Umro je doktor za espresso Emilio Lavazza

Autor: Poslovni.hr , 18. veljača 2010. u 22:00

Emilio Lavazza bio je treća generacija obitelji koja već preko stoljeća gradi poslovno carstvo proizvodnje kave. Cijeli su svijet upoznali s espresso kavom, pa je Emiliju nadimak bio Gospodin Espresso

Emilio Lavazza, vlasnik kompanije Lavazza, umro je u 77-oj godini u rodnom Torinu

Emilio je treća generacija najpoznatijeg proizvođača kave, čiji je djed Luigi još u 19. stoljeću držao trgovinu mješovitom robom, otac Giuseppe pretvorio u regionalnu kompaniju za proizvodnju kave, a Emilio doveo do pozicije najveće monokompanije u Italiji s prometom od bilijarde eura. Kada se Emilio Lavazza pridružio obiteljskoj kompaniji, to je bila tek jedna od tvornica kave u sjevernoj Italiji, no Emilio je imao viziju širenja preko prodajne mreže i osvajanja tržišta. Godine 1961. Lavazza je ostvarila Emilijev projekt lansiranja kave Caffe Paulista kao prvu mješavinu brazilske kave koju su prodavali diljem Europe. Kava je bila pakirana u vakuumski zatvorene posude, čime joj je produljen vijek trajanja i tako omogućena šira prodaja. Emilio je uveo novosti i u proizvodnji kave, stvarajući nove mješavine brazilske kave, a kako bi kao voditelj odjela za kupnju kave imao potpunu kontrolu nad proizvodnjom, neko je vrijeme živio u Brazilu. Na čelo kompanije Emilio Lavazza došao je 1979. i tamo ostao do 2008. godine. Razumio je moć marketinga pa je u reklame ulagao velik dio dobiti. Za Lavazzine reklame još su se osamdesetih angažirali vrhunski redatelji koji su za Lavazzine reklamne spotove osvajali mnoge nagrade.

Kultni status imaju i Lavazzini kalendari s fotografijom, čije se objavljivanje smatra kulturnim događajem sezone, a snimali su ih najpoznatiji svjetski fotografi poput Annie Leibovitz, Davida Lachapellea, Ellen Von Umwerth i Helmuta Newtona. Lavazza kavu reklamira kao “omiljenu talijansku kavu” i s njom su se probili na mnoga tržišta kojima kava espresso nije tako tradicionalno bliska kao Hrvatskoj. Šire se i na tržišta na kojima vlada kultura instant-kave i lanci poput Starbucksa, ali i na tržišta poput Indije u “joint venture” suradnji s lancem Barista Coffee. Lavazza se tako prodaje u čitavom svijetu, a osim u Italiji proizvodi se i u šest tvornica u Europi i jednoj u Sjedinjenim Američkim Državama. Emiliju Lavazzi 1993. godine torinsko je sveučilište dodijelilo titulu počasnog doktora, zbog velikog doprinosa talijanskoj industriji bio proglašen je i vitezom.
(tat)




Komentirajte prvi

New Report

Close