5 Razloga Zbog Kojih Vaša Poslovna Web Stranica Ne Ostvaruje Konverzije

Termin “konverzija” označava izvršavanje radnje, tj. djelovanje putem kupnje određenog proizvoda ili usluge, prijave (bookinga) i sličnih aktivnosti, koje smatrate važnim za svoju tvrtku. Nakon što korisnik izvrši radnju koja se od njega očekuje, web stranica ga preusmjerava na tzv. stranicu konverzije, na kojoj se primjerice nalazi potvrda o kupnji ili pak zahvala korisniku na djelovanju.

Konverzije su ključ uspjeha vaše web stranice. Čak i velika količina prometa koju vaša stranica ostvaruje putem SEO optimizacije za tražilice [d4web.com.hr] (Search Engine Optimization), marketinga na društvenim mrežama, ili svoje dobre reputacije, neće značiti mnogo, ako se ti isti posjetitelji ne pretvore u kupce. Ako vaša web stranica ne ostvaruje konverzije, sav promet koji ostvarujete zapravo propada jer je neiskorišten na način koji vama donosi najveću zaradu.

Brojni su razlozi zbog kojih neka web stranica ne ostvaruje konverzije, a dobra vijest je da za svaki mogući problem postoji i prikladno rješenje.

Izračun omjera konverzije

Konverzije se mogu definirati na više načina; za neke tvrtke to može biti kupnja proizvoda putem njihove platforme za e-trgovinu. Za druge, to je samo ispunjavanje obrasca prijave za primanje newslettera putem elektronske pošte.

Koja god priroda vaše konverzije bila, možete pratiti njeno stanje i rezultate putem korištenja alata Goal u Google Analytics-u [google.hr], ili nekog drugog alata po vašem izboru.

Pitanje definiranja “dobrog” omjera konverzije ovisi isključivo o vašem biznisu. Većina tvrtki ostvaruje između 2 i 3 posto konverzija svojih posjetitelja, ali taj podatak se mijenja, tj. povećava i smanjuje, ovisno o obvezi koju zahtjeva konverzija. Primjerice, zasigurno će više konverzija ostvariti web stranica koja zahtjeva jednostavno ispunjavanje kontakt obrasca od one koja konverziju mjeri kroz kupnju skupog proizvoda.

Ukoliko vaša konverzija ne zahtjeva puno od posjetitelja, a njena rata je ipak manja od 2 posto, vaša web stranica ima problem kojeg trebate što prije riješiti. Ovo su najčešći mogući problemi:

1. Vaši korisnici nemaju mogućnosti ostvariti konverziju.

Pregledajte svoju web stranicu i ustanovite koliko prilika dajete svojim posjetiteljima za ostvarivanje konverzije. Ukoliko im dajete samo jednu, primjerice u obliku kontakt obrasca na vašoj Kontakt stranici, velika je šansa da se vaši posjetitelji žele konvertirati, ali to jednostavno ne uspijevaju.

Olakšajte im proces konverzije putem pružanja prilika za istu na više mjesta na svojoj web stranici. Uključite ih u zaglavlje i podnožje svake stranice, ili pak namjestite pojavljivanje skočnog prozora s prilikom za konverziju nakon što je posjetitelj određeno vrijeme proveo na vašoj stranici.

2. Iživcirali ste svoje korisnike.

Moguće je da ste na neki način naveli korisnike da napuste vašu web stranicu prije nego što su došli do prilike za konverziju. Ovo je najčešći uzrok problema stranice koja ima visok omjer odbačenih posjeta (bounce rate) [escapestudio.hr], tj. veliku količinu posjetitelja koja dođe na vašu stranicu, ali i ode s nje bez pregledavanja ostatka stranice. Omjer odbačenih posjeta mjeri upravo učinkovitost stranice po pitanju ohrabrivanja korisnika u nastavku njihovog surfanja stranicom.

Proučite na koji način izgled vaše stranice utječe na njene posjetitelje. Je li navigacija stranice komplicirana? Privlači li vizualni dizajn stranice posjetitelje ili ih pak odbija? Sadrži li vaša stranica previše oglasa, ili možda nudi posjetiteljima premalo informacija? Odgovorite na ova pitanja i poboljšajte izgled vaše stranice kako biste što duže zadržali svoje posjetitelje na istoj.

3. Ometate svoje posjetitelje.

Čak i ako postavite kontakt obrazac na svaku moguću stranicu, to vam neće značiti mnogo ako ih iste zasjenite brojnim drugim tekstualnim i vizualnim materijalima. Ovo je čest simptom tvrtki koje previše iskorištavaju svoju web stranicu, te na njoj postavljaju previše sadržaja koji u konačnici samo ometaju korisnike od pravog cilja, tj. konverzije.

Pod naletom brojnim nepotrebnih materijala, posjetitelji stranice često bivaju zbunjeni i ometeni pri surfanju, te ne uspijevaju doći do cilja konverzije. Ukoliko je ovo vaš problem, probajte umanjiti količinu materijala koje nudite posjetiteljima te se usredotočite samo na one najvažnije.

4. Vrijednost koju nudite nije dovoljna.

Korisnici nemaju običaj darivati konverzije; oni ih razmjenjuju za nešto. U slučaju e-trgovine, korisnici razmjenjuju svoj novac za proizvod iste vrijednosti. Priliko ispunjavanja kontakt obrasca, oni razmjenjuju informacije za nešto drugo njima korisno.

Ukoliko korisnik zaključi da ono što vi nudite nije vrijedno određene količine njihovog novca ili pak informacija koje vi tražite, neće doći do konverzije. U tom slučaju, probajte poboljšati vašu ponudu kako biste postigli bolji omjer konverzija.

5. Ciljate pogrešne korisnike.

Dizajn vaše web stranice, njeni tekstualni i vizualni materijali, te vrijednost vaše ponude, trebaju biti usmjereni ka zadovoljavanju potreba jedne skupine korisnike. Ako pokušate doći do svih mogućih korisnika, odbit ćete one na koje ste se trebali usredotočiti.

Opći pristup, umjesto onog konkretnog, neće vam donijeti konverzije. Dapače, dodatno će umanjiti mogućnost iste.

Komentari (3)
  • sudaresh
    sudaresh 14:18 9.9.2019.

    Right choice is you could choose top digital marketing company [seobusiness.company] in current competitve world . It will help you to convert your website visitor to customers

  • normal_user
    normal_user 13:18 16.11.2015.

    test s radnim nickom

  • vjeko
    vjeko 13:16 16.11.2015.

    test postanja na blog

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!