Zbog pušenja Formula seli na istok

Autor: Tomislav Tadić , 11. ožujak 2010. u 22:00

Sponzori znaju da će i više od prošlogodišnjih 115 milijuna ljudi gledati utrku u Bahreinu

U nedjelju 14. ožujka u Bahreinu počinje prva ovogodišnja utrka Formule 1, a najveći spektakl priredit će dugo očekivani povratak najuspješnijeg vozača u povijesti Michaela Schumachera. Uz četrdesetjednogodišnjeg Nijemca u sezoni 2010. vozit će još tri svjetska prvaka. Ove sezone FIA (Međunarodna automobilistička federacija) uvela je nova pravila, a najznačajnija su ona da nema više dodavanja goriva za vrijeme utrke (promjena guma trajat će manje od dvije sekunde!) i novi sustav bodovanja prema kojem prvih deset vozača (do sada je bilo osam) dobiva bodove. Sve je to napravljeno kako bi prvenstvo bilo što zanimljivije za gledatelje i kako bi se pobjede ostvarivale na samoj stazi a ne i kroz boksove.

Plaća od sedam milijuna eura
A upravo je utrka u Bahreinu prošle godine imala 115 milijuna gledatelja što ju je svrstalo na treće mjesto najgledanijih sportskih priredaba u svijetu (nakon finala nogometne lige prvaka i super bowla), a povratkom Schumachera očekuje se još više gledatelja. Sedmerostruki svjetski prvak u Formuli 1 vozit će za Mercedes GP a imat će sedam milijuna eura godišnju plaću. Legendarni austri­jski vozač Formule 1 Niki Lauda smatra da je povratak Michaela Schumachera dobar potez, no na pobjedničkom tronu nakon posljednje utrke prošle sezone ipak ga ne vidi. “Njegovu dob mnogi spominju kao nedostatak, no to što je on star 41 godinu nikako ne bi trebalo gledati na takav način. Njegov povratak svakako je pozitivna stvar za Formulu 1, čak se može govoriti o Schumacher-efektu”, smatra Lauda. Njegove su prognoze da će se za ovogodišnji naslov voditi borba između Ferrarija, Red Bulla, McLarena i Mercedesa. Među vozačima favorit je bivši dvostruki prvak u Formuli 1 Fernando Alonso (Scuderia Ferrari Marlboro), no vrlo blizu njega su i njegov momčadski kolega Felippe Massa te aktualni (prošlogodišnji) pobjednik Lewis Hamilton (Vodafone McLaren Mercedes). Može li se Schumacher po osmi put uključiti u borbu za svjetskog prvaka? Sve rekorde u ovom sportu već je osvojio, a pritiska nema.Ruski proizvođač automobila Lada, ove će se godine pojaviti u Formuli 1. Iako neće imati svoju momčad, svoj će logo imati istaknut na bolidima Renault-a. Na potpisivanje sponzorskog partnerstva je svakako utjecala prisutnost ruskog vozača Vitalyja Petrova, koji će ove godine uz Roberta Kubicu voziti za Renault. Tvrtka Renault je inače 25 postotni vlasnik Autovaza, ruskog proizvođača automobila koji, između ostalog, posjeduje Ladu. Francuski proizvođač automobila je ovaj udio stekao 2008. godine po cijeni od 1 milijarde dolara.

Schumi je već legenda
Michael Schumacher najuspješniji je vozač Formule 1 svih vremena. Sedmerostruki prvak svijeta, pobjednik je 91 Grand Prix utrke, te vlasnik još niza rekorda u svijetu Formule 1. Bio je dva puta Njemački sportaš godine (1995. i 2004.). On je prvi i zasad jedini Nijemac, kojemu je to uspjelo ostvariti u utrkama Formule 1, a samim time je i popularizirao Formulu 1 kao sport u svojoj zemlji. Nakon dva naslova prvaka osvojenih u Benettonu (1994. i 1995.) 1996. godine prelazi u Ferrari, momčad koja naslov prvaka nije okusila još od davne 1979. s Jodyjem Scheckterom. Od 2000. godine pa do kraja 2004. nitko mu nije bio ravan i osvojio je pet naslova u nizu. Svoju posljednju sezonu 2006. u Ferrariju odvozio je za čak 46 milijuna dolara.

Prema istoku

Šeici prigrlili Formulu 1
Veliki problem Formule 1 su zabrane reklamiranja duhana i duhanskih proizvoda u EU koje su time dovele u težak položaj većinu europskih utrka. Jedan od najjačih sponzora Formule je British American Tobacco. Stoga ih se već 11 od 19 utrka održava u bogatim arapskim i razvijenim azijskim zemljama.




Komentirajte prvi

New Report

Close