Trendovi u digitalnom marketingu za 2019. godinu

Već godinama unazad, inovacije u digitalnom marketingu su velike i frekventne, pojavile su se brojne nove tehnologije, Google je unaprijedio svoju pretragu, marketing na društvenim mrežama je u stalnom rastu, influencer marketing pokazao se ne samo kao održiv, već kao moćan marketinški kanal. Digitalno oglašavanje danas ima veoma važnu ulogu u razvoju poslovanja, i na njega se troše veliki novci [poslovni.hr], a bit uspješnosti u online marketingu jeste u praćenju novih trendova i modificiranju marketinških strategija. Jednostavnije rečeno – ako želite biti konkurentni, nove strategije i trendovi moraju se slijediti.

Međutim, veoma je teško ispratiti sve te promjene, pa tvrtke, koliko god se trudile imati učinkovitu prisutnost i održavati korak s konkurencijom, jednostavno nisu u stanju brzo primjeniti sve nove trendove i strategije u internet oglašavanju. Važno je imati na umu da to nije uvijek ni neophodno. Ono što je važno, jeste praćenje tržišta i postupno uvođenje onih inovacija za koje se procjenjuje da mogu imati pozitivan učinak na marketinšku kampanju.

Na samom smo kraju 2018., vrijeme je da se sumiraju poslovni rezultati. Ali i krajnje vrijeme za poduzeti korake, važne da bi se spremno dočekala nova poslovana godina. Treba pripremiti marketinški teren, proučiti kampanje na društvenim mrežama koje su tijekom godine dale najbolje rezultate, obratiti pozornost na inovativne SEO tehnike, na marketing sadržajem, ispratiti sve najnovije trendove.
U današnjoj eri visokih tehnologija, glasovna pretraga, vizuelno istraživanje ili umjetna inteligencija postali su dostupni širokom krugu korisnika. Također, postoje i oni segmenti digitalnog marketinga koji se primjenjuju već godinama i koji su i dalje presudni za uspješno online reklamiranje, ali koji su modificirani, pa sve te promjene treba dobro proučiti i primjeniti.

Budući da se trendovi neprestano pojavljuju i kontinuirano razvijaju, ne bi ste smjeli očekivati da će sve što ste primjenjivali u digitalnom marketingu tijekom ove godine, biti učinkovito u i narednoj. Ovo su neki od najvažnijih trendova u digitalnom marketingu za 2019. godinu.

Kvalitetan sadržaj

Kvalitetan sadržaj uživa daleko veće povjerenje publike od klasičnih reklama. Što je sadržaj na vašem sajtu korisniji i informativniji, veće su šanse da bude vidljiv u pretraživaču i da dođe do ciljane publike. Osim toga, predviđanja su da će do kraja ove godine čak 30% korisnika na globalnoj mreži iskoristiti mogućnost blokade oglasa, što otvara još više prostora za marketing sadržajem.

Evo nekih činjenica koje govore zašto je kvalitetan sadržaj i dalje ključan za vaše digitalne marketinške inicijative:

- Konzistentno blogovanje i izrada sajtova [seoexpert.rs] sa kvalitetnim sadržajem povećavaju promet prema vašoj web stranici za čak pet puta;
- 80% korisnika interneta i dalje preferira kvalitetan sadržaj u usporedbi s drugim marketinškim rješenjima;
- 85% prodavaca vjeruje da je njihov rad uspješan prije svega zbog dobrog sadržaja.

Uzimajući u obzir ove podatke, vrlo je važno da na vašem sajtu ponudite unikatan, koristan i edukativan sadržaj koji daje odgovor na konkretan pitanja vaše ciljane publike i koji je relevantan za željene ključne riječi i fraze.

Neprekidni rast broja mobilnih korisnika

Mobiteli su postali neizostavni dio naših života. Bez obzira gdje se nalazite, sjedite li u nekom javnom prostoru, javnom prijevozu, ili dok stojite u ogromnom redu, uvijek će moći primjetiti da većina ljudi koji se nalaze oko vas gledaju u svoje mobitele.

Upravo je to i razlog zašto mobiteli, koji su danas nesumnjivo glavna alatka u rukama potencijalnih potrošača, moraju biti prioritet marketara. A trend rasta broja korisnika neće prestati ni u narednim godinama. Pokrenite kampanju i iskoristite mobilni marketing kao vrhunsku mogućnost za angažiranje publike i kupaca.

Od izrade mobile frendly web sajta, pa sve do slanja nenametljivih tekstualnih poruka svojim klijentima, postoji mnogo načina putem kojih možete privući publiku, upoznati ih sa svojim brendom, predstaviti im najnoviju ponudu… Dobra strategija mobilnog marketinga zasigurno će dovesti do rasta vašeg poslovanja.

Video marketing

Već godinama eksperti ukazuju na blistavu budućnost video marketinga. Budući da su velike brzine interneta i uređaji koji podržavaju HD video streaming postali uobičajeni, tvrtke sve više pozornosti posvjećuju video marketingu i pronalaze nove načine kako da iskoriste utjecaj video resursa na internetu za rast vlastitog posla.

U 2018. godini video marketing je nastavio rasti, a potpuno je izvjesno da će rasti i u 2019. Marketari neprestano daju prioritet video sadržajima u odnosu na druge vrste sadržaja, kako bi poboljšali korisničko iskustvo.

U prilog ovome, navodimo vam i jedan statistički detalj: svakoga dana na Facebook-u se odgleda više od 100 milijuna sati video sadržaja.

Umjetna inteligencija

Rješenja koje nudi umjetna inteligencija rezultat su moćnih kombinacija nova days tehnologija, kao što su prediktivna analitika, strojno učenje, obrada prirodnog jezika. U godinama pred nama, rješenja koja nudi umjetna inteligencija imat će sve širu primjenu u kompanijama, tvrtkama, institucijama, potrošačkim tržištima… Izvješća [techrepublic.com] govore da je u 2017. godini čak 61% poduzeća u svoje poslovanje implementiralo neki vid umjetne inteligencije. U usporedbi sa 2016. godinom (38%), to je skoro dvostruki rast.

Primjena umjetne inteligencije u digitalnom marketingu nastavit će svoj rast i u 2019. godini. Pružaoci usluga Umjetne inteligencije već su počeli da ostvaruju dobar profit, što garantuje i dalje investicije u razvoj industrije. Sada već postoje razna softverska rješenja umjetne inteligencije koja se nude poduzećima.

Zahvaljujući Umjetnoj inteligenciji, marketari će lakše kreirati proizvode i usluge stalno učeći iz povratnih informacija svojih korisnika šta je u stvari to što korisnici traže i žele.

Chatbot marketing

Chatbot marketing je praksa marketinške automatizacije koja je još uvijek relativno nova u digitalnom marketingu. Ova strategija ima toliko puno potencijala, i u 2018. godini na nju je u svijetu bila usmjerena velika pozornost, a taj trend će još više rasti u narednim godinama [poslovni.hr].

Chatbot-ovi su oni botovi koji mogu konverzirati sa klijentima putem chatova na društvenim mrežama. Trenutačno, Facebook chatboot-ovi su najpopularniji. Oni koriste Facebook Messenger platformu kako bi primali povratne informacije od kupaca, djelili bitne informacije i usmjeravali korisnike u procesu kupovine.

Facebook Messenger u 2018. godini ima više od dvije milijarde korisnika i platforma je nedovoljno iskorišćena u odnosu na svoj potencijal. Čak i sa Facebook-om koji podržava Facebook Messenger za biznis, kompanije još uvijek vide chatboot-ove kao neku vrstu „poruka sa strane“.

To će se u 2019. godini promijeniti, s obzirom da je 2018. znatno porasla svijest o ovom načinu marketinga i već se uveliko počelo sa izradom aplikacija koje će doprinijeti većem broju kupaca.

Glasovna pretraga

Procjene su da će do 2020. godine 30% web pregledanja biti obavljeno bez dodirivanja ekrana, kao i da će 50% pretraga biti obavljeno uz pomoć glasovnih komandi.

Bez ikakve sumnje, glasovna pretraga će u najbližoj budućnosti imati glavnu ulogu u svakodnevnom pretraživanju na netu. Glasovni upiti imaju smisla jer vam omogućuju da obavite više poslova istovremeno, više neko bilo kada ranije, bez obzira da li želite da postavite upit dok kuhate jelo ili da na vašoj mapi postavite odredišno mjesto dok vozite. Za većinu ljudi, zahvaljujući prednostima koje pruža ova tehnologija, upiti postavljeni glasom mnogo su lakši i brži od kucanja.

Trenutačno se brojne velike kompanije nadmeću sa raznim inovativim glasovnim rješenjima kako bi poboljšale ovu tehnologiju koja je već viđena kod programa umjetne inteligencije kao što su, primjerice Google assistant [poslovni.hr], Siri i Bixby. Iako većina korisnika i dalje nije svjesna mnogih stvari koje glasovna pretraga može da uradi, očekuje se da će njena uloga na pametnim uređajima porasti u 2019. godini i samo je pitanje vremena kada će glasovno pretraživanje biti postavljeno kao normativ.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!