Pionirski hightech spoj online i klasične kupnje automobila

Autor: Marta Duić , 25. rujan 2017. u 10:00
Klasični saloni sele se online

Umjesto na parkiralištu, ovdje se rabljena vozila nalaze u posebno dizajniranom ambijentu koji slijedi takozvani omnichannel.

Na jednak način kao što u e-trgovini kupac transparentno može dobiti pregled rabljenog automobila u 360 stupnjeva, tako i u salonu uz pomoć tableta povezanog sa svakim automobilom, može dobiti uvid u tehničke specifikacije i stanje svakoga od njih. Online kupnja postala je globalni imperativ, a to slijede i svjetski trendovi u dizajnu prodajnih prostora koji ukazuju na sve veću potrebu za integracijom e-šopinga i fizičke trgovine, maksimalno pri tom koristeći sve prednosti novih tehnologija, a sve u funkciji unaprjeđenja iskustva kupovine.

Primjer primjene tih trendova ne treba  tražiti daleko ni kad je u pitanju tržište automobila. U Velikoj Gorici nedavno je izgrađen auto-salon za integriranu online i offline prodaju rabljenih vozila. "Prilikom dizajna AutoZubak Neostara vodili smo se idejom da kupnja rabljenih vozila može biti transparentnija i ugodnija", kažu iz Brigade koja je projektirala zgradu i dizajnirala unutrašnji prostor. Umjesto na parkiralištu, ovdje se rabljena vozila nalaze u posebno dizajniranom ambijentu koji slijedi takozvani omnichannel, odnosno višekanalni pristup prodaje. Koncept ovog salona nadovezuje se na nedavno pokrenutu e-trgovinu Neostar.hr.

Tehnologija za sve
Putem nje svaki je ponuđeni rabljeni automobil moguće pregledati na prikazu u 360 stupnjeva, omogućujući kupcu potpuni uvid u njegovo stanje. Kupac čak ne mora niti posjetiti fizičku trgovinu već mu se automobil može dostaviti na kućnu adresu. No, za one koji žele fizički vidjeti automobil prije kupovine, novi Neostar salon uklanja sve potencijalne barijere i nesigurnosti koje prate kupnju rabljenog vozila.  

Namjera jem kažu, kupcu rabljenog automobila omogućiti doživljaj povjerenja, sigurnosti i suvremenog pristupa jednak, čak i bolji, od kupovine novog automobila. Kako bi se učinkovitije uskladila e-trgovina i ona fizička, u istom prostoru rade zaposlenici Neostar Laba koji, prateći stanje u e-trgovini u realnom vremenu, unaprjeđuju onu fizičku. Tako se, primjerice, u salonu mogu vidjeti izloženi oni automobili koji se najviše pregledavaju online, a ako u e-trgovini kupac naiđe na vozilo koje mu se sviđa, ali se ono trenutno nalazi u drugom gradu, na njegov će zahtjev biti dovezen u njemu najbliži salon. Neostar Lab smješten je na galeriji, dizajniran i opremljen kako bi zadovoljio sve suvremene potrebe uredskog prostora, uz moderan namještaj i s odvojenim zonama za grupni i samostalan rad, te za odmor i opuštanje koji u ovom slučaju ima uređaj za igranje video igara, automobilskih naravno.

Svjetski trendovi
˝Prevladavajući svjetski trend je svakako stvaranje jedinstvenog doživljaja na prodajnome mjestu. Online trgovina, relativno sporim, ali kontinuiranim rastom udjela u maloprodaji preuzima primat kada je riječ o kupovini artikala i usluga bilo koje vrste. Ono što nedostaje tom kanalu prodaje je iskustvo prilikom kupovine koje u konačnici veže kupca uz brend i stvara mu pozitivne asocijacije prilikom procesa donošenja odluke i samog zaključenja procesa kupovine˝, napominje Damjan Geber, retail konzultant i kreativni direktor Brigade. Kako tvrdi, rastući trend zatvaranja velikog broja fizičkih trgovina u svijetu, čak i kod nekih velikih brendova s dugogodišnjom tradicijom, uzrokovan je lošom prilagodbom novom digitalnom načinu kupovine.

