FOTO: Sve pršti od raskoši, ali dao bi kraljevstvo za još 30 'konja'

Foto: Igor Šoban/PIXSELL Foto: Igor Šoban/PIXSELL

Koleos 2.0 dCi/175 4WD prava je poslastica. Druga generacija prvog Renaultova SUV-a srećom nije ni nalik prethodniku, a izvrsna pouzdanost, prostranost i klasična elegancija u interijeru čine ga mamcem čak i za izbirljive.

Ne ponovilo se! Možda su baš tim riječima vodeći ljudi Renaulta zazivali svjetlija vremena u jeku globalne krize 2008., ni godinu nakon što su na tržište pustili svoj prvi SUV i njime si osigurali - totalni promašaj. Kada se iz sadašnje perspektive osvrnemo na to doba, ispada da su Francuzi s tadašnjim, inače prvim primjerkom segmenta koji danas obara sve prodajne rekorde, te 2007. fulali sve. Osim imena. Nazvali su ga Koleos.

Moguće je i da baš zato njegovoj novoj generaciji nisu skovali novi naziv. Sve ostalo, na svoju sreću - jesu.  Nasljednik prvog Koleosa sa svojim pretkom dijeli vrlo malo toga i to je zaključak svakog testa koji je od prošlogodišnjeg puštanja na tržište napisan ili snimljen o ovom automobilu. A s obzirom na to da je tako, ja se s usporedbama prve i aktualne generacije više neću baviti. Ali vratit ću se na ime i precizirati zašto smatram da je ono za novi Koleos savršen odabir. Pa, zato što je - golem! Ili, preciznije - takvim se doima.

Prvi put sam ga uživo vidjela upravo prilikom preuzimanja za testiranje i - zaprepastila se. Nisam očekivala takvu grdosiju. Ali taj je početnički susret samo još jedan dokaz da prvom dojmu ne treba baš uvijek vjerovati. Jer, kada bacite oko na podatke o gabaritima postaje jasno da Koleos i nije najveći od najvećih. Dug je 4,67 metara, visok 1,67 te 1,84 metara visok. Onaj 21 centimetar visine od tla samo je šlag na toj nabildanoj torti za koju su se Renaultovi dizajneri svojski potrudili da izgleda kao da je i na steroidima. Dojam se podgrijava ulaskom u automobil u kojem je činjenica da je međuosovinski razmak novog Koleosa zavidnih 2,7 metara od njegova interijera stvorila - komforni apartman. Fenomenalno! 

Komfor po svaku cijenu
Prostranost i komfor po svaku cijenu glavni su atributi unutrašnjosti. Po tim je stavkama Koleos gotovo bezgrešan. I dok se dobar dio suvremenih automobila zavidnim raspoloživim prostorom može pohvaliti uglavnom samo u prednjem dijelu, ovaj se ni na stražnjoj klupi nema čega sramiti i tu teško da ima ozbiljnijeg rivala u svojoj klasi. Isti epitet nosi i kad je u pitanju udobnost pri vožnji jer putnici će i za višesatnih putovanja imati osjećaj da su u naslonjaču. Vozačka i suvozačka sjedala priča su za sebe. U testnom Koleosu s najluksuznijom - Initiale Paris opremom, doista su sinonim za raskoš. Duotonska koža na grijanim/hlađenim sicevima koji su frapantno široki, baš onakvi kakvi su nekad postojali samo u najskupljim limuzinama, mame vas da u njima ostanete što duže.

Primjedba je samo jedna, a stigla mi je od suvozača višeg od 182 cm koji kaže da bi sjedeći dio mogao biti duži ili imati onaj dodatni element za produljenje sjedišta.  Iostalo uređenje unutrašnjosti svojevrsni je hommage klasici. Bez  kićenja i "vrištećih" detalja. Jednom riječju - gospodski. Gotovo pa prekopirano iz jednako gospodske limuzine Talisman. A praktičnost nije platila žrtvu. Pretinci su strateški postavljeni svuda, mislim da ih je čak desetak. Vozačka pozicija je jako dobra mada će onima nenaviknutim na ovako visoke automobile trebati vremena da otkriju idealan položaj za volanom. No kad to učinite preglednost svih instrumenata je odlična. Čak i kad govorimo centralnom displeju R-Link sustava koji zbog svoje vertikale mnogima ide na živce.

