Upoznajte svoj mozak i izoštrite ga

Autor: Luka Rinčić , 03. kolovoz 2010. u 22:00

Za poslovni uspjeh

Odgovor” je jedna od onih knjiga koje polariziraju čitateljstvo – nekima će promijeniti život, dok će ju drugi odbaciti nakon tridesetak stranica. Autori knjiga o poslovnom uspjehu su uglavnom su i prije prvih pothvata imali golem novac ili barem poslovno obrazovanje. John Assaraf i Murray Smith su krenuli doslovno od nule. Prvi je kao imigrant s Bliskog istoka odrastao u siromašnom kvartu u Kanadi družeći se s “problematičnim klincima”, dok je drugi pohađao školu za djecu s posebnim potrebama i na početku svoje karijere čistio kanalizacije. Danas su poznati kao ljudi koji su sudjelovali u pokretanju dvadesetak višemilijunskih tvrtki te zajedno vode konzultantsku firmu OneCoach. Kroz čitavu karijeru, a da toga neko vrijeme nisu niti bili svjesni, vodila su ih pravila i smjernice koje prezentiraju u ovoj knjizi.

Tko je čitao ili gledao megauspješnu “Tajnu” (u čijem je nastajanju John igrao vrlo važnu ulogu), sjetit će se upečatljivog prizora. Nedugo nakon što se doselio u novu, prekrasnu kuću u San Diegu, a na inzistiranje svog sina, John otvara posljednjih pet godina zatvorenu kartonsku kutiju u kojoj su se nalazile ploče vizija. Riječ je o pločama na koje je lijepio slike stvari koje je jednom u budućnosti želio steći ili postići u svom životu, poput skupocjenih satova ili auta. Među tim pronalazi fotografiju izrezana iz jednog časopisa koja ga šokira. Na toj je fotografiji bila ista ona u koju se upravo uselio. Iako je o njoj sanjao još prije pet godina i nije znao gdje se nalazi i koliko stoji, danas živi u njoj. Ovo ga je nagnalo da istraži znanstveni temelj za takav razvoj situacije. Prvi dio knjige nadovezuje se na “Tajnu” te proširuje tamo spomenute ideje. Zakon privlačnosti dobiva konkretniji kontekst, a objašnjavaju se i zakoni nastajanja i akcije te vizualizacija. No, čitav taj dio može se sažeti na stvaranje odgovarajućeg mentalnog sklopa koji će vam omogućiti da budete uspješni u poslu i životu. “Vi ste uzrok zbivanja i u svom životu, i u svom poslu.” Ljudi imaju mnogo veću sposobnost utjecanja na događaje i okolnosti nego misle.

Misao je izvor svega
Ovo svakako nije ideja koji se prvi put javlja u ovakvim knjigama, no njezino je obrazloženje dramatično drugačije. Assaraf je objašnjava na temelju učenja i podataka iz kvantne fizike i neuroznanosti te razgovora s brojnim stručnjacima iz tih područja. Upravo bi ovaj dio mogao odvratiti ljude koji nemaju pretjerano otvoren um od daljnjeg čitanja. Misao je prikazana kao izvor svega: Sve u svijetu tvari čine atomi. Atome tvori energija. A energiju tvori svijest. Vaša vjerovanja ne odražavaju vašu stvarnost, već tu stvarnost oblikuju. Vlastita uvjerenja su najveća sila. Neke ideje poput nultog polja i kvantnih skokova relativno su dobro objašnjene, mada će se mnogima činiti nerazumljivim ili besmislenim. Dio o funkcioniranju mozga prikazan je mnogo “konvencionalnije”. Naš svjesni mozak i njegove sposobnosti (pamćenje, percepcija, zaključivanja, volja, intuicija, mašta) zapravo ima mali nadzor nad našim zbiljskim djelovanjem- svega 2 do 4%. Nesvjesni mozak daleko je sposobniji i važniji nego što mnogi misle. On je spremnik svih naših tjelesnih i mentalnih navika iz kojih nastaju uvjerenja. Uvjerenja su tisućama puta jača od želja- možemo svjesno postaviti cilj, ali ostvarenje tog cilja pripada funkcijama nesvjesnog mozga.

Utjecaj na nesvjesno
Štoviše, neki mehanizmi nesvjesnog mozga, poput retikularnog aktivacijskog sustava i psihokibernetskog mehanizma, uporno će nas onemogućavati u ostvarivanju ciljeva koje si svjesno postavimo. “Kad god imamo natjecanje između svjesnog i nesvjesnog uma, nesvjesni um će pobijediti.” Dobra je stvar što se na nesvjesni mozak može utjecati. Kroz neuronsku preobrazbu, proces u šest koraka, moći ćete svoje snove i ciljeve pretvoriti u neuronske obrasce u svom nesvjesnom mozgu. Drugi dio knjige posvećen je konkretnim savjetima kako izgraditi posao i postati izniman u njemu. Od stvaranja vizije, preko postavljanja ciljeva, analize vlastitih sposobnosti, poslovnih tehnika pa sve do prodaje i marketinga, sve je detaljno i razumljivo obrađeno. Autori nude brojne korisne savjete- npr. da se uvijek treba fokusirati na one vještine u kojima ste dobri i onda ih dalje razvijati, a na stvari u kojima ste loši ne smijete gubiti vrijeme, već se trebate okružiti stručnjacima iz tih područja. Poseban je naglasak stavljen na odnos s klijentima- kako ih “istražiti”, shvatiti što trebaju i (još važnije) žele, kako uvidjeti tko su vaši idealni klijenti i doći do njih te u kojim djelatnostima upotrebljavati određene distribucijske kanale, marketinške strategije i taktike. Preko analize motivacijskih pokretača naučit ćete razmišljati zašto se neki klijent obraća baš vama te što od vas želi, shvatit ćete koliko mu je zaista bitna cijena te isto tako razumjeti zašto je toliko važno biti inovativan i izniman te nadići očekivanja klijenata.

Komentirajte prvi

New Report

Close