predstavnik financijske zajednice. Mišljenje o skupoći pak ne dijeli Darko Brborović, predsjednik Uprave OTP Investa koji smatra da će Valamar uspjeti zaraditi. "Pitanje je da li Valamar Riviera može poboljšati poslovni model u kompaniji koja je prije bila u državnom vlasništvu. Naravno da može", ističe Brborović. Dodaje i kako turističke kompanije koje žele preuzimati nemaju puno izbora s obzirom da na jadranskoj obali nema previše dostupne imovine.

No, i ukupna situacija u domaćem turizmu ide na ruku hotelijerima. "Trenutne pozitivne brojke o dolascima i noćenjima turista zahvalno su okruženje za domaće hotelijere, što bi trebalo biti vidljivo i u samim rezultatima kompanija. One kompanije koje su aktivno investirale u pripremu sezone, i to u povećanje kapaciteta ili podizanje kvalitete smještaja, trebale bi to osjetiti i na ukupnim prihodima", ocjenjuje Davor Špoljar, analitičar Erste banke.  

Komentirajte prvi

New Report

Close