U Koleosu sasvim solidno funkcionira, dok je u nekim drugim modelima baratanje zahtjeva previše pažnje i manevriranja. A kad smo kod manevriranja, njega će vam bogme trebati pri vožnji kod promatranja desnog kuta. Kombinacija širokog tzv. A stupa i glomazne maske retrovizora drastično zaklanja pogled i preglednost je u tom smjeru katastrofalna. Naoko sitan detalj, ali za sigurnost mastan minus. I mada su materijali u interijeru fini, nešto je ipak pošlo krivo prilikom one "zadnje ruke" u obradi.

Iako odlične zvučne izolacije, pri visokim brzinama u kabini ćete primijetiti sitna lupkanja. A nije riječ o karoseriji, već elementima u interijeru koji  očito u završnoj obradi nisu idealno poštimani. Šteta, jer to kvari ukupni, vrlo pohvalni dojam elegancije ovog SUV-a. A koji je najveći minus ovog automobila? Po mom mišljenju, mada onaj viši od 182 centimetra kaže da pretjerujem, mogao bi se opisati riječima - kraljevstvo za još barem 30 konja! Znači li to da mislim da je testni 2.0 dizelaš sa 177 KS  pri  3750 o/min i 380 Nm okretnog momenta slab motor? Naravno da ne. Dapače. Ali njegovu moć u Koleosu su itekako prigušili istovremeno krucijalni detalji ovog modela - sami gabariti vozila, težina praznog vozila koja premašuje 1,8 tona, pogon na sva četiri kotača, ali i CVT mjenjač. 

Idealan za direktore, ali i obitelj
Sve to Koleosa čini automobilom koji neće oduševite vozače žedne prave dinamike. Daleko da je trom, ali raketa bogme nije. Kao i interijer, i njegove su performanse - klasika. Istina, za takvu grdosiju ubrzanje od cca 9,7 sekundi nije za nikakvu pokudu, ali činjenica je da s Koleosom nikad nećete imati osjećaj da ste pritiskom na gas katapultirani. No, poslovnim ili obiteljskim ljudima kojima su pouzdanost i komfor na prvom mjestu, to i ne treba. Što se same vožnje tiče, Koleos je zaista odličan.

Spomenuti CVT mjenjač koji se od ostalih automatika razlikuje kontinuiranim, pretprogramiranim izmjenama brzina, toliko neprimjetno i sigurno odrađuje posao da vam raspoloživa opcija manualnog šaltanja zapravo nije ni potrebna. Mana mu je, kao i kod svih njegove vrste, sporije ubrzavanje i rast potrošnje, prema nekim izračunima i od nekoliko posto. U testnom Koleosu to ipak nije slučaj, prosjek se kretao oko 8,5 litara, kod agresivnijih ruta i 10. Volan je solidan i pod rukom i u svom poslu, a ovjes dovoljno mekan da ne trese automobil ni pri većini neravnina na tlu.

Vrhunskom osjećaju, dakako, pridonosi i činjenica da je riječ o prilagodljivom 4x4 pogonu kojeg možete regulirati na 2WD, 4WD auto i 4WD lock. Pogonom je, dakle, pravi terenac, a da se vrhunski ponaša na travi, makadamu i kišom potopljenom asfaltu uvjerila sam se i sama. Jedna stvar kod Koleosa me posebno oduševila - on je i vrhunski gradski auto. Čovjek bi pomislio da gorostas koji "proguta" cijelu prometnu traku nije za gradske gužve, ali istina je suprotna.

Okretan je, siguran i njime se upravlja kao od šale, a parkiranje nije toliko izazovno kako bi se na prvu ruku moglo činiti. Tu svoje čini odlična 360 stupnjeva kamera i sustav za pomoć pri parkiranju.  Nova generacija Renaultova SUV-a je stoga odličan izbor za poslovne ljude, ali i zavidan obiteljski automobil kojemu će i najveće cjepidlake teško naći neoprostive mane. Čak i bez onih 30 konja.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!
Pregled dana
Pogledaj sve