Dividende nisu zanimljive već ulaganje u poslovanje

Autor: Poslovni dnevnik , 31. svibanj 2016. u 22:01
Čak trećina anketiranih ne očekuje ništa dobroga ove godine na globalnim burzama/REUTERS

Više od 700 analitičara u anketi BCG-a očekuje povrat ulaganja od tek 5,5 posto u sljedeće tri godine.

Investitore više ne zadovoljavaju dividende i sve više traže kompanije koje imaju dovoljno atraktivan, ali i provediv plan poslovanja, a u hrvatskom slučaju to mogu biti samo kompanije koje posluju regionalno. Naime, nedavne nestabilnosti na globalnim dioničkim tržištima dovele su do povećanja pesimizma ulagača, otkriva veliko istraživanje Boston Consulting Groupa (BCG) provedeni u suradnji s Thomson Reutersom među 700 analitičara tvrtki koje upravljaju s 2,5 bilijuna dolara imovine.

Istraživanje je ustanovilo da su investitori postali pesimističniji. Više od trećine pesimistično ili vrlo pesimistično gleda na globalne burze u ovoj godini, što je 70 posto više nego lani, ali i najviše od vrhunca financijske krize 2009. godine. Anketirani imaju i skromna očekivanja ukupnog povrata ulaganja u dionice. Naime, procjenjuju povrat ulaganja od tek 5,5 posto godišnje u sljedeće tri godine. Riječ je o povratu zamjetno ispod 90-godišnjeg prosjeka indeksa S&P 500 koji iznosi 10,1 posto. Ulagači i dalje ne vjeruju da su te isplate dividendi jedini pokazatelj dobrog provođenja strategije ulaganja poduzeća.

 

Čorak

Hrvatske tvrtke koje posluju regionalno i imaju jasan plan širenja mogu privući pažnju ulagača.

Smatraju kako su još važniji drugi načini korištenja gotovine kompanija, posebno ulaganja u daljnji rast poslovanja. "Ovo se jako dobro nadovezuje i na prilike za ulaganja u našoj zemlji. Očito je da ulagači u nedostatku atraktivnih prilika na poznatim tržištima traže nove prilike na novim tržištima. No, da bi hrvatske tvrtke privukle novac međunarodnih ulagača, moraju biti dovoljno velike da bi ih ulagači uočili i moraju imati atraktivan i provediv plan poslovanja, koji će osigurati rast vrijednosti ulaganja. Jedino tvrtke koje posluju regionalno i imaju jasan plan širenja poslovanja mogu privući pažnju ulagača", objašnjava Tomislav Čorak, BCG principal u Hrvatskoj. 

Komentirajte prvi

New Report

Close