Piloti serija okreću se internetu, a ne televizijskim mrežama

Autor: The New York Times , 29. ožujak 2013. u 18:00
Serija 'Prikraćeni' prije se prikazivala na Foxu, a Netflix će u svibnju novu sezonu omogućiti svojim pretplatnicima

Amazon, Netflix i Microsoft naručuju snimanje TV serija jer imaju milijune pretplatnika.

U pilotu televizijske serije koji je nedavno snimio Cheyenne Jackson tumači ulogu agresivnoga mladog voditelja vijesti čiji uspon ugrožava starijeg kolegu.

Prigodna je to metafora za cijelu industriju jer je Jackson prije snimao pilote za TV kuće kao što su ABC, NBC i USA, a ovo je prvi pilot koji je snimio za novog konkurenta tim mrežama: Amazon.com. Amazon je uočio priliku na tržištu TV serija. Gledanje televizije putem interneta, područje donedavno nespremno za udarne termine, nova je bojišnica u ratu za pozornost američkih gledatelja. Netflix nastavlja s ulaganjima u četiri nove serije nakon već investiranih sto milijuna dolara u dramu "Kuća od karata". Microsoft, pak, uz pomoć bivšeg predsjednika CBS-a producira videoprograme za igraću konzolu Xbox. Očekuje se da će njihov primjer uskoro slijediti i druge tvrtke, od AOL-a preko Sonyja do Twittera. Time stvaraju nove mreže za televiziju putem širokopojasnih veza, čime dolazi i do novih suparništava:  međusobnih, kao između Amazona i Netflixa, ali i s velikim, vrlo ranjivim TV mrežama.

Suparništvo tek počinje 
"Ovo su prvi pokusi golemog eksperimenta", kaže Jeff Berman, predsjednik medijske tvrtke Berman Braun koja se bavi osmišljavanjem programa, među ostalim, za NBC, HGTV, AOL i YouTube. Suparništvo je tek počelo. Amazon snima pilote za najmanje šest humorističnih i pet dječjih serija, a uskoro će vjerojatno najaviti i nove projekte. Ovoga proljeća te će epizode postaviti na svoj servis Amazon Prime Instant Video te zatražiti mišljenje gledatelja, odrediti najpopularnije i za njih naručiti snimanje cijelih sezona. Netflix naručuje cijele sezone serija a da uopće ne pogleda pilot. Izvršni direktor Netflixa Reed Hastings izjavio je da je "Kuća od karata", politički triler s Kevinom Spaceyjem i Robin Wright u glavnim ulogama, bio veliki uspjeh. Microsoft otkriva vrlo malo o svojim planovima. No, sve tri kompanije naručuju snimanje TV serija jer imaju milijune mjesečnih ili godišnjih pretplatnika. Iako neke od tih serija bilježe pozamašne gubitke, iz uprava tih tvrtki ističu da posjed ekskluzivnog sadržaja, koji se ne može pogledati nigdje drugdje, povećava izglede da će postojeći pretplatnici ostati vjerni uslugama te da će time privući i nove. Obilje serija općenito se smatra dobrim, osobito za gledatelje. No, taj bi trend mogao pridonijeti strahovima TV mreža od gubitka pretplatnika koji će odlučiti da na internetu imaju dovoljno TV sadržaja. Istodobno, zbog porasta broja emisija koje se prikazuju samo na internetu, gledatelji bi mogli postati ovisniji o širokopojasnoj vezi. A u velikom broju slučajeva usluge kabelske televizije i širokopojasnog interneta pružaju iste tvrtke.

