Za darove 160 milijuna kuna godišnje

Autor: Tin Bašić , 30. srpanj 2008. u 06:30

U pravilu se kupuju darovi vrijednosti do 180 kuna, a manje od pet posto darova vrijednosti je veće od tisuću kuna, kaže Edvin Jurin

Većina tvrtki ima naviku svoje poslovne partnere obasipati darovima u doba božićnih i novogodišnjih blagdana, a neke to rade i tijekom cijele godine, osobito u povodu objavljivanja dobrih poslovnih rezultata, rođendana tvrtki, godišnjica sklapanja ugovora i slično. Naravno, najvažniji je cilj poklanjanja prikazivanje vlastite tvrtke u dobrom svjetlu. Neka se poduzeća odlučuju na slanje standardiziranih darova, brandiranih skupocjenih proizvoda, ali bez personaliziranog sadržaja. Korporativni pokloni koriste se uglavnom za poboljšanje korporativnog imidža i stvaranje ugleda poduzeća, poručuju iz koprivničke Podravke i dodaju kako im je “cilj kroz korporativne darove promovirati vlastite robne marke i vrijednosti tvrtke. Korporativni pokloni predstavljaju neki oblik poslovnog ulaganja”. Osim što se davanjem korporativnih poklona tvrtke prezentiraju u dobrome svjetlu, ali i dokazuju da misle na svoje partnere, također stvaraju i nov oblik kontakta s klijentima, pa je vrlo važno ovakvim neverbalnim načinom komunikacije sa suradnicima u poslovnom svijetu dati željenu poruku. A kakvo je tržište poklona u Hrvatskoj?

Kao u privatnom životu
“Procjenuje se da se tržište poslovnih darova u Hrvatskoj kreće u rasponu od 120 do 160 milijuna kuna godišnje. U pravilu se kupuju darovi jedinične vrijednosti od 150 do 180 kuna vrijednosti. Samo tri do pet posto ukupnog tržišta poslovnih darova, prema procjenama domaćih stručnjaka, otpada na darove vrijednosti od tisuću i više kuna”, izjavio je za Poslovni dnevnik izvršni direktor za specijalne projekte McCann Ericksona Hrvatska Edvin Jurin. Premda se smatra kako je darovanje budućim partnerima vrlo važno u poslovanju, prema Jurinovu mišljenju, to nije glavni komunikacijski odnosno “pregovarački” instrument s kojim se kompanije koriste prilikom sklapanja ugovora i početka nove poslovne suradnje. “Darivanje na vrijednosnim razinama našeg tržišta predstavlja samo alat stvaranja ‘good feeling’ atmosfere, odnosno otopljavanja ‘ulaska’ u fazu razgovora, a manje ključan razlog zaključenja posla. Stoga sam za poslovne darove više sklon rabiti izraz ‘kontaktni materijal’ ”, istaknuo je Jurin.Smisao poslovnog dara ne razlikuje se bitno od značenja koje darivanje ima u privatnoj sferi života, ističu iz osiguravateljske kuće Allianz te dodaju da kod darivanja poslovnih partnera uvijek nastoje uzeti u obzir njihove interese i želje, odnosno pristupiti im individualno, personalizirano. Iz Erste banke poručuju kako su poslovni darovi upečatljiv odraz poslovne kulture, a pritom originalan dar pomaže pri oblikovanju pozitivne percepcije. “Osim promotivnih materijala, poput olovaka, majica, kapa i sličnih artikala, darujemo i nešto osobnije darove. No, nemamo običaj darovati darove osobne prirode ili velike financijske vrijednosti”, kažu u Erste banci. Nešto slično rade i u Hypo banci gdje nastoje pratiti trendove, ali u dizajn takvih proizvoda nastoje unijeti i što više elemenata koji odražavaju prepoznatljivost. “Važno nam je darivati ono što bi ljudi doista željeli i dobiti, pri čemu nije važno da je nešto skupo, već da je originalno, funkcionalno, lijepo i prepoznatljivo”, poručuju iz Hypo Alpe-Adria Banka.