˝Paralelno s tim negativnim primjerima, zadnjih godina na tržištu se pojavljuje niz novih tvrtki koje ne samo da stabilno održavaju svoje lance trgovina, već ih i šire ili povećavaju dimenzije postojećih. Svi oni prihvatili su i kvalitetno integrirali online kanale u vlastito putovanje kroz kupnju, a u fizičkom prostoru su stvorili doživljaj koji taj proces čini još atraktivnijim i ugodnijim za krajnjeg kupca˝, ističe Geber. Ipak ti trendovi su u Hrvatskoj slabo zaživjeli, a Geber tvrdi kako se gotovo nijedan domaći trgovački lanac nije kvalitetno i profesionalno počeo baviti integracijom online iskustva kupovine u fizičku trgovinu.

Kako kaže, rijetki pokušaji se uglavnom svode na dodavanje ekrana u prodajne prostore, tableta pored polica za izlaganje robe, kamera i skenera za praćenje kupaca iz kojih se prikupljeni podaci neadekvatno primjenjuju u unaprjeđenju doživljaja na prodajnom mjestu i slično. ˝Stvaranje priče povezane s brendom i proizvodima u kojoj kupci uživaju i zbog koje će se vraćati je kompleksan proces i zahtjeva jasnu i hrabru viziju. Digitalno doba je izmijenilo gotovo svaki aspekt našeg života i na to smo se potpuno navikli, ali kada uđemo u lokalnu trgovinu manje više je sve po starom – police, stolovi, vitrine i hrpa proizvoda s natpisima AKCIJA˝, smatra Geber.

Pogođeni krizom
Autoindustrija je jedna od grana koje su bile najviše pogođene krizom i količina prodanih vozila je pala do kritične razine. Kako bi opstali, trgovci su morali pronaći nove kanale prodaje i prilagoditi se kupcima i novom tržištu. Geber napominje kako je bitno je da se situaciji pristupa strateški i inovativno kako bi se taj trend zaustavio ili preokrenuo te spremno dočekao izlazak iz krize koja se već lagano i osjeća. ˝Online trgovina dosad nije bila značajnije prisutna u autoindustriji zbog specifičnosti koje posjeduje sam proizvod, ne samo u Hrvatskoj, već i globalno. I dalje postoji malen broj trgovaca automobilima koji su razvili online prodaju na način na koji smo naučeni kupovati na webu. Kupci danas očekuju da im se ponudi što jednostavniji proces kupovine, da se uklone sve prepreke u tom procesu i da budu sigurni da su donijeli pravu odluku˝, tvrdi Geber.

AutoZubak je predstavio i svoju online platformu za kupovinu rabljenih vozila koja je pionirski pothvat na tržištu. Paralelno s tim odlučili su otvoriti pilot salon automobila više klase koji bi trebao integrirati tu platformu, tim koji radi na njoj i vrhunski nivo usluge koji kupci očekuje na takvom prodajnom mjestu. ˝Mi smo salon zamislili kao mjesto u kojem doživljaj kupovine automobila nije samo odabir modela prema performansama i cijeni ili lokacija za preuzimanje vozila, već mjesto gdje se mogu transparentno saznati sve dodatne informacije, dobiti usluga stručnjaka zaduženih za prezentaciju detalja oko automobila te na interaktivnom ekranu pregledati njihovu široku ponudu samostalno ili uz stručno vodstvo˝, kaže Geber. Proces osmišljavanja koncepta i projektiranje prostora trajao je oko mjesec dana, a za to je zaslužna suradnja s timom AutoZubaka, na čelu s Dimitrijem Trbovićem koji je na kraju postao svojevrsni kreativni su-direktor na projektu.