Usporedba proračuna 
Za razliku od ranijih pokušaja uspostave internetske televizije, najnovije serije izgledaju baš poput tradicionalnih TV programa. Djelomice je tako jer sve veći broj gledatelja internetski sadržaj gleda na televizorima s velikim ekranom, ali uglavnom zato što tvrtke uključene u cijeli proces ulažu novac u sadržaj na ekranu. Tako svaki pojedini humoristični pilot Amazona tu tvrtku stoji više od  milijun dolara, tvrde upućeni, što je i dalje manje od dva milijuna dolara, koliko stoji ulaganje u humoristični pilot neke TV mreže, a opet više od iznosa koji se obično ulaže u pilote za kabelsku televiziju. Nisu samo proračuni usporedivi. Isto se odnosi i na povlastice za glumce i kreatore. Prema predviđanjima analitičara, može se očekivati još novih televizijskih investicija, uključujući i ulaganja tvrtki koje nemaju mjesečne pretplatnike. Primjerice, YouTube, najveća internetska stranica za objavu snimaka na svijetu, zarađuje od oglašavanja, a ne pretplata. No, unajmila je desetke vanjskih producenata s ciljem pokretanja kanala s originalnim i profesionalnim sadržajima. Vlasnik te stranice, Google, može sebi priuštiti još puno takvih ulaganja. Sličnom logikom vode se i kanali kabelske televizije, koji primaju maleni udio mjesečne uplate kabelskih pretplatnika te tako i oni pokušavaju osmisliti sve više vlastitih drama i serija. Sve to uzrokuje kaos jer ima previše televizijskih programa, a premalo vremena. 

'Sadržaj caruje' 
"Postalo je pomalo stresno upravljati gledanjem omiljenih TV programa", smatra Christy Tanner, izvršna direktorica Stranice TVGuide.com, koja je provela istraživanje stavova gledatelja. Otkriveno je kako brojni gledatelji smatraju da "sve to pomalo podsjeća na posao" te da se "boje da nešto ne propuste".Kako bilo, broj kompanija koje se pokušavaju ugurati u televizijski prostor nastavit će rasti, što samo dokazuje istinitost dvadesetogodišnje uzrečice "sadržaj caruje". Witness DirecTV, najveći satelitski distributer u SAD-u, također planira sljedećeg mjeseca predstaviti svoju prvu seriju, triler pod naslovom "Rogue". Christopher Long, ravnatelj za originalne programe te tvrtke, kaže da želi kupiti još nekoliko serija: "Naš je stav da će gledatelji pronaći put do nas budemo li imali kvalitetan program". 

Liz Alderman, The New York Times

Jeffrey Tambor (68), internetski pionir:

Nema razlika, sve kao u TV produkciji 

Nema apsolutno nikakve razlike između TV produkcije i novih oblika produkcije, tvrdi Jeffrey Tambor, zvijezda HBO-ove serije "Larry Sanders Show", a potom i Foxove serije "Prikraćeni". Danas je u dobi od 68 godina internetski pionir. Početkom ove godine, naime, reprizirao je svoj lik za Netflixovu novu sezonu serije "Prikraćeni", koja će premijeru imati u svibnju. Usporedno je čitao scenarij za Amazonov pilot "The Onion Presents: The News". Prijavio se i dobio ulogu starijeg suparnika Cheyennea Jacksona. Producenti "Oniona" sredinom veljače su preuzeli polovicu novinske redakcije newyorškog novinskog kanala NY1 te je redizajnirali kao sjedište beskrupulozne novinske korporacije. NY1 prije je iznajmljivao svoje prostore producentima "Tračerice", "Dobre žene" i "Opasne igre", ali nikada nije iznajmio prostor u svrhu snimanja serije za internet. Za većinu glumaca, poput Jacksona, zvijezde Broadwayja koji je glumio u serijama kao što su "Televizijska posla" i "Glee, to je snimanje bio njihov jedini pilot ove sezone, pa više vjeruju u Amazon nego u velike TV mreže. Jackson se sjeća poziva svoje menadžerice u vezi sa snimanjem "The Oniona" i strepnje u njezinu glasu. No, kaže da su sve nedoumice nestale čim je pročitao scenarij.

Komentirajte prvi

New Report

Close