Prvo razgovor
Iskustvo mnogih poduzeća u segmentu poslovnih darova ukazalo je na najčešće pogreške kod darivanja poslovnih partnera, zaposlenika, predstavnika medija ili prijatelja. Najveće se pogreške odnose na izbor poklona, vrijeme i način darivanja. Najčešće se biraju promotivni darovi već tradicionalno u obliku kišobrana, majice, kape ili butelje vina koji se putem kurirske službe dostavljaju na adrese poslovnih partnera, u pravilu u prosincu. Ti su darovi uglavnom istih proizvođača, premda se nalaze u različitim katalozima. “Do originalnog i prikladnog dara za određenu tvrtku, koji odražava njen istinski identitet, ne dolazi se pukim nabacivanjem proizvoda s polica u kutije ili košare. Naša iskustva i praksa polaze od obveznog prethodnog razgovora s klijentima u kojem dolazimo do važnih inputa koji će nas uputiti u želje pojedinih klijenata i voditi nas pri daljnjem osmišljavanju sadržaja i dizajna personaliziranih poklon paketa”, izjavila je za Poslovni dnevnik direktorica tvrtke Izvorno.hr Danijela Kudoić. To je poduzeće na tržištu prisutno od prošle godine kao proizvođač autohtonih gastronomskih proizvoda koje, osim kroz maloprodaju, distribuira i kao ekskluzivne poslovne pakete. Izvorno.hr svoju ponudu korporativnih poklona pokušava odvojiti od standardne priče o nepersonaliziranim poklonima. “Iako tvrtke najčešće izbjegavaju naručivanje darova od jednog dobavljača u strahu da se ne ponavljaju, sigurna sam da je upravo takav dobavljač, možda bolje reći partner, zapravo potreban. Naime, mi za svoje kupce nakon razgovora osmislimo određenu temu darivanja koju potom interpretiramo kroz sadržaj i dizajn poklona kojeg prati priča o proizvodu, darivanju i samoj tvrtki. To se ne odnosi samo na božićni program i tradiciju božićnog darivanja, već na cijelu godinu u kojoj se darivaju novi poslovni partneri, časte dugogodišnji i nagrađuju oni lojalni”, ističe Danijela Kudoić. “Predlažem svojim kupcima da se običaji darivanja uvedu i za neke njihove posebne prigode i datume s odmakom od masovnog božićnog darivanja, kao što su, primjerice, datumi sklapanja ugovora o suradnji ili kupnji s određenom tvrtkom kojoj će se slanjem prikladnog dara na taj dan zahvaliti i izraziti zadovoljstvo ugovorenom suradnjom. Učinak je na ovaj način zagarantiran! U tom slučaju sam Božić može nositi neku humanitarnu aktivnost ili donaciju što je važan segment društveno odgovornog poslovanja svake tvrtke”, zaključila je Kudoić.

Nagradno putovanje

Tvrtke ne daju darove samo poslovnim partnerima, nego darivanjem žele učiniti zadovoljnima i svoje zaposlenike. “Kad je riječ o darovima namijenjenima djelatnicima kompanije, njihova je uloga dvojaka. Prva je da budu jedan od oblika razvijanje dobrih unutarnjih kompanijskih odnosa i drugo, da budu i sekundarni komunikacijski alat u vizualnim kontaktima djelatnika kompanije sa širim i užim interesnim skupinama s kojima se susreću”, ističe Jurin. U Hrvatskim telekomunikacijama, jednoj od tvrtki koje surađuju s UNICEF-om, poslovnim partnerima se daruju UNICEF-ovi darovi, a prije dvije godine umjesto darova svim zaposlenicima, kompanija se odlučila na donaciju zaposlenicima kojima je potrebna dodatna financijska pomoć zbog teške zdravstvene situacije. Isto tako, u većini kompanija zaposlenicima se daruju bilo promotivni materijali, proizvodi tvrtke pa čak i edukacija, novci i vikend putovanja.

Komentari (3)
Pogledajte sve

Treba tu i tamo nagraditi zaposlenike i poslovne partnere za svoj rad. Ali da se razumijemo firme darivaju korporativne poklone[/url] s ciljem stvaranja boljeg ugleda i imidža za svoju firmu.

Interesantna statistika kada su u pitanju [url=”http://pokloni.blogspot.com”%5Dpokloni%5B/url%5D.

Firme očito vode brigu oko svojih zaposlenika, suradnika i partnera!

Interesantan clanak, znao sam da se oko poslovnog darivanja “vrti” konkretan novac ali nisam mislio da je toliki.
Sto se tice gastro poklona, moja tvrtka zadnje dvije godine uspjesno suradjuje s http://www.poslovni-pokloni.biz koji su se dokazali kao kreativan i pouzdan partner u nabavi eno i gastro artikala i poslovnih poklona.

New Report

Close