Vrhunski francuski komfor prkosi vladavini SUV-ova

Renaultova 'grdosija' duga je 485,7 centimetara, a široka 212,8/Davor Puklavec/PIXSELL Renaultova 'grdosija' duga je 485,7 centimetara, a široka 212,8/Davor Puklavec/PIXSELL

Testirali smo Renaultov Espace s prestižnom Initiale Paris opremom i osnaženim 2.0 dizelašem koji je ovom hvaljenom monovolumenu donio toliko željenu živahnost.

Drukčiji od svih. I danas, već četvrtu godinu od ulaska na tržište, peta generacija Espacea uspijeva zadržati taj epitet. Model je to kojim francuski Renault još prkosi predugoj eri SUV-ova, ciljajući na titulu idealnog obiteljskog automobila koji svojim vlasnicima uz više prostora, nudi čak i više komfora od neke limuzine.

I mada se kategorizira kao monovolumen, uzeo je on najbolje iz karavanskih izvedbi, pa i spomenutih sedana, a vozačima manjih kompakata na prvu se zbog svojih impozantnih gabarita može učiniti i kao nekakav mini kombi. Kada je sve to ušminkano najraskošnijom Renaultovom opremom Initiale Paris, dobijte automobil beskompromisne prostranosti, što mu, uostalom i samo ime sugerira, u kojem, zatreba li, možete raspolagati s frapantnih 2000 litara prtljažnog prostora. 

No, sve nabrojano ovakve modele obično čini tromijim, a opet proždrljivim na benzinskoj, što je za kupce novog doba često "deal breaker". Znaju to dobro u Renaultu pa su uz svoje perjanice Koleos i Talisman odabrali i Espace da, iako još u starom ruhu iz 2015., pod haubom ponese novi, jači motor kojem su apetiti za gorivom ipak slabiji. Takvi novi Renaultovi motori predstavljeni su pred kraj prošle godine i najavljeni kao nova generacija "mašina" s high-tech sustavima kontrole ispušnih plinova koji ne krše stroge Euro 6 imperative. Dizelske izvedbe nose oznaku Blue i upravo je jedan takav, i to najjači s 200 konjskih snaga, bio razlog zbog kojeg smo testirali sada već stari Espace.

Uglađene manire dobile karakter
A dojam se može slikovito sažeti: Uglađene manire dobile su zamamniji karakter. Novi motor s 400 Nm okretnog momenta mrcinu težu od 1,7 tona sada pokreće i goni s lakoćom. Sav taj novi žar u srcu Espacea očekivano najviše užitka donosi na autocesti na kojoj se, uz ovu najvažniju preinaku za svaki automobil, sada možete bez ikakve zadrške upustiti u intenzivnije vozačke "akrobacije".

 

200 KS

i 400 Nm ima testni, novi dizelski motor

A najljepše od svega je što, gabaritima i jačem motoru unatoč, testni Espace sve zadatke odrađuje zapravo nježno, baš gospodski. Šokove, ma kako ga vozili, od njega nemojte očekivati. A ruku na srce, ovo i nije automobil za divljanje, sve u njemu inspirira na lagodno, pouzdano krstarenje. Uvelike je tu prste umiješao i izvrstan Renaultov 4Control sustav koji zakreće stražnje kotače osiguravajući vozaču maksimalnu kontrolu nad kretanjem vozila. Za ovako golem automobil on je osobito koristan na gradskim prometnicama, no zbog neuobičajene konstrukcije Espacea njime se "krkljancima" i užim uličicama ipak prolazi nešto teže nego u, također velikom, SUV Koleosu.

Mnogima će najvažniji podatak biti da tijekom cijelog testa potrošnja Espacea niti jednom nije prešla devet litara, što je jako dobar skor za automobil ovakvog pedigrea. A nije da sam ga "mazila". Zbog jačeg motora i čestih izlazaka na autocestu, koristeći mode sport, zaista sam ga izazivala, ali ni na benzinskoj crpki šokova nije bilo. Šokova ipak ima u Espaceovu interijeru. Ali onih pozitivnih. Zbog spomenute Initiale Paris "etikete" i gomile raspoloživog prostora osjećaj prostranosti je besprijekoran.

 

2000 litara

prtljažnog prostora dobiva se 'rušenjem' stražnjeg reda sjedala

A vrhunski materijali i obrada koji idu ruku pod ruku s ovim prestižnim paketom opreme testni automobil čine i izuzetno raskošnim. Luksuzna sjedala posve su električni podesiva, naravno grijana i hlađena uz mogućnost masaže. Lako je tako naći savršenu vozačku poziciju, a čak ni vertikalno postavljeni veliki dodirni ekran ne ometa vožnju kada njime baratate. Espace BLUE dCi 200 dolazi s automatskim mjenjačem čija je ručica izvedena u stilu joysticka. Ona bi na prvu nekima mogla zadavati probleme u razabiranju smjerova za upravljanje, ali zapravo funkcionira savršeno logično i bez ikakve zamjerke.

Oaza prostora
I na kraju, možda i najveća "poslastica" ovog modela, bez sumnje je njegov prtljažnik. Nema se tu zapravo puno za filozofirati, u njega se trpa do mile volje i uz podignutu stražnju klupu. A poželite li je oboriti, činite to samo jednim pritiskom na lako dostupan gumb koji za tren ruši stražnja sjedala i Espacea pretvara u oazu prostora za sve što vam naum padne.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!
Pregled dana
Pogledaj sve