Trčanjem do uspjeha i uspješnih poslovnih rezultata

FOTO: Promo FOTO: Promo

Kompanije „otkrile“ način kako svoje zaposlenike osloboditi stresa i učiniti uspješnijima i sretnijima.

Znanstvenici se odavno slažu: fizička aktivnost, osim što pozitivno utječe na fizičko zdravlje, ima pozitivan utjecaj na funkcije mozga na više fronti. Istraživanje iz 2018. sa sveučilišta West Michigan pokazalo je, primjerice, da već i polusatno trčanje utječe na sposobnost boljeg obrađivanja informacija. A osim što i jača imunitet, skida kilograme, nabija kondiciju i povećava dobro raspoloženje, trčanje blagotvorno utječe i na pamćenje, pokazalo je pak drugo istraživanje, provedeno na Sveučilištu Brigham Young. Potvrda je to one staro rimske Juvenalove: “U zdravom tijelu zdrav duh!”, a da je pjesnik opet bio u pravu, dokazuje i hrvatska korporativna kultura, u koju se trčanje  uvuklo na velika vrata. Dokaz je tome i najveća poslovna utrka u Hrvatskoj - HT B2Run, čiji je partner već petu godinu zaredom i Hrvatski Telekom. Završna zagrebačka utrka najavljena je za 3.listopada, a posrijedi je idealan spoj timskog rada i neformalnog druženja koji pridonosi boljoj korporativnoj kulturi i jačanju međuljudskih odnosa, a time i većoj učinkovitosti.

Na B2Run utrci će, jasno, nastupiti zaposlenici Hrvatskog Telekoma, čije je zajedništvo, ističe Saša Kramar, član Uprave HT-a za poslovne korisnike, rezultiralo titulom naj-fit kompanije na većini dosadašnjih utrka. Broj zaposlenika HT-a sudionika HT B2Run utrke - raste iz godine u godinu, a u 2019. očekuju da će premašiti brojku 800.

- Pokret nas oslobađa, daje nam energiju i unutarnje zadovoljstvo. Djeluje blagotvorno na naše tijelo, ali i na duh, pomaže nam da razbistrimo glavu. Još bolje ako smo u prirodi jer dvostruko osjećamo blagotvoran utjecaj naše aktivnosti. Velik sam pobornik sporta i sa zadovoljstvom sam se i sam uključio u HT B2Run. Svakim prijeđenim kilometrom ostavljamo stres za sobom, osjećamo samo pokret. Sport nas čini zadovoljnima, osjećamo se dobro i lakše se nosimo sa svakodnevnim zadacima - govori Saša Kramar, član Uprave HT-a za poslovne korisnike, pa nastavlja o tome kako je HT kompanija u kojoj vlada sportski duh, i gdje se oduvijek potiče bavljenje sportom.

 - Neprestano se trudimo biti najbolje mjesto za profesionalni, ali i osobni rast i razvoj naših zaposlenika kako bi oni u potpunosti realizirali svoje potencijale. Kontinuirano ističemo važnost bavljenja sportom u očuvanju zdravlja i educiramo zaposlenike o zdravim navikama - i naši su zaposlenici to prepoznali i usvojili. Članovi Uprave i vodeći menadžeri kompanije i sami se rekreativno bave sportom te sudjeluju u utrkama i tako i svojim primjerom podržavaju akcije usmjerene poticanju aktivnog života - ističe Kramar, koji će sa svojim kolegama trčati poslovnu utrku HT B2Run 3. listopada u Zagrebu. Slična je situacija i u najvećoj domaćoj tehnološkoj kompaniji, Rimac Automobili, gdje su odavno shvatili da nas trčanje čini efikasnijima.
 - Fizička aktivnost izrazito utječe na performanse naših zaposlenika. Zaposlenici su sretniji i zadovoljniji na svome poslu te imaju puno više energije za rad. Trčanje i zajedničke aktivnosti povezuju zaposlenike koji se međusobno motiviraju na vježbanje i sport. U firmi nam se razvila prava mala zajednica trkača i vježbača te čujemo samo pozitivna iskustva sa svih strana. Čak i oni koji su odustali su se brzo vratili treninzima, jer se naši zaposlenici međusobno bodre i podsjećaju na treninge - kažu iz kompanije Rimac Automobili koja je otišla i korak dalje. Svojim radnicima su, naime, osigurali nutricioniste.

