U Zadar dovela i Kineze 
čiju ligu prati 400 milijuna ljudi

Foto: Dino Stanin/PIXSELL Foto: Dino Stanin/PIXSELL

Ususret petom Zadar Basketball Tournamentu istražili smo kako jedno od 
najjačih takvih natjecanja u Europi može utjecati na jačanje gospodarskih veza.

Zadar se sprema za peto izdanje Zadar Basketball Tournamenta (ZDBT), pripremnog turnira koji se od pokretanja do danas pozicionirao kao jedan od najjačih u Europi što je bio odličan povod da s organizatoricom turnira i direktoricom tvrtke S Event Zdenkom Zrilić popričamo o svim pozitivnim stranama ove zadarske sportske priče. Naime, na ovogodišnji ZDBT koji će se održati od 20. od 23. rujna stižu klubovi kao što su Fenerbahçe Istanbul, Maccabi Tel Aviv, CSKA Moscow, Armani Milano, Bayern Munich i Liao Ning Kina.

“No osim u sportskom svijetu, ZDBT se već pokazao i kao izvrsna platforma za širenje poslovne suradnje na svim gospodarskim razinama pa tako i turizma jer Zadar za vrijeme turnira posjećuju gosti sa svih strana svijeta”, istaknula je Zrilić koja trenutno radi na dovođenju što većeg broja inozemnih gostiju u Zadar za vrijeme trajanja turnira i pregovara s vodećim inozemnim turoperatorima.

“Imamo osigurane TV prijenose u brojnim europskim zemljama, a od ove godine i u Kini. Prate nas inozemni mediji, inozemni sponzori i dobar glas se zaista daleko čuje. Trudimo se Zadar i cijelu zemlju promovirati kao poželjnu sportsko-turističku destinaciju i time pridonijeti snažnijem razvoju nacionalnog gospodarstvo. Uzmemo li u obzir da na kineskom tržištu jednu košarkašku utakmicu u izravnom TV prijenosu prati na stotine milijuna Kineza, vjerujem da činimo dobar posao”, dodala je.

Zahtjevne pripreme

Što se tiče priprema ususret jubilarnom petom izdanju, saznali smo da one zapravo započinju za vrijeme održavanja aktualnog. Sam turnir je koncipiran po uzoru na Final 4 Euroleague, a usluge koje se u sklopu njega nude uključuju smještaj u luksuznom hotelu na bazi full boarda, usluge transfera, pratitelja koji je na raspolaganju svakoj momčadi 24 sata dnevno, zatim adekvatnu medicinsku skrb, osiguranje, korištenje dvorane za potrebe treninga ili utakmica, produkciju, organizaciju raznih popratnih događanja, koordinaciju centra za medije gdje bude i do 120 akreditiranih predstavnika medija te brojne druge. Veze s inozemstvom toliko su snaže da je i kineska košarkaška delegacija predvođena direktorom CBA lige Zhang Xiongom nedavno boravila u Hrvatskoj na poziv profesora Damira Knjaza s Kineziološkog fakulteta u Zagrebu i organizatora ZDBT-a.

 

Zdenka Zrilić


‘Trudimo se Zadar i RH promovirati kao poželjnu destinaciju i pridonijeti snažnijem razvoju gospodarstva’

