Upoznajte direktora koji planira u Hrvatsku ponovno dovesti Mercedes, i to na velika vrata

Autor: Darko Bičak , 06. prosinac 2013. u 16:09
Heinz Schneiter

Heinz Schneiter, direktor tvrtke Star Import govori o svom planu.

Nakon što je prije dvije godine zastupnik Daimlera u Hrvatskoj, tvrtka Euroline, došla u poslovne probleme, a kasnije je otišla i u stečaj, njihov glavni brend Mercedes-Benz je zabilježio stagnaciju na hrvatskom tržištu.

Naime, zbog logističkih problema koji su bili pred ponosnim vlasnicima ovog luksuznog automobila, prvenstveno po pitanju servisiranja i održavanja, mnogi su odustali od kupnje vozila brenda Mercedes. No, ove godine je korporacija Mercedes-Benz ovlastila švicarsku tvrtku Emil Frey da preuzme generalnu distribuciju u Hrvatskoj. Početkom rujna su Švicarci postali operativni osnovavši tvrtku Star Import d.o.o. na čelu s  Heinzom Schneiterom s kojim smo razgovarali o perspektivama hrvatskog tržišta i očekivanjima Star Importa i Daimler AG-a u našoj zemlji.

Kako procjenjujete Daimlerove brendove, prije svega brend Mercedes, na hrvatskom tržištu?
Smatram da je Mercedes vrlo prepoznatljiv i poželjan brend na hrvatskom tržištu i da ima veliki potencijal. Nažalost, u zadnjih godinu ili dvije, zbog poznatih razloga oko stečaja tvrtke koja je bila generalni zastupnik, brend Mercedes  je stagnirao i nije zauzeo mjesto koje je mogao i trebao. Sada smo se ekipirali i očekujem da vrlo brzo vratimo Mercedes na poziciju koja mu i pripada.

Očekujete li da će sa Star Importom Mercedes imati jaču poziciju na hrvatskom tržištu nego što je to bilo s bivšim zastupnikom?
Kada je prodaja Mercedesa u pitanju moram reći da je  ona u Hrvatskoj zadnjih nekoliko godina bila loša, a pad prodaje zamjetan je još od krize iz 2009. godine. Teško je za sada reći kojom ćemo dinamikom popraviti situaciju i koliko će nam za to zapravo trebati vremena.  Ono što ja mogu garantirati jest da ćemo učiniti sve da Mercedes ponovno bude omiljeni premium brend u Hrvatskoj.  Spremni smo investirati  u narednom razdoblju, posebice u servisnu i prodajnu mrežu, kako bi naši kupci imali uslugu na razini koju oni očekuju i koju im mi moramo pružiti.

Imate li predodžbu koliko će vam vremena biti potrebno da to realizirate? 
Ne bih donosio prognoze, one su vrlo nezahvalne. Teško mi je prognozirati hoćemo li planove uspjeti realizirati za dvije godine ili će nam za njih trebati ipak nešto više vremena. Realizacija naših planova će ovisiti o nizu čimbenika. Činjenica je da je ekonomska situacija u Hrvatskoj trenutno loša. O gospodarskom oporavku će uvelike ovisiti i naš rast prodaje, a naš je plan  proširiti paletu proizvoda koji se nude u prodajnoj mreži. Uvjeren sam da će nam u poslovanju uvelike pomoći činjenica da Emil Frey AG svoj rad i odnos prema poslovnim partnerima temelji na svojim osnovnim vrijednostima; visokoj stručnosti, dobrom odnosu uloženog i dobivenog i ponudi prvorazrednih proizvoda. Iste vrijednosti dijeli hrvatski distributer tvrtka Star Import d.o.o., tako da sam uvjeren da će tvrtku jako dobro prihvatiti svi poslovni partneri i kupci što je važan preduvjet za poslovni uspjeh. 

Kakvi su vam konkretno planovi za 2014. vezano uz prodaju?
Tijekom sljedeće godine plan nam je ostvariti prodaju oko 750 Mercedes Benz automobila i Smart vozila, zatim 210 kombija i 125 kamiona. Dolazak na hvatsko tržište vidimo kao dugoročnu investiciju posebno ako se uzme u obzir stanje na automobilskom tržištu te spor gospodarski oporavak. Bit će izazov ostvariti profit u kratkom vremenu, no vjerujemo u razvoj tržišta i poslovne prilike u Hrvatskoj i cijeloj regiji.