I izvedba je bila vrlo brza te su salon otvorili za tridesetak dana. Konačni rezultat je bio upravo ono što su zamislili i dogovorili, a zadovoljni su bili i razinom integracije digitalnih kanala prodaje u ovaj "klasičan" tip salona.  Sa strane Brigade na projektu je radio tim od šestero ljudi uključujući analitičare procesa prodaje, arhitekte i dizajnere namještaja. Na jednak način kao što u e-trgovini kupac transparentno može dobiti pregled rabljenog automobila u 360 stupnjeva, tako i u salonu uz pomoć tableta povezanog sa svakim automobilom, može dobiti uvid u tehničke specifikacije i stanje svakoga od njih. Time je kupac samostalniji, slobodniji i sigurniji u inače neizvjesnom i nepovjerljivom procesu kupovine rabljenog vozila. U salonu se nalazi posebna zona s ekranom na dodir na kojem kupac može samostalno ili uz pomoć osoblja pregledati sve dostupne automobile, također u pregledu od 360 stupnjeva i sa svim potrebnim specifikacijama vozila.

 Za isticanje vozila u posebnoj ponudi, dizajniran je izlog koji ujedno služi i za posebna promotivna događanja, zbog čega je opremljen posebnom rasvjetom i DJ opremom. Prostoru preuzimanja automobila od strane kupaca posvetili su posebnu pažnju jer se radi o bitnom činu konačne primopredaje te su kreirali posebno osmišljenu crvenu prostoriju. Odabirom neuobičajenih podnih obloga jedinstvenim na našem tržištu (gumeno pletena obloga Bolon koju je dizajnirao jedan od najvećih svjetskih arhitekata Jean Nouvela) dobili su zanimljiv efekt tragova guma po površini salona. Prelaskom u prostor prodaje ili Neostar LAB radne zone podna tekstura se mijenja u kvalitetan mekani tekstil te se mekšom podnom oblogom dodatno usporava kretanje kupaca i ugodan, domaći doživljaj. Prostor je opremljen namještajem Vitra koji je osim vrhunskog dizajna i izrazito ergonomičan. Playroom na galeriji je izdvojen prostor u kojem se svi zaposlenici mogu opustiti, sabrati misli ili jednostavno zabaviti te su im na raspolaganju simulator vožnje, vreće za ležanje, aparati za kavu i hladnjak.

Kupac je važan
˝Željeli smo stvoriti prostor koji će kupcima, ali i zaposlenicima, biti ugodan i inspirativan, u kojem će dobiti kvalitetan doživljaj kupovine i percepciju kvalitete i transparentnosti AutoZubak Neostar brenda. Na galeriji smo osmislili suvremen uredski prostor, Neostar LAB, u kojem inženjeri kontinuirano razvijaju online platformu, ali umjesto da su izolirani u nekom klasičnom uredu, okružili smo ih samim proizvodima koje prodaju˝, objašnjava Geber.Koliko su uspjeli u tom naumu dokazuje i oduševljenje Marka Džepine, jednog od klijenata Neostara koji kaže kako vizualni identitet salona, stručan i susretljiv prodajni tim potvrđuju dojam profesionalnosti i kvalitete usluge koju će dobiti svaki potencijalni kupac. ˝

Salon Neostar svojom uslugom daje potpuno novu dimenziju i vrijednost segmentu prodaje rabljenih vozila, a ono što je najvažnije je da se kupac u salonu osjeća kao da je došao kupiti novo, a ne rabljeno vozilo. Na prvi pogled se vidi kako su kod oblikovanja interijera korištena nova dizajnerska rješenja, izuzetno kvalitetni materijali te IT tehnologije najnovije generacije. Također, poseban prostor za isporuku vozila omogućuje vlasniku punu privatnost kod prvog kontakta sa svojim novim vozilom što je s aspekta mog dosadašnjeg iskustva apsolutna novost u segmentu rabljenih vozila. Ovakav pristup dodatno naglašava vrijednost kupca neovisno o tome radi li se o kupovini novog ili rabljenog vozila˝, poručuje Džepina.

Komentirajte prvi

New Report

Close