Grčka očekuje rekordan broj turista u 2018. godini

Prema podacima Centralne banke Grčke [bankofgreece.gr] (BoG), broj turista koji su u 2017. godini posjetili Grčku prešao je 27 milijuna. Turistički promet u ovoj mediteranskoj zemlji [poslovni.hr] porastao je prošle godine za 9,7 postotaka. Grčka je prošle godine ugostila ukupno 27,2 milijuna turista, dok je broj posjetitelja ove prelijepe zemlje u 2016. godini iznosio 24,8 milijuna. Ako se tome doda podatak da je 2015. bilo 23,6 milijuna posjetitelja, očigledno je da broj turista u Grčkoj iz godine u godinu neprestano raste. Zato su Grci veliki optimisti i kada je u pitanju tekuća godina, a prema nekim optimističnim prognozama očekuje se da će u 2018. godini broj turista dostići rekordnu znamenku od 30 milijuna turista.

Također, početkom ove godine njemački mediji izvještavali su o tome da je Grčka u posljednjih nekoliko godina doživjela pravi turistički bum, a da je svaka naredna godina bila rekordna. Suddeutche Zeitung je primjetio da je 24 milijuna turista posjetilo Grčku u prvih deset mjeseci 2016. godine, nešto malo manje od 27 milijuna u prvih deset mjeseci 2017, dajući prognoze da će „ova mala zemlja koja se stalno probija“ namamiti više od 30 milijuna turista u 2018. godini.

Prihod od poreza na turizam u Grčkoj pokazuje rekordno povećanje u 2017. godini

Prihodi od turizma u Grčkoj su u 2017. godini premašili cifru od 14,6 milijardi dolara, što predstavlja rast od 10,8 posto u odnosu na 2016. godinu. Ovaj rast, prema BoG-u odražava povećanje priliva turista za skoro 10%.

Broj noćenja

Broj noćenja u Grčkoj je u posmatranom periodu iznosio 185.227 milijuna. Od ukupnog broja noćenja, čak a 86,7% ostvareno je u pet grčkih regija. Rekorder je Južni Egej (41,215 milijuna noćenja), a prate ga: Centralna Makedonija (37,271 milijuna), Kreta (35,895 milijuna), Jonski otoci (23,722 milijuna) i Atika (22,462 milijuna noćenja).

Prihodi od prometa

Avio promet porastao je za 9,9 postotaka, dok je cestovni promet imao rast od 8,7% u protekloj godini. Pri tome, dolasci iz 28 zemalja EU obuhvataju 61,6% , dok dolasci iz zemalja koje nisu u EU iznose 28,6% od ukupnog broja putnika.

Kada je u pitanju pojedinačna statistika po zemljama, najveće povećanje zabilježeno je kod putnika iz Njemačke. Prošle godine broj Njemaca koji su koristili usluge grčkih zračnih luka povećan je za čak 18,1% u odnosu na 2016. godinu, a značajan rast imale su i posjete Francuza ( 8,1%). Također, povećani su i dolasci iz Velike Britanije i to za 3,7%. Interesantno je da je broj putnika iz Rusije opao za 1,1%, dok se broj putnika iz SAD-a povećao za 11,1%.

S druge strane, dolasci kruzerom pokazali su znatan pad na 3.271 dolazaka u odnosu na 4.093 dolazaka u 2016. godini, što je gledano po broju putnika 4,6 milijuna turističkih posjeta, u usporedbi sa 5,05 miliona putnika u 2016. godini. Shodno tome, došlo je i do pada prihoda od krstarenja. Ukupni prihodi od putnika na kruzerima su opali za 6,4% u usporedbi sa prihodima iz 2016. godine.

Trivago: Santorini je najpopularnija turistička destinacija u Grčkoj

U prilog očekivanjima da će Grčka ove godine ostvariti novi rekord po broju turista, ide činjenica da već na samom početku proljeća vlada veliko interesovanje za destinacije u Grčkoj. Pogodne vremenske prilike ovog proljeća i prognoza [tt-group.net] vremenskih uvjeta za predstojeći period još više su povećali interesovanje turista za grčke destinacije.

Kao što je već postalo uobičajeno, među turistima koji za svoje odredište biraju Grčku najveće interesovanje ovog proljeća vlada za otok Santorini. Među posjetiteljima iz Europe, Britanci, Njemci, Talijani i Francuzi su bili najbrojniji turisti. Santorini je jedna od najomiljenijiih romatničnih destinacija na svijetu, poznata po zadivljujućim zalascima sunca, bijelo-plavim kućama i crkvama, te po luksuznim hotelima.

Turistički internet servis Trivago [trivago.hr], najveći svjetski web pretraživač hotela, objavio je nova istraživanja koja pokazuju da se među prvih 10 najtraženijih odredišta u Grčkoj čak 5 nalaze na Santoriniju. Potencijalni gosti Santorinija koji su koristili Trivago pretraživač za pronalaženje smještaja, bili su najviše zainteresirani za dvije glavne lokacije Santorijnija: Fira i Oia. Također, veliko interesovanje vlada i za Imerovigli.

Drugo najtraženije ostrvo Grčke je Mikonos, poznat kao najbolja destinacija za zabavu, a među otočkim destinacijama tu je i grad Rodos.

Na kopnu, Atena i Solun su, prema očekivanjima, najprivlačniji za strane turiste koji su tu željeli ostati u prosjeku 4,2 noći i za to su bili spremni platiti prosječno 97 eura.
Podaci iz Trivaga, na osnovu internet istraživanja iz prvog tjedna ožujka, pokazali su da je Atena bila veoma tražena, a posjetioci glavnog grada Grčke su u prosjeku trošili 109 eura na četvorodnevne aranžmane u Ateni.

Podaci pokazuju da su stanovnici Grčke nastavili da favoriziraju tradicionalne destinacije, trošeći u prosjeku 86 eura za noć. Glavni izbor domaćih turista su bili Atena, Solun i Nauplion. Od otočkih destinacija Krf je ostao najpopularnije odredište za Uskrs, praznik koji Grci koriste kako bi otputovali u najljepša mjesta u svojoj domovini.

Grčki muzeji i arheološka nalazišta bilježe impresivan porast broja posjetitelja

Muzeje i arheološka nalazišta u Grčkoj je posjetilo znatno više turista 2017. godine u poređenju sa prethodnom godinom. Posjeta muzejima je porasla za 7,2%, dok je broj posjetitelja na arheološkim nalazištima porastao za 18,4%.

Google u suradnji s kritskim tvrtkama promovira grčki turizam

Male tvrtke na Kritu imat će dodatne prednosti ove turističke sezone jer je dogovoren partnerski program sa Google-om čiji je cilj proširenje digitalnog marketinga u smislu promocije otoka Krete, ali i cijele Grčke kao turističke destinacije. Google i kritska regija najavili su suradnju kako bi pojačali turističku sezonu poboljšanjem digitalnog pristupa poslovanja na otoku.

Ovaj program, dio Google-ove inicijative za razvoj online turizma, nalazi se pod pokroviteljstvom grčke Vlade i u sklopu je Nacionalne alijanse za unapređenje digitalnih vještina i rada u Grčkoj.
Sudionici ovog programa će od strane Google-a biti obučavani besplatno, tako da male i srednje turističke tvrtke mogu unaprijediti digitalno poslovanje, a istodobno koriste internet kako bi privukli veći broj turista tijekom ljetnjih mjeseci.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!