Pravilna hidratacija jednako bitna za osobe koje cijeli dan rade za računalom kao i za maratonce

FOTO: Thinkstock FOTO: Thinkstock

Dehidracija može pogoditi svakog od nas, stoga je pravilna hidratacija jednako bitna za osobe koje cijeli dan rade za računalom kao i za maratonce, koji mogu izgubiti i do osam posto svoje težine u vodi za vrijeme natjecanja.

Dehidracija može pogoditi svakog od nas, stoga je pravilna hidratacija jednako bitna za osobe koje cijeli dan rade za računalom kao i za maratonce, koji mogu izgubiti i do osam posto svoje težine u vodi za vrijeme natjecanja.

Pravilna hidratacija omogućava jaku koncentraciju, brzo vrijeme reakcije, budnost, sposobnost razumnog razmišljanja i pamćenja, a sve su to faktori važni za pravilno vježbanje. Tijekom vježbanja naše se tijelo jače zagrijava, a znojenjem se njegova visoka temperatura smanjuje. Iako količina znojenja ovisi o puno faktora, tijelo će ipak izgubiti puno tekućine.

Kako bi svi trkači pravilno pazili na hidrataciju, Američko liječničko udruženje je odredilo neke smjernice prema kojima pojedinac može razviti individualni plan.

EVO NEKOLIKO SAVJETA ZA PRAVILNU HIDRATACIJU TIJEKOM TRČANJA;

1. Ne kopirajte

Svaki trkač ima svoje navike i potrebe koje treba zadovoljiti. Ne obraćajte previše pažnje na sve informacije o količini tekućine koju je potrebno unijeti u organizam tijekom trčanja, već naučite slušati svoje tijelo i prema tome napravite plan.

2. Koliko se znojite?

Želite li znati koliko vode trebate popiti, važno je znati koliko vode ste izgubili. Kako biste izračunali taj podatak stanite bez odjeće na vagu prije i nakon aktivnost te popijte otprilike 6 dcl vode na svakih 0,45 kilograma koje izgubite.

3. Birajte pametno

Ako trenirate ili trčite više od 2 sata, osobito ako se puno znojite, posegnite za napicima koji sadrže natrij. Ako se radi o kraćem trajanju treninga, obična voda će biti dovoljna.

4. Pazite na boju urina

On bi trebao biti blijedožut, nikako taman poput soka od jabuke (znak dehidracije) ili bistar kao voda (znak hiperhidracije) .

5. Reagirajte na vrijeme

Ako se ne osjećate dobro tijekom utrke i ne pomažu vam male promjene, ne pretjerujete s unosom tekućine. U takvim je situacijama najbolje potražiti liječničku pomoć.

Prijavite se na utrku koja se održava u Samoboru 1. travnja 2017 godine!

 

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!
Pregled dana Pogledaj sve