Kakva je trenutno globalna pozicija Daimlera, odnosno brenda Mercedes?
Ovaj je brend trenutno u fazi restrukturiranja. Mercedes je poznat kao visokokvalitetan brend koji proizvodi dugovječna i pouzdana vozila, no dugo je vremena bilo baziran na konzervativnoj filozofiji, posebice po pitanju dizajna. Danas, pak, kupci pri izboru vozila veliku pažnju poklanjaju novom dizajnu i inovativnim rješenjima. Shvatili smo to, uvidjeli da su promjene nužne, pa se zadnjih nekoliko godina, primijetit ćete i sami,  i Mercedes prilagodio tim trendovima. To je dovelo do toga da Mercedes danas privlači nove kupce, pogotovo mlađe, a uvidio sam da je takav trend i u Hrvatskoj. Upravo je to doprinjelo činjenici da je Mercedes-Benz najbrže rastući premium brend u svijetu. Posebno me raduje da rastemo u sve popularnijem kompaktnom segmentu i monovolumena gdje do sada Mercedes nije bio vodeći.

Tko vam predstavlja najveću  konkurenciju?
Ako pričamo o Hrvatskoj, to su zasigurno BMW i Audi. Oni su zadnjih dvije godine, kada smo se mi malo uspavali, puno uložili u svoje brendove i zauzeli poziciju na tržištu. Za očekivati je da će nam oni biti opasna konkurencija i u narednom razdoblju. Drugi premium brendovi koji su nam konkurencija u Europi, poput Jaguara, na hrvatskom tržištu nemaju značajniji utjecaj.

Budući ste sami rekli da su vam najveća konkurencija Audi i BMW, smatrate li da ćete ih uspjeti prestići?
To nam je cilj u srednjoročnom razdoblju, no reći da ćemo to uspjeti napraviti u nekoliko sljedećih godina bilo bi nerealno. Ipak, u perspektivi će mi to biti plan i siguran sam da ćemo ga ostvariti. Vratiti ćemo udio na tržištu koji je Mercedes izgubio i nadmašiti očekivanja korisnika.

Na koji način je sada Emil Frey grupa prisutna u Hrvatskoj?
Naša tvrtka Star Import u potpunom je  vlasništvu Emil Frey grupe i ona je generalni distriburter Mercedes Benz vozila na hrvatskom tržištu. Ta tvrtka je odgovorna za distribuciju vozila našim prodajnim partnerima, a trenutno su to Škojo, Gašparić i u novije vrijeme Jolly Autoline s centrima u Splitu i Zadru. Imat ćemo i novog prodajnog partnera Emil Frey Autocentar kojem će središte biti u Kovinskoj 5, u Zagrebu, na istoj adresi gdje je i tvrtka Star Import d.o.o. U planu nam je imati mrežu od pet prodajnih partnera za Mercedes Benz vozila.

Je li Emil Frey grupa vezana isključivo uz brend Mercedes Benz?
Nije, treba reći da mi djeluljemo u nekoliko zemalja i u svakoj imamo drugačiju situaciju, no u pravilu se radi o više brendova. Naše sjedište je u Švicarskoj i u toj zemlji imamo brendove Jaguar, Land Rover te niz japanskih brendova automobila. Imamo i distribuciju za njemačke brendove. U Hrvatskoj ćemo kroz tvrtku Star Import ponuditi cjelokupni program vozila Daimlera AG: osobna vozila Mercedes-Benz i SMART, dostavni i kamionski program u rasponu od 3,5 do 41 tone nosivosti te mini, midi, gradske, prigradske i turističke autobuse.

Koliko ljudi planirate zaposliti u Hrvatskoj?
U naše dvije kompanije koje smo otvorili u Hrvatskoj, Star Import i Emil Frey Auto centru, zaposlili smo 80 djelatnika. Od toga njih  35 radi u tvrtki Star Importu, a njih 45 u maloprodajnom Emil Frey Autocentru.