 - Već dulje vrijeme smo planirali kako i na koji način motivirati i potaknuti zaposlenike da se bave sportom i žive zdravijim načinom života. Svakodnevno smo radili na novim pogodnostima utemeljenima upravo na aktivaciji zaposlenika i poticanju na brigu o njihovom zdravlju. U svibnju ove godine, sklopili smo ugovor o poslovnoj suradnji s vanjskim trenerom i nutricionistom koji vodi naše treninge te im svakodnevno daje savjete o pravilnom načinu ishrane i, još bitnije, pravilnom načinu vježbanja. Odaziv zaposlenika na treninge i nutricionističko savjetovanje je bio izrazito visok te smo sukladno tome dalje nastavili graditi pogodnosti i promicati sportske aktivnosti - pojasnili su iz kompanije čiji će zaposlenici, dakako, stići odmjeriti snage s kolegama iz industrije na završnoj zagrebačkoj HT B2Run utrci, prije koje se trčalo u Rijeci, Osijeku i Splitu. Utrke su bile vrlo posjećene, a vladali su osmijesi, kao i sportski duh . Trčanje je, pokazalo se iznova, doista trend u poslovnom svijetu,
 

- Sport se uvukao u korporativno okruženje na zahtjev samih zaposlenika, a i uz pomoć medija koji su zadnjih godina sve više govorili o bitnosti i značaju zdravlja i aktivnosti. Smatramo da svakako ima mjesta za napredak. U našoj kulturi, u kojoj je zdravlje nekako uvijek bilo na zadnjem mjestu, što je i vidljivo po prosjeku kilaže našeg stanovništva, je napravljen jako velik iskorak u samom podizanju svijesti ljudi da trebaju smanjiti unos nezdrave hrane i početi se baviti sportom ili bilo kakvom fizičkom aktivnošću - smatraju u kompaniji Rimac Automobili.

Sudionici zagrebačke HT B2Run utrke bit će i zaposlenici kompanije HEINEKEN Hrvatska, gdje također postoji svijest o sportu i njegovom utjecaju radne performanse. Prošle su godine pokrenuli internu inicijativu Stay in motion s ciljem poticanja zaposlenika da vode veću brigu o svom zdravlju kroz bavljenje sportom i različite oblike kretanja.

- Osim subvencioniranja kotizacija za različite utrke, organizirali smo HEINEKEN Challenge – svojevrsno interno natjecanje na godišnjoj razini kroz koje potičemo zaposlenike na kretanje - hodanje, planinarenje, trčanje, vožnju bicikle, rolanje, plivanje i slično, te skupljanje kilometara koje pređu svojom aktivnošću. Kolege koji prijeđu milestone kilometara, na primjer 150 kilometara, 200 i 250 kilometara, osvajaju nagrade. Osim što Stay in Motion potiče na zdraviji život, zaposlenici su u više navrata istaknuli da su zahvaljujući toj inicijativi bolje upoznali kolege te da im je ona pomogla u izgradnji timskog duha kroz zajedničko sudjelovanje na sportskim aktivnostima - rekli su iz kompanije HEINEKEN Hrvatska uoči HT B2Run utrke 03. listopada u Zagrebu.

Nema sumnje kako je “trkački” duh zahvatio hrvatski poslovni svijet, a tko je najbrži, najfit, najmotiviraniji pa čak i najkreativniji bio ove godine na HT B2Run utrkama doznat ćemo 3. listopada nakon što se u 18:00 sati, u velikoj završnici ove serije poslovnih utrka, na zagrebačkom Jarunskom jezeru oglasi startni pištolj.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!
Pregled dana Pogledaj sve