Sponzori prepoznali glad za kulturom

Autor: Poslovni.hr , 21. srpanj 2011. u 22:00

Britanci, Česi, Nijemci i Francuzi čine publiku koja rado posjećuju kulturne događaje tijekom odmora u Hrvatskoj

Garden Festival koji se održava u Petrčanima najbolji je primjer uspješnog spoja kulture s turističkim sektorom zahvaljujući dobroj suradnji grada Zadra i Londona. Glavnina gostiju su Britanci, koji na partijanje dolaze organizirano, preko stranih turoperatera, koji su omogućili povoljne low-cost avionske letove na relaciji London-Zadar. A kako glazba ne poznaje jezične barijere, polovica posjetitelja glazbenih večeri u Svetom Donatu su turisti iz Britanije, Češke, Njemačke i Francuske.

Glazbene večeri u Sv. Donatu (5.7.-10.8.)
Oko tisuću gledatelja gledalo je Verdijevu operu Rigoletto u izvedbi talijanskog kazališta Lirica in Piazza što je rekordan broj posjetitelja na jednoj predstavi u 51. godišnjoj tradiciji festivala Sv. Donata. Upravo zbog velike produkcije i iznimnog zanimanja posjetitelja za operu, u organizaciji festivala se nadaju najvećem broju gostiju do sada. “Oko šest tisuća ljudi očekujemo ove godine. To je više nego bilo koje godine. Predviđamo da će pola od toga broja biti turisti, a druga polovica će biti domaće stanovništvo”, kazala je Dina Bušić iz marketinga festivala. Oko milijun i 400 tisuća kuna iznos je kojim festival raspolaže. Polovicu je osigurao Grad Zadar, a ostatak novca došao je iz Ministarstva kulture, Hrvatske turističke zajednice, Zadarske županije Turističke zajednice Grada Zadra i sponzora. Cijena karata kreće se od 40 do 80 kuna. Najčešći strani gosti festivala su Britanci, Česi, Nijemci i Francuzi.

11. sezona teatra Ulysses (16.7.-28.8.)
Šerbedžijine predstave na Brijunima iz godine u godinu su rasprodane. Idilična priroda i vrhunska umjetnost, ako posluži vrijeme, garancija su dobrog provoda. Ove godine planirano je 25 predstava koje će pogledati oko deset tisuća ljudi. Posjetitelji dolaze iz svih krajeva Hrvatske, regije i inozemstva, a ponajviše iz Zagreba, Slovenije, Bosne i Hercegovine. Cijena ulaznica je 150 kuna ili 100 kuna s popustom, a mogu se kupiti na prodajnim mjestima Eventima ili na Brijunima. Veliki troškovi izvedbe osigurani su od državnih institucija, Ministarstva kulture i Istarske županice (četiri posto), od prodaje ulaznice (25 posto) i od sponzora koji osiguravaju oko 71 posto budžeta, a sva zarada od sezone ulaže se u projekt za iduću godinu. Ovaj međunarodni kazališni projekt pokrenut je 2001. godine izvedbom kralja Leara s Radom Šerbedžijom u glavnoj ulozi. Leara će glumiti i ove godine, 11. godinu za redom, a osim Leara izvodit će se i Shakespeareova Oluja, Radovićev Trs, Brechtov Cabaret te će nastupit će i popularni bosanskohercegovački bend Dubioza kolektiv.

Motovun filmski festival (25. 7.-29. 7.)
Četrnaesto izdanje, na 277 metara iznad mora, 5 dana i 28 filmova – brojke su ovogodišnjeg Motovun Film Festivala koji će se održati krajem mjeseca. Festival sufinancira Hrvatski audiovizualni centar, Istarska županija i program MEDIA Europske komisije. Uz to u financiranju sudjeluju i sponzori, donacije i razni specijalni programi. Producent Marko Burić kaže kako je organizacija Motovuna najsloženija organizacijska operacija. “Motovun je grad bez kina – svaki detalj od zaštitnih ograda, stolica, razglasa, 35mm projektora, digitalnih projektora i servera moramo iznajmiti”, kaže Burić i dodaje da će i cijena ulaznica biti nešto skuplja. Najčešći gosti su studenti ili ljudi koji su netom završili fakultet, a sve je više i stranaca. Svake godine u kamp dolazi oko pet tisuća ljudi, te su svi kapaciteti u Motovunu i blizu grada unaprijed popunjeni. Na to su posebno ponosi jer je jedini način na koji se promoviraju “word of mouth” princip. “Vjerujemo da nam najbolju reklamu rade gosti koji zadovoljno odlaze sa našeg Brda filmova. Naravno, drago nam je kada nas pohvali Screen international ili The Guardian, no to su članci koje pišu novinari, a ne naručene reportaže. Zbog iznimno malih sredstava s kojima radimo produkcijski složen festival, nismo si u mogućnosti priuštiti aktivno oglašavanje u inozemnim medijima”, kaže Burić.