Budući ste radili u Švicarskoj, a sada ste neko kratko vrijeme prisutni i u Hrvatskoj, možete li reći koje su glavne razlike švicarskog i hrvatskog automobilskog tržišta?
Prije svega treba reći da uspoređujemo dva različito velika tržišta, ali i da govorimo o zemljama različite ekonomske snage. Da vam to najbolje dočaram koristit ću se brojkama, pa stoga evo informacije iz koje vam mnogo toga može biti jasno – u Švicarskoj se godišnje proda oko 330 tisuća osobnih automobila, a u Hrvatskoj svega 35 tisuća. To znači da je ovdašnje tržište 10 puta slabije od Švicarskog. No, to je i razlog za optimizam prilikom planiranja naših investicija u ovoj zemlji jer vjerujemo da hrvatsko tržište ima velik prostor za rast. Možda ne kao u Švicarskoj, ali svakako ima prostora.

Prije no ste došli u Hrvatsku je li vam bilo poznato da su hrvatski građani posebno privrženi njemačkim brendovima automobila?
Dolazim iz Švicarske u kojoj postoji velika hrvatska zajednica i preko njih znam da Hrvati imaju poseban odnos prema njemačkim automobilima. Znam da je Mercedes brend kojem su skloni i kojeg rado biraju. Budući je riječ o vrhunskim vozilima najviše kvalitete, to je razumljivo i očekivano.

Švicarci su poznati poligoti. Koliko jezika vi govorite?
Njemački je, naravno, moj materiniji jezik jer živim u njemačkom govornom području Švicarske. No, kako sam radio i živio u francuskom govornom području Švicarske, naučio sam i govorim na dnevnoj bazi i francuski. Engleski svakodnevno koristim u poslovne svrhe. Prije dolaska u Hrvatsku, radio sam u Indoneziji, pa se služim i indonezijskim, iako ne mogu reći da ga govorim. Obećavam da ću se potruditi naučiti što je moguće više hrvatskog, no ne mogu garantirati da ću ga zbilja i moći funkcionalno koristiti. Posebno zato jer služeći se njemačkim i engleskim mogu sve svugdje dogovoriti i riješiti jer ljudi u Zagrebu poprilično dobro komuniciraju na engleskom i njemačkom jeziku. Vjerujem da će mi boravak u Hrvatskoj biti izvrsno iskustvo u poslovnom i privatnom smislu.

Ponuda u Hrvatskoj

Od Smarta do kamiona od 41 tone
U Hrvatskoj ćemo kroz tvrtku Star Import ponuditi cjelokupni program vozila Daimlera AG: osobna vozila Mercedes-Benz i SMART, dostavni i kamionski program u rasponu od 3,5 do 41 tone nosivosti te mini, midi, gradske, prigradske i turističke autobuse.

Zaposlili 80 djelatnika
U naše dvije kompanije koje smo otvorili u Hrvatskoj, Star Import i Emil Frey Auto centru, zaposlili smo 80 djelatnika. Od toga njih 35 radi u tvrtki Star Importu, a njih 45 u maloprodajnom Emil Frey Autocentru.

Prilagodba

Od rujna ste u Hrvatskoj, je li vam se bilo teško prilagoditi hrvatskom načinu života ili je prerano za ovakvo pitanje?

Još uvijek traje proces moje, ako je želite tako zvati, prilagodbe, iako je Hrvatska zemlja u kojoj sam se u ovo kratko vrijeme vrlo dobro osjećao. Kratko sam tu, svega dva mjeseca, koja sam uložio mahom u rad  tako da nisam još uspio, kako bih volio, upoznati Zagreb, ali i ostale dijelove Hrvatske. Ono što znam jest da imate predivnu zemlju, a ljudi su ovdje jako topli i otvoreni za komunikaciju. Primjetio sam da se dosta neformalnih sastanaka u Zagrebu obavlja na kavi, a već sam čuo i za poznatu "zagrebačku špicu". Nadam se da ću ubuduće imati više vremena i prilike za upoznati Zagreb, ali i ostale dijelove Hrvatske.

Novi broj posebnog priloga Exclusive prelistajte ovdje!

Komentari (2)
Pogledajte sve

@ms4,

A ovaj i A onaj , samo su to auti ,

A Mercedes je Mercedes !

Pa ovi novi A već su na popravku.

U krivo vrijeme..Vlada se prebacila na Audi A8 i A6 koji je mrvicu jeftiniji od Mercedesa i tesko će se vracat na skuplji.

New Report

Close