Zagreb postaje oaza umjetnosti, dizajna i zabave

Autor: Marta Duić , 09. travanj 2016. u 09:53
Jedno od najatraktivnijih događanja Mjeseca kreativnih i kulturnih industrija svakako je Tjedan suvremenog plesa

Glavni cilj projekta je promovirati sektor kreativnih i kulturnih industrija kao važnu kariku u razvoju gospodarstva i društva u cjelini.

U srijedu je u prostorima Hrvatske udruge poslodavaca (HUP) predstavljen projekt Mjesec kreativnih i kulturnih industrija koji će u razdoblju od 16. svibnja do 21. lipnja 2016. pod jednim identitetom objediniti mnogobrojna kulturna događanja u Zagrebu – izložbe, predstave, koncerte, ples, projekcije.  Glavni su pokretači manifestacije Hrvatski klaster konkurentnosti kulturnih i kreativnih industrija (HKKKKI) koji okuplja 93 članice, HUP, Turistička zajednica Grada Zagreba, Adria media Zagreb i Creative industries Styria, uz glavne partnere Predstavništvo Europske komisije u RH i Grad Zagreb.

Kako ističu organizatori, osnovni cilj ovog projekta je osigurati veću vidljivost i razumijevanje važnosti sektora kreativnih i kulturnih industrija za razvoj gospodarstva i društva u cjelini. Još jedan od ciljeva je da Mjesec kreativnih i kulturnih industrija postane višegodišnje tradicionalno događanje koje stavlja Hrvatsku na mapu Europe u segmentu kreativnog i kulturnog proizvoda. Naravno, važan cilj je i razvoj izvoznog potencijala kreativnih i kulturnih industrija kao i razvoj turističkog potencijala baziranog na kulturi.

Organizatori manifestacije ističu da će ovo događanje stvoriti drugu sliku Zagreba i predstaviti ga kao grad kulture i dizajna te ističu kako će događanja poput ovog dovesti do veće vidljivost i razumijevanja sektora, a samim time i do veće zastupljenosti kreativnosti u našem gospodarstvu.  "Ovim događajem prije svega želimo pokazati važnost sektora koji je u svijetu itekako prepoznat te ojačati vezu kulturnih i kreativnih industrija i gospodarstva. Ciljamo na dugoročno osnaživanje tog našeg sektora koji stvara dodanu vrijednost. Naime mi nismo samo najami radnici, mi prodajemo brend i ideju. Kultura je ključni proizvod Europe i važno nam je osnažiti našu poziciju na toj razini. Kvalitetu i ideje imamo, samo ih treba izvesti", poručila je Ivana Popović Nikolić, predsjednica klastera.

Kulturne i kreativne industrije ključne su za hrvatsko gospodarstvo jer doprinose stvaranju novih i dodanih vrijednosti te jačanju konkurentnosti hrvatskog društva, kulture i gospodarstva, no organizatori ističu kako važnost tog sektora još nije u dovoljnoj mjeri prepoznata. Prošlogodišnja Studija mapiranja kreativnih i kulturnih industrija Ekonomskog instituta Zagreb pokazala je kako je riječ o industriji koja zapošljava tri posto ukupno zaposlenih u Hrvatskoj.  Osim toga, 8,9 posto ukupne zaposlenosti otpada na kreativna zanimanja, od toga 33 posto u kreativnim i kulturnim industrijama , a 66 posto kreativaca u ostatku gospodarstva. U 2012. godini kreativne i kulturne industrije imale su 2,3 posto udjela u hrvatskome BDP-u.  Poslovni subjekti u kreativnim i kulturnim industrijama čine 5,7 posto u ukupnome broju poslovnih subjekata, a u 2013. godini su ostvarili 2,4 posto prihoda, točnije 15 milijardi kuna u ukupnim prihodima.  

Bogat program 
Mjesec kreativnih i kulturnih industrija će upravo iz tog razloga u sklopu 25 renomiranih događanja na 30 lokacija u Zagrebu javnosti predstaviti 12 sektora kulturnih i kreativnih industrija, od arhitekture, vizualnih i audio-vizualnih umjetnosti, baštine, dizajna, glazbe,  kazalište, baleta i plesa, pa sve do medija, oglašavanja i tržišnog komuniciranja, knjiga i nakladništva te računalnih igara.  Uz događanja i program na otvorenom, Mjesec kreativnih i kulturnih industrija će uključivati i četrdesetak radionica, prezentacija i predavanja s ciljem poticanja kreativnosti u poduzetništvu i inovacijama, educiranja o autorskim pravima i jedinstvenom digitalnom tržištu, shvaćanja kulture kao turističkog proizvoda.

U sklopu Mjeseca kreativnih i kulturnih industrija biti će predstavljeno i 15 institucionalnih programa, a osim domaćih kulturnih i kreativnih proizvoda na događanju je zastupljeno je sveukupno 38 zemalja. Ovom događanju aktivno su se pridružile ključne kulturne i kreativne institucije poput Hrvatskog narodnog kazališta, Muzeja za umjetnost i obrt, Muzeja suvremene umjetnosti, Akademije likovnih umjetnosti i Akademije dramskih umjetnosti, ali i najpoznatiji domaći festivali i događanja kao što su Animafest, Tjedan suvremenog plesa, Zagreb book festival, Cest is'd Best. 

Brončani sektor Europe
Kulturne i kreativne industrije u Europi su, prema podacima iz 2014. godine, ostvarile 535,9 milijardi eura prometa, a na razini Europe bilježe i 7,1 milijuna radnih mjesta točnije, 3,3 posto radnog stanovništva EU. To je treći sektor po broju zaposlenih, a zapošljava pet puta više Europljana od telekomunikacijske industrije. Zahvaljujući Creative Industries Styria – partneru Mjeseca kreativnih i kulturnih industrija, u Grazu će biti održana izložba hrvatskog dizajna na Mjesecu dizajna od 29. travnja. Međunarodna suradnja ide u oba smjera, stoga će u Zagrebu biti izložba austrijskog dizajna od 31. svibnja do 6. lipnja.

Komentirajte prvi

New Report

Close