Špancirfest (19.8.-28.8.)
Da ljetna zabava nije rezervirana samo za obalu, dokazuje varaždinski Špancirfest koji već 13. godinu zabavlja kontinentalce i njihove goste. Ove godine održat će se preko 250 programa, koncerata, kazališnih predstava, dječjih predstava i radionica, koje će prema procjenama organizatora pohoditi oko 200.000 ljudi. Novost je da se koncerti na glavnoj pozornici organiziraju u suradnji s MTV-om i naplaćuju, dok je sav ostali sadržaj, kao i do sada, besplatan. Cjelokupni projekt stajat će oko tri i pol milijuna kuna, a najviše sredstava, oko 53 posto osigurat će sponzori, Grad Varaždin oko sedam posto, država dva posto, a iz vlastitih prihoda, od najma prostora oko 38 posto. Na pitanje koliku zaradu očekuju, Nenad Kovačić iz Press tima odgovorio je: “TZ grada Varaždina je neprofitna organizacija, pa je i u slučaju Špancirfesta ”ulaz = izlaz“. Prema raspoloživim sredstvima određujemo program samog festivala, i stoga je tu uloga sponzora velika”.

Dubrovačke ljetne igre (10.7.-25.8.)
Zastava Libertas vijori se na Orlandovu stupu u Dubrovniku. Znak je to da su Igre u tijeku. Na ovogodišnjim, 62. po redu prikazat će se više od 80 dramskih, glazbenih, plesnih i opernih izvedbi. Organizatori očekuju oko 60 tisuća posjetitelja, a sličan je broj bio i lani. “Broj gostiju uvijek je približno jednak jer imamo ograničen broj mjesta u gledalištu”, kazala je Ivana Medo Bogdanović voditeljica ureda za odnosa s javnošću. Festival se ove godine financira slično kao i proteklih. Javni izvori financiranja su Ministarstvo kulture, Grad Dubrovnik i županija koji izdvajaju oko 7 milijuna kuna, dok se iz vlastitih izvora, od sponzora i prodaje ulaznica budžet festivala poveća za još 6 milijona kuna. Ulaznice se kreću od do , a novost ove godine je da dubnrovačko stanovništvo ima 30 posto popusta na karte za sve izvedbe. Na Dubrovačke ljeten igre iz godine u godinu dolazi sve više stranaca, prvenstveno Britanaca, Francuza i amerikanaca što organizacija festivala može zahvaliti dobrim kontaktima sa starnim novinarima. “Malo financijskih sredstava ulažemo u medijsku kampanju i promociju pa se najčešće oglašavamo iz neplaćenih članaka stranih novinara s kojima smo stalno u kontaktu i koji rado pišu o festivalu”, kazala je Ivana Medo Bogdanović.

(Ana Mlinarić)

Raj za Britance

Garden Festival (6.7.-13.7.)
Šeste sezone Garden Festivala stranci su još jednom dokazali da ga naprosto obožavaju. Iako je ove godine trajao kraće no lani, privukao je oko četiri tisuće posjetitelja koji su pod sloganom “Back to Our Roots” osam dana partijali na petrčanskom poluotoku Piniju, kod Zadra. Britanci su i ove godine bili glavni partijaneri zahvaljujući dobroj suradnji Grada Zadra i Londona. Šezdeset posto Britanaca je stiglo organizirano preko stranih turoperatora koji su omogućili jeftine low-cost letove na relaciji London-Zadar. Samo dvadesetak posto posjetitelja festivala došlo je u vlastitom aranžmanu. Cijena dnevnih karata kretala se od 50, 100, 150 kuna, dok je ulaznica za cijeli festivala koštala 750 kn. Ali Mirza Mulabegović, PR savjetnik festivala kazao je da festival veliku pažnju posvećuje promociji, prije svega u inozemstvu. “Promoviramo se u inozemstvu kroz medije, turoperatore, društvene mreže i plaćene oglase”, tvrdi Mulabegović. Sredstva za festival osigurali su prodajom ulaznica, od sponzora i vlastitih prihoda.

Komentirajte prvi

New Report

Close