Pijani ste vrijeđali na Facebooku? Ispričajte se ako ne želite tužbu

Autor: Poslovni.hr , 19. prosinac 2012. u 12:34
Ilustracija / thinkstock

Britansko je tužiteljstvo predstavilo vodič u kojem se nalaze smjernice za procesuiranje onih osoba koje zloupotrebljavaju društvene medije.

Pijani korisnici Twittera i Facebooka koji objavljuju grube i uvredljive poruke online možda će imati manje šanse da se suoče s progonom, odnosno tužbama, ukoliko izbrišu poruke i izraze žaljenje nakon što se otrijezne, najavio je Keir Starmer, britanski državni tužitelj, piše Guardian.

Najavljujući smjenice za procesuiranje onih osoba koje zloupotrebljavaju društvene medije, Starmer je rekao da želi postaviti visok prag za kazneni progon u slučajevima kada ljudi objavljuju 'vrlo uvredljive, neprimjerene ili lažne' poruke te je pozvao na 'znatan oprez' pri iznošenju optužbi kako bi se izbjegao obeshrabrujući efekt na slobodu govora.

'Ako je poruka vrlo brzo uklonjena i postoji kajanje tada ne mora doći do kaznenog progona', rekao je Starmer. Pojasnio je i da obranu ne predstavlja to što ste se otrijeznili, ali je relevantno to da se 'materijal' gdje god da se nalazio, skinuo poprilično brzo i da osoba shvati da je učinila nešto neprimjereno. Britansko se tužiteljstvo sve više bavi optužbama koje uključuju postove na Twitteru i Facebooku – u posljednjih 18 mjeseci bilo ih je 60. Tužiteljstvo je objavilo vodič o procesuiranju slučajeva koji uključuju komunikaciju putem društvenih medija. Vodič je objavljen dijelom i kako bi se izbjeglo ponavljavanje suđenja o šali na Twitteru. Naime, Doncasterov računovođa Paul Chambers proveo je više od dvije godine na sudovima jer se šalio da će raznijeti zračnu luku Doncaster jer je zatvorena zbog snijega, a on je želio otputovati avionom kako bi vidio svoju novu djevojku.

Smjernice stupaju na snagu u srijedu i Starmer je naglasio jasnu razliku između vrlo uvredljivih, neprimjerenih te lažnih objava i onih koji uvjerljivo prijete nasiljem, uznemiruju ili krše sudske naloge, kao što je anonimnost žrtve silovanja.  Svjestan je da sve veći obujam online komunikacije može tužiteljstvo zatrpati slučajevima koji uključuju tvrdnje da su neke objave bile 'vrlo uvredljive, opscene, prijeteće ili lažne te da u njima postoji namjera da izazovu neugodnost ili nepotrebnu tjeskobu drugima'. Upozorio je postoje visoki kriteriji koji moraju biti ispunjeni prije nego se pokrene kazneni postupak.

To znači, da bi se autora objave procesuiralo, objava mora biti i više nego uvredljiva, šokantna i uznemirujuća, te primitivna. Objava također mora izražavati više od nepopularnog ili staromodnog mišljenja o ozbiljnim ili čak trivijalnim stvarima, više od humora ili šale, čak i kada je to neukusno ili bolno za one koji su njima podvrgnuti.

Starmer naglašava i da je kontekst poruke važan. 'Zadirkivanje, šale i uvredljivi komentari su svakodnevni i često namjerni. Poruka namjenjena nekoliko ljudi može doći do nekoliko milijuna ljudi', upozorio je.
 

Komentirajte prvi

New Report

Close