Šibenik postaje prvi grad na obali sa sustavom Nextbike

Autor: Luka Vojvodić , 24. srpanj 2014. u 22:01
Sustav je pokrenuti 14. svibnja 2013.

Tvrtka Nextbike u Zagrebu iznajmljuje javne bicikle po share sustavu, a plan je 2015. proširiti zagrebačku mrežu. Sustav su prezentirali u još 16 gradova.

U Zagrebu je već više od godinu dana prisutan sustav iznajmljivanja bicikala.

Sustav je pokrenuti 14. svibnja 2013. i do sada je pobudio velik interes građana i turista. Nakon godinu dana Nextbike ima 4,500 registiranih korisnika koji su 35 tisuća puta unajmili bicikle. Struktura korisnika se sastoji od radnog stanovništva koje čini 40 posto, dok studenti i turisti čine po 30 posto ukupnog broja korisnika. "Iznajmljivanje funkcionira na način da se jednokratnom aktivacijom koja iznosi 79 kuna, dobija pristupna šifra kojom se bicikl otključava. To je nextbike kredit koji se može u potpunosti potrošiti na vožnje biciklom – tih 79 kuna služi kao kredit za najam bicikala pri čemu je svaki dan bez ograničenja prvih 30 minuta vožnje besplatno. Većini nextbike korisnika koji se voze na kratkim gradskim relacijama taj nextbike kredit traje od 9 do 12 mjeseci. Možemo sa stopostotnom sigurnošću ustvrditi kako ne postoji jeftiniji, zabavniji i zdraviji način gradskog prijevoza", rekao je Ante Gustin iz Nextbikea.

 

Gustin

Nakon godinu dana smo ostvarili minimalnu operativnu dobit, i kad povućemo crtu možemo biti zadovoljni

Nextbike je jedan od top 3 bike sharing sustava u svijetu te je prisutan u više od 80 gradova. U Zagrebu trenutno u ponudi ima 100 bicikala na 12 lokacija. Kroz nekoliko dana  zagrebačka mreža dobiva tri nove stanice. Iz Nextbikea najavljuju kako već na jesen imaju u planu postavljanje novih stanica i povećanje broja bicikala, dok je plan za 2015. proširenje zagrebačke mreže na 40 do 50 stanica.Nextbike sustav javnih bicikala prezentiran je do sada u 16 hrvatskih gradova. Sljedeći tjedan Šibenik postaje prvi grad na obali koji će primijeniti ovaj sustav.

"Šibenik je tek jedan od mnogih gradova koji su pokazali interes za javne bicikle. Radimo posao koji volimo, korisnici su zadovoljni, imamo i institucionalnu podršku, likvidni smo, u prvoj godini ostvarili smo i minimalnu operativnu dobit tako da uz sve svakodnevne poteškoće i općenito otežane uvjete poslovanja u Hrvatskoj kad podvučemo crtu možemo biti zadovoljni. No, pravi posao tek je pred nama. Strategija širenja mreže na ostale gradove u Hrvatskoj u konačnici treba rezultirati smanjenjem prometnih gužvi, problema s parkiranjem, smanjenje emisije štetnih plinova, bolje pozicioniranje Hrvatske kao cikloturističke destinacije, produljenje turističke sezone i općenito bolji imidž gradova te unapređenje kvalitete života ljudi", zaključio je Ante Gustin.

Ljeto u gradu

Turisti na biciklima zamijene građane Zagreba

Sustav funkcionira tako da se jednokratnom uplatom 79 kuna dobiva pristupna šifra kojom se bicikl otključava. Iako je za očekivati da tokom ljetnih mjeseci osjete pad prometa, iz Nextbike napominju kako turisti ljeti zamjene građane tako da broj bicikala i dimanika korištenje ostaje otprilike ista.

Komentirajte prvi

New Report

Close