Paljenje vozila bez vožnje nije preporučljivo

Autor: Vladimir Nišević , 16. listopad 2012. u 17:44
SXC

Posvetite posebnu pažnju svim elementima od kojih zavisi vidiljivost na cesti – svjetla i čistoću prozora.

Zimski uvjeti su posebno agresivni i potiču propadanje automobila. Automobil, ipak, morate koristiti, a pojačane mjere njege i održavanja doprinose da zima na njemu ne ostavi previše tragova. Prije početka zime treba popraviti sva oštećenja na limu, makar je riječ samo o ogrebotinama na laku. Zatim, obavezno treba provjeriti i po potrebi obnovite zaštitu donjeg dijela vozila.

Opasna sol

Kako dolaze mrazovi i snijeg vrlo je vjerojatno da će vaše vozilo doći u kontakt sa solju koja se koriste protiv ovih pojava. Slana “kaša” koja nastaje u kontaktu sa kotačima vozila zavlači se u sve njegove pore, i pri tome ne strada samo izgled, već i oni dijelovi vozila od kojih zavisi sigurnost. Temeljno pranje nakon svake vožnje “slanim” cestama, također i “zavučenih” i skrivenih mjesta, u mnogome će pomoći da zimska uporaba ne spremi prerano vaše vozilo na otpad. Nakon limarije, pripremite i ostale dijelove osjetljive na zimu. Vrata i poklopac motora na vozilu premažite glicerinom da se ne bi smrzavali, a brave poprskajte podmazujućim i antikorozivnim sprejem. Ove postupke ponavljajte tijekom cijele zime.Svakom vozaču je jasno da je dobra vidljivost jedan od osnovnih uvjeta za sigurnu vožnju. Ovaj uvjet zimi nije lako ostvariv. Posvetite posebnu pažnju svim elementima od kojih vidljivost zavisi. Na vrijeme provjerite ispravnost sustava grijanja i hlađenja, odnosno klima uređaja, a preporučljivo je i povremeno premazivanje stakala sredstvima protiv magljenja. Istrošene brisače obavezno zamijenite novima, a u vodu za pranje vjetrobranskih stakala dodajte sredstvo protiv smrzavanja. Nakon dodavanja obavezno aktivirajte uređaj za prskanje kako bi sredstvo prošlo kroz cijevčice.

Razina vode

Provjetite i svjetla te žmigavce na automobilu. Jedan od najčešćih problema tijekom zime, a posebice kod starijih vozila je paljenje motora. Stoga uvijek prije zime treba provjeriti ispravnost sviječića koje su možda tijekom ljeta istrošene. Provjeriti i akumulator te razinu vode u hladnjaku vozila. Jedna od grešaka je paljenje prakiranog vozila kako bi motor malo radio. To zimi nije preporučljivo i ako nemate namjeru voziti automobil bolje ga je ne paliti jer to može oštetiti motor. Na motoru prije zime ne treba obaviti neke posebne radnje.

Ukratko savjetuje HAK

1. Ako je tijekom ljetne sezone, iz bilo kojih razloga dolijevanja voda u sustav hlađenja motora, nužno je prekontrolirati gustoću rashladne tekućine i njezinu otpornost na niske temperature.

2. Tekućinu za pranje vjetrobranskog ili stražnjeg stakla vozila, treba zamjeniti zimskom verzijom. Neadekvatna tekućina zbog smrazavnja smanjuje vidljivost i dovodi do oštećenja komponenti za ispiranje stakala.

3. Da bi se izbjeglo zaleđivanje sustava goriva, posebice kod starijih vozila, poželjno je prekontrolirati ima li u spremniku nakupina vode nastale kondenzacijom u ljetnim mjesecima.

4. Zbog nakupina vode zamjeniti filtere za gorivo, neovisno o vrsti goriva koja se koriste.

5. Za uspješan start dieselskog motora potrebno je provjeriti ispravnost grijačih svjećica vozila.

6. Specifičnost benzinskih motora je problem sa vlagom koja (ovisno o vozilu), dovodi do proboja visokonaponskih kablova. Zato je potrebno kablove zaštiti sredstvom za sprječavanje vlage.

7. Iz prakse službe ¨pomoći na cesti¨ akumulatori vozila su jedan od najčešćih razloga otkazivanja starta motora. Ovaj je problem posebno izražen u prvom naletu niskih temperatura.

Tekst je objavljen u posebnom prilogu Poslovnog dnevnika 'Automobili'.

Komentirajte prvi

New Report

Close