“U pitanju je liga u čijim klubovima igraju pod dva, tri NBA igrača i koju prati 400 milijuna ljudi. Jasno je kakve poslovne, marketinške i turističke opcije otvara nama kao organizatorima i svim gospodarskim institucijama naše zemlje. Zbog toga su upriličeni sastanci čelnih ljudi lokalne zajednice, gradonačelnika Branka Dukića i župana Božidara Longina s liderima kineske CBA lige te predstavnicima kineskog veleposlanstva. Činjenica da su stigli do Zadra pokazuje o koliko se ozbiljnim planovima radi”, istaknula je Zrilić. Kaže i da je dogovoreno sudjelovanje ovogodišnjih prvaka CBA lige LIAO NING-a na ovogodišnjem izdanju ZDBT-a te dolazak visokih gospodarsko-političkih dužnosnika. Za vrijeme boravka u Hrvatskoj bili su impresionirani svime što Zadar kao grad košarke može ponuditi te su, dodala je, odali počast velikanima Krešimiru Ćosiću i Draženu Petroviću. Na umu treba imati i da Fenerbahçe u Turskoj broji na desetke milijuna navijača, dok kinesku CBA ligu prati 400 milijuna ljudi, a ZDBT turnir se izravno prenosi u tim zemljama sad već petu godinu zaredom pa je lako izračunati koliko ljudi zahvaljujući upravo turniru zna za Zadar i Hrvatsku. Osim toga, na ovogodišnjem jubilarnom izdanju ZDBT-a uz već uobičajena događanja poput dječjeg dana na kojem sudjeluju igrači svih prisutnih ekipa, održat će se i trenerska klinika te paneli na kojima će se obraditi zanimljive teme iz svijeta košarke. Organizatorica poručuje da bi bila prava šteta ne iskoristiti priliku i ne čuti viđenja vodećih košarkaških djelatnika o aktualnostima i problematici kojom se svakodnevno susreću, te naučiti i preslikati model poslovanja najuspješnijih na lokalnom tržištu.

Na pitanje može li ZDBT postati licenciranim izvoznim proizvodom, Zrilić kaže da se na europskom tržištu to može teško postići, dok je na svjetskom sve moguće. ZDBT je, napominje, već sad iznimno cijenjeni brand dok je know how itekako tražena usluga, ali i da njihovi poslovni ciljevi ipak idu u drugom smjeru.

“Nudi nam se organizacija Final Foura Euroleague u Hrvatskoj. Govorimo o najjačem košarkaškom događaju u Europi, inačici Lige prvaka u nogometu. Mislim da ne treba posebno naglašavati benefite koje ovakvo događanje donosi tržištu na kojem se treba realizirati. ULEB naš rad prati od samog početka i zadovoljni su onim što vide i čuju od čelnika momčadi koje su dosad bile naši gosti. Uz brojne košarkaške agente, skaute, trenere, igrače, sportske djelatnike uopće, predstavnike inozemnih medijskih kuća, visoke političko-gospodarske predstavnike zemalja iz kojih klubovi dolaze na ovogodišnjem izdanju će biti prisutni i Čelnici ULEB-a kako bi nastavili uspješno započete razgovore o organizaciji Final Foura u Hrvatskoj”, istaknula je sugovornica.

Sudbonosni kontakti

Što se tiče početaka, kazala je i da su u najmanju ruku bili – zanimljivi. Naime, tvrtka S-event je bila “friško” osnovana kada je trebalo krenuti na uvjeravanje čelnih ljudi europske košarke da je upravo ZDBT pripremni turnir na kojem njihove momčadi žele sudjelovati. “Nije bio nimalo lak zadatak, no stvari su krenule nakon upoznavanja generalnog menadžera Fenerbahçea Maurizia Gherardinija kojeg sam, zajedno s momčadi, pozvala na tada nepoznat turnir. Gherardini je iznimno cijenjena osoba i vrhunski stručnjak te prihvaća poziv i tako započinje naša sad već cijeloj Europi poznata košarkaška priča. Naravno, veliku ulogu u njihovom prvom dolasku je odigrao i najtrofejniji europski trener Obradović”, ispričala nam je Zrilić. Na kraju, na pitanje kako je raditi u svijetu koji se uglavnom smatra dominantno muškim, Zrilić kaže da nikakve konkretne razlike do sada nije osjetila. “Sport je kao i svaki drugi posao, bitno je prije svega biti čovjek i vjerovati u ono što radiš. Doduše, moram priznati da smo mi žene više zastupljenije i cjenjenije na inozemnoj košarkaškoj sceni”, poručila je na kraju razgovora.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!