Alibaba izdaje još dionica, javna ponuda doseže rekordnih 25 mlrd USD

Autor: Poslovni.hr/Hina , 22. rujan 2014. u 09:04
Foto: Reuters

Zahvaljujući velikoj potražnji, u prvom danu trgovanja na Wall Streetu cijena dionice Alibabe skočila je u petak 38 posto.

Alibaba Group izdat će dodatne dionice, tvrdi Wall Street Journal, pa bi inicijalna javna ponuda (IPO) te kineske kompanije za e-trgovinu mogla postati najveća u povijesti, s ukupno prikupljenih 25 milijardi dolara.

Zahvaljujući velikoj potražnji, u prvom danu trgovanja na Wall Streetu cijena dionice Alibabe skočila je u petak 38 posto, što je ohrabrilo aranžere javne ponude, pa su, piše u nedjelju WSJ, odlučili na tržištu ponuditi dodatne dionice.

Dosad je u javnoj ponudi upisano oko 320 milijuna dionica Alibabe po cijeni od 68 dolara, čime je prikupljeno 21,8 milijardi dolara.

Time je IPO dionica Alibabe postao najveći u povijesti u SAD-u. Visa je 2008. javnom ponudom prikupila 19,65 milijardi dolara, a Facebook 2012. godine 16 milijardi.

U dodatnoj ponudi moglo bi se naći, piše WSJ, maksimalno 48 milijuna novih dionica po cijeni od 68 dolara. U tom slučaju ukupna vrijednost javne ponude mogla bi dosegnuti 25 milijardi dolara.

Time bi IPO Alibabe postao najveći u povijesti u svijetu, ispred javne ponude dionica Agricultural Bank of China, u kojoj je 2010. prikupljena 22,1 milijarda dolara.

Nakon što je cijena dionice te kineske kompanije u petak skočila 38 posto, na gotovo 94 dolara, tržišna vrijednost Alibabe dosegnula je 231,4 milijarde dolara, više nego što vrijede njezini američki konkurenti Amazon.com i eBay zajedno. Pritom Alibaba vrijedi više i od Boeinga, Facebooka, banke JPMorgan Chase i svih ostalih kompanija iz S&P 500 indeksa, osim prvih 10-ak.

Javna ponuda dionica Alibabe smatra se izuzetnim uspjehom, s obzirom da prema istraživanju Ipsosa oko 88 posto Amerikanaca nikada nije čulo za tu kompaniju.

Naime, ta tvrtka za e-trgovinu ostvaruje oko 80 posto cjelokupne online prodaje u Kini. Premda se tvrtka bavi i drugim internetskim uslugama, Alibaba više od 80 posto svojih prihoda ostvaruje na tri trgovačke platforme, na kojima prodaje sve – od šivače igle do namještaja i dječjih proizvoda.

Lani je time ostvarila promet od oko 248 milijardi dolara, dok je broj njezinih aktivnih korisnika porastao za 14 posto, na 230 milijuna, više nego što imaju Amazon.com i eBay zajedno.

Komentirajte prvi

New Report

Close