Ove industrije ne prestaju ulagati u digitalizaciju i tehnološki napredak

Tijekom posljednjih 20 godina imali smo priliku svjedočiti digitalnoj revoluciji koja je utjecala na mnoge industrije, od financija i bankarstva, preko telekomunikacija do poljoprivrede. Vodeće globalne tvrtke su pod pritiskom da isprate sve trenutne promjene, ali i da ih isto tako inkorporiraju u svoje poslovanje.
A što se događa na tržištu? Naime, kako je kupovna moć sada u rukama Milenijalaca [poslovni.hr] i Generacije Z, koje su rasle rame uz rame s tehnologijom, inovacije koje se svakodnevno pojavljuju na tržištu brzo se prihvaćaju.

Bankarstvo i financije

Digitalno bankarstvo prisiljeno je razvijati se dalje od mobilnog i internetskog bankarstva. Tradicionalisti moraju kombinirati brzinu i praktičnost digitalizacije s ljudskom interakcijom, budući da su oba aspekta jednako važna za poboljšanje potrošačkog puta.

Na taj će se način ne samo značajno poboljšati zadovoljstvo korisnika, nego će financijske institucije zasigurno uštedjeti simplifikacijom procesa. Također, ulaganjem u naprednu analizu podataka banke će moći kreirati bolje ponude koje će odgovarati potrebama pojedinačnih korisnika. Kao primjer ovakvog poslovanja izdvaja se Siam Commercial Bank [scb.co.th] koja analizira mrežna plaćanja kako bi targetirala nove korisnike s ponudama koje bi najviše odgovarale njihovim individualnim potrebama.

Poljoprivredna industrija

U cilju poboljšanja uzgoja usjeva, popularizuje se plansko sađenje omogućeno digitalnim inovacijama. Monsanto FieldScripts bio je jedan od pionira industrije koji je koristio sveobuhvatnu bazu podataka koja je sadržala detaljne informacije o zemljištu, vremenskim uvjetima i mnogim drugim čimbenicima koji utječu na proizvodnju usjeva.

Kao sljedeći korak u svom već inovativnom poslovanju, kompanija Monsanto sklopila je ugovor s kompanijom Bayer [bayer.rs] i oni trenutno predstavljaju apsolutne lidere u poljoprivrednoj industriji s inovativnim platformama koje razvijaju, kao što su Sjemenja i generička svojstva sjemenja, Digitalna poljoprivreda i Zaštita usjeva. Ovaj i njemu slični projekti su od vitalnog značaja za razvoj društva, jer će omogućiti prehranu novih 3 milijarde ljudi, koliko se očekuje da će biti porast broja stanovnika na Zemlji do 2050. godine.

Duhanska industrija

Digitalna revolucija također je sustigla i duhansku industriju koja na tržište izbacuje inovativne proizvode [poslovni.hr] koji odgovaraju na potrebe suvremenih potrošača. Naime, iako uživaju u okusu duhana, mnogi pušači priznaju da im neprijatan miris koji se zadržava u prostoriji, na prstima ili odjeći jednako smeta kao i nepušačima. Zbog ove i mnogih drugih nuspojava koje pušenje klasičnih cigareta sa sobom nosi, duhanski gigant kompanija Philip Morris razvila je IQOS, HNB uređaj koji zagrijava duhan umjesto da ga spaljuje, te tako sprječava emisiju dima i neugodnog mirisa.

Ovaj uređaj predstavlja inovativno rješenje problema s kojima se suvremeni pušači susreću. No, ovdje nije stavljena točka na njegov razvoj – komentari korisnika i njihove potrebe redovito se bilježe, te se tako pojavio IQOS Multi [rs.iqos.com] koji je zbog svoje kompaktnosti predstavljen kao praktičniji proizvod koji više odgovara željama jednog dijela konzumenata.

Glazbena industrija

Internet je omogućio jednostavnu distribuciju MP3 formata, ali je i također olakšao prijenos podataka između korinika (peer-to-peer transfer), što je značajno utjecalo na porast prihoda na razini cijele industrije. Digitalni prihodi su sa 4 milijarde dolara, koliki su bili u 2008. godini, skočili na gotovo 6 millijardi u 2013. godini i činili su oko 40% ukupnih prihoda. Digitalizacija je utjecala na nekoliko frontova – od kreiranja glazbe i snimanja, preko konzumiranja glazbenog sadržaja, pa sve do njegove monetizacije.

Ipak, lideri iz glazbene industrije ne prestaju da traže nova rješenja za još uvijek aktualne probleme, pa se tako, između ostalog, ukrcavaju na blockchain vlak koji bi trebalo da poboljša monetizaciju.

Zaključak

Digitalizacija polako briše granice između različitih industrija i uspijeva ih povezati jer su sve inspirisane zajedničkim ciljem – simplifikacijom procesa, poboljšanjem korisničkog iskustva i općim poboljšanjem ljudskog društva. Uzimajući to u obzir, očigledno je da je ova tranformacija kontinuirani proces koji se neće skoro završiti, već će vjerojatno evoluirati kako bi se prilagodio trenutnim potrebama.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!