S njima se ne može pogriješiti

Autor: Darin Janković , 10. ožujak 2010. u 22:00

Škoda osigurava iznimnu vrijednost za uložen novac i vrhunsku kvalitetu, a njemački dvojac predstavlja vrhunac tehnologije i voznih osobina

Poslovnim ljudima izbora neće nedostajati. Već ionako popriličan broj modela njima na izbor povećava se iz dana u dan, a ovdje ćemo predstaviti tri: Škodu Superb Combi, novitet s prošlogodišnjeg Frankfurta koji je upravo došao u hrvatske salone te dva ovogodišnja ženevska noviteta Audi A8 i BMW serije 5.

Škoda je posebno zanimljiva, i to zbog nekoliko razloga. Prije svega Škoda osigurava iznimnu vrijednost za uložen novac i vrhunsku kvalitetu – što su osobine već davno prepoznate u Hrvatskoj – ali i zbog činjenice što je riječ o karavanu. Naime, ova je karoserijska inačica u našoj zemlji nepravedno zapostavljena iako u zemljama zapadne Europe čini i do dvije trećine ukupnog tržišta poslovnih automobila. Superb Combi sjajan je predstavnik takve vrste vozila: dužina od čak 4838 milimetara i širina od 1817 milimetara čine Škodu impozantnom na prvi pogled te osiguravaju usklađene proporcije koje naglašavaju njezinu eleganciju nepomućenu karavanskim oblikom. On pak donosi sjajne rezultate kada je riječ o prostranosti i praktičnosti: prtljažnik automobila obujma je čak 603 litre, a s preklopljenim stražnjim sjedalima povećava se do ekstremnih 1835 litara. Velika širina utovarnog otvora te njezina udaljenost od podloge od svega 600 milimetara olakšava utovar. Štoviše, tu je i varijabilna povišena podnica koju je, dok su stražnja vrata otvorena, moguće izvući iznad stražnjeg odbojnika zbog čega je utovar glomazne prtljage dodatno olakšan. Kao dio opcionalne opreme nudi se i električno otvaranje, odnosno zatvaranje prtljažnih vrata.




Zgodan izbor benzinaca
Veliki vanjski gabariti automobila znače bogatstvo prostora u unutrašnjosti i tu je Superb Combi apsolutno u okvirima automobila više srednje, čak i visoke klase. Tu činjenicu naglašavaju i detalji opreme, primjerice sustav zaključavanja i paljenja vozila bez uporabe ključa (točnije, zahvaljujući transponderu ugrađenom u ključ koji komunicira s odašiljačem u vozilu). Sjajna je opcija i panoramski pomični krov s posebnim roletama i staklom koje propušta svega deset posto toplinske energije; preko dana stvara svijetlu i prozračnu atmosferu u unutrašnjosti. Uz Superb Combi dostupan je izbor od šest motora. Ponudu dizelaša započinje dobro poznati 1.9 TDI sa 105 KS, dok se optimalnom opcijom čini dvolitreni TDI sa 140 KS i čak 320 Nm okretnog momenta s kojim je moguće naručiti i DSG mjenjač. Isti motor dostupan je i u izvedbi sa 170 KS koji automobilu pruža već vrlo dinamične vozne osobine. Zgodan je i izbor benzinaca koji počinje modernim 1,4-litrenim TSI turbo motorom s izravnim ubrizgavanjem goriva snage 125 KS. I ovdje je odličan izbor 1,8-litreni TSI sa 160 KS koji je također dostupan s DSG automatikom, a vrh ponude je 3.6 FSI V6, snage čak 260 KS, koji se nudi u kombinaciji s integralnim pogonom preko Haldex spojke četvrte generacije s elektroničkim nadzorom podjele snage, pri čemu se pri normalnim uvjetima 96 posto momenta prenosi na prednje kotače. Isti je pogon opcionalan za srednju motorizaciju. Vrlo dobre vozne osobine limuzinskog Superba iste su i kod kombi verzije kod koje je ovjes – kako bi se udovoljilo zahtjevima povećane ukupne mase te potencijalnih opterećenja – dodatno ojačan. Konačno, sve je navedeno dostupno po vrlo konkurentnim cijenama: osnovni benzinac s osnovnom opremom stoji 187.000 kuna do registracije, cijena najmanjeg dizela je 189.000 kuna, dok je srednji dizel sa srednjom opremom dostupan za 236.500 kuna. Od ženevskim poslovnih noviteta najprije izdvajamo onaj veći – treću generaciju Audija A8, koji je napravljen da bude “admiralski brod” marke koja se ponosi “napretkom kroz tehniku”. Aluminijska karoserija, LED svjetla, snažni i efikasni motori, dorađen MMI sustav kontrole te elegantan interijer kvalitetom dostojnom ručnog rada glavni su aduti ove luksuzne limuzine. Zbog aluminijske konstrukcije automobil teži 40 posto manje nego što bi težila usporediva čelična konstrukcija, što je prednost u svakom smislu – prije svega za vozne karakteristike i ekonomičnost. Inače, u ponudi su dva agregata: benzinski 4.2 FSI sa 372 KS i 4.2 TDI sa 350 KS, a slijedit će potpuno novi 3.0 TDI u dvije inačice: sa 250 KS te ekonomična verzija snažna 204 KS koja će trošiti svega šest litara nafte na sto kilometara. Standardni će prijenos biti 8-brzinski tiptronic, baš kao što će se snaga na podlogu standardno prenositi preko quattro pogona na sve kotače.




Bavarska usmjerenost vozaču
U prostranom interijeru posebna se pozornost posvetila kvaliteti završne obrade i luksuzu. Dva velika monitora – jedan na mjestu instrumenata, a drugi na središnjoj konzoli – služe kao informacijski i kontrolni centri. Posebno se poradilo na jednostavnosti korištenja svih naprednih sustava što je sada vrlo intuitivno. Klasu ispod Audija A8 nalazi se novi BMW serije 5, točnije šesta generacija ovoga sjajnog vozila. Glavne su osobine nove “petice” najveći međuosovinski razmak u segmentu koji osigurava iznimnu prostranost u kabini, ali i već tradicionalnu bavarsku “usmjerenost vozaču” koji će uživati u brojnim inovativnim sustavima asistencije u vožnji te snažnim i dinamičnim motorima. Inače, na izbor je pet šestcilindričnih strojeva (tri benzinca i dva dizela) te jedan motor sa osam cilindara u rasponu od 204 do 407 konjskih snaga. Međutim, već je sada lansiran i model 520d s četverocilindričnim motorom snage 184 KS i Auto Start Stop sustavom koji odgovara na vrlo rigorozne ekološke zahtjeve kupaca diljem Europe. Inače, svi će motori imati standardni šestbrzinski ručni mjenjač osim elitnog modela 550i u kojem je opcija osambrzinska automatika. BMW je oduvijek posebnu pozornost polagao voznim osobinama, a nova bi serija 5 trebala biti iznimna i u tom pogledu. Moguća je opcija sustav “Dynamic Drive Control” koji vozaču omogućava potpunu adaptaciju automobila svojim potrebama.




Komentirajte prvi

New